Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1595097 Kunne Dit Voorweeen Zijn

• Auteur

Ik ben momenteel 34 weken en 1 dag zwanger,’
    Alleen heb ik (vooral snachts) last van soort menstruatie pijn en een heele harde buik.
    Kunne dit voor weeen zijn?
    Hoop dat iemand me hier andwoord op kan geven.

#4350451 Quote

misschien indalingspijn,hoelang heb je dit al dan?

#4350452 Quote

Dat zal zeker het ‘voorwerk’ zijn ja. Wil overigens niks zeggen over hoe lang het nog duurt voor dat het échte werk begint…

Als je t toch niet vertrouwd, dan kan je het checken met een warm bad.Nemen de weeen áf, dan is het ‘vals alarm’, wordt het erger dan ben je aan t bevallen.Ideaal en werkt echt die check…

#4350454 Quote

ja hoor, dat kunnen best voorweeen zijn, maar zoals bij een ander topic al gezegd, kan dat weken duren en betekent dit niet perse iets….
    rustig ademen of een warme douche doen wonderen!

#4350502 Quote

Bedankt voor jullie reactie’s
    Wegens epeleptie mag ik niet in een warm bad dus dat kan ik helaas zo niet chekken,
    wel heb ik het geprobeerd via een warme douche maar dat wil niet helpen…,
    Ik heb dit nu 2 dagen dat ik er last van heb, maar het doe gewoon heel erg pijn.

#4350564 Quote

Ik heb eens even op internet rond gesurfd,
    maar moet ik het ZH belle ivm de voorweeen?
    Want ze weten het niet dat ik er last van heb en ben pas 34weken en 1dag zwanger…
    Wat lijkt jouw verstandig???

#4350571 Quote

Als het voorweeën zijn, hoef je niet te bellen. Bij voorweeën is het zo dat ze niet in sterkte toenemen en ook niet met precies evenveel tussentijd komen. Als je geluk hebt, levert het al wat op, maar zelfs dat hoeft niet. Als je het zelf niet vertrouwt, zou je wel het ziekenhuis kunnen bellen. Succes ermee!

#4350572 Quote

Ik heb het ook heel erg, indalings/oefenweeen.
    Je hoeft niet te bellen hoor. ik zou even bijhouden wanneer ze komen en hoe lang ze duren.
    Als er regelmaat in zit en ze duren langer, dan moet je gaan bellen. Maar zolang er geen regelmaat in zit kunnen ze niks doen, het is voorwerk en hoort er bij. Hoewel ikzelf ook wel kan janken elke keer hoor!

#4350581 Quote

nou echte ween als die komen dan herken je het wel.heb ff wat voor je opgezocht lees maar eens.

Harde buiken en voorweeën
    Eerder in de zwangerschap zijn er ook andere samentrekkingen van de baarmoeder die kunnen lijken op weeën. Het betreft de Braxton-Hicks contracties, ofwel de harde buiken en de voorweeën.

Harde buiken
    De arts John Braxton Hicks beschreef in al 1872 dat er gedurende de gehele zwangerschap wel enkele samentrekkingen van de baarmoeder per dag plaatsvinden.

U kunt deze samentrekkingen, ook contracties genoemd, zien als oefeningen van de baarmoeder.
    Ze spelen waarschijnlijk een rol bij het oprekken van de baarmoeder, zodat een deel van de baarmoederhals gebruikt kan worden als extra ruimte voor de groeiende baby.
    Deze samentrekkingen leiden niet tot het opengaan van de baarmoedermond.

Bovengenoemde samentrekkingen worden ‘Braxton-Hicks contracties’ genoemd. Uw buik voelt dan hard aan. Daarom wordt ook wel van ‘harde buiken’ gesproken. Ze duren vaak langer dan echte weeën, soms tot enige minuten.

Harde buiken kunnen zich gedurende de gehele zwangerschap voordoen.

Wanneer kunnen harde buiken optreden?

bij bukken

bij plotseling opstaan

wanneer u flink in de weer bent geweest

een volle blaas of een orgasme kunnen de baarmoeder prikkelen, daardoor kan de baarmoeder samentrekken

het kind kan de oorzaak zijn van een harde buik, als het zich omdraait of als het een groeispurt heeft waardoor de baarmoeder snel moet oprekken
    Een harde buik kan ongemakkelijk zijn of soms een beetje pijnlijk, maar er zijn ook zwangere vrouwen die er weinig last van hebben.

Voorweeën
    In de laatste weken van de zwangerschap nemen de harde buiken in aantal toe en worden pijnlijker. Deze contracties worden ‘voorweeën’ genoemd.

Het is niet helemaal duidelijk waardoor de omslag van de voorweeën naar de echte weeën bepaald wordt.

Voorweeën worden als pijnlijker ervaren. Ze kunnen al een paar weken voor de uitgerekende datum optreden. Vooral in de laatste dagen voor de bevalling kunt u hier meer last van krijgen.

Voorweeën zijn pijnlijk en kunnen soms enkele uren om de drie minuten aanhouden om vervolgens weer weg te blijven.
    Het kan echter ook zo zijn, dat deze weeën niet regelmatig om de drie minuten maar bijvoorbeeld om de 3-8-7-5-6 minuten komen.

Kenmerkend van voorweeën is dat ze niet erger worden en ook niet langer gaan duren. Voorweeën duren dertig tot veertig seconden en treden meestal ‘s nachts op.

hopelijk heb je er wat aan

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct