Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1596091 Moeilijke Drinker

• Auteur

hallo allemaal

zoals ik al eerder eens gezegd heb is Viviënne een moeilijke drinker. Hiermee zijn we al eens naar de huisarts geweest en die zei zolang ze eet en natte luiers heeft is het goed. Hij vond haar er vrolijk en gezond uitzien. Hetzelfde is gezegd tegen de dochter van een vriendin, die nu al een week opgenomen is in het ziekenhuis. Het verschil is dat dat meisje niks drinkt en alles uitspuugt en verder geen hapjes binnen krijgt.

Vivienne krijgt op een dag de volgende voeding:
    pap (met 200 melk)
    fruithapje
    brood
    liga in appel, banaan of sinaasappelsap
    groentehapje
    toetje

Tussendoor geven we haar ook melk, diksap, water of thee. Hiervan drinkt ze meestal tussen de 90 en 165cc op een hele dag. Dit vind ik erg weinig en ben ook bang dat ze op een gegeven moment uit zal drogen. Nu haalt ze ook wel vocht uit der hapjes maar is dit genoeg??

Misschien ben ik overbezorgd maar nu de dochter van een vriendin in het ziekenhuis terwijl ze hetzelfde hebben gezegd twijfel ik aan hetgeen mij verteld is. Iemand tips om haar meer te laten drinken?

Liefs mariska

#4351490 Quote

heb je al een gewone beker geprobeert?
    dat hielp bij onze oudste.
    het is even een gedoetje, maar wie weet.

#4351496 Quote

Je kan ze niet dwingen.
    Meng meer water in de fruit hapjes of in het avondeten.
    Myrthe is ook zo’n slechte drinker. Ik ben al vroeg (7 maanden) op zoek gegaan naar uitdagingen voor haar, waardoor ze het leuk vond om te drinken.
    Gewone beker, tuit beker, rietje, bidon. Andere kleur beker.
    Myrthe dronk al met 7 maanden uit een rietjesbeker (Pepijn kan het dus ook al) en steeds weer iets anders.
    Iedere slok is er 1. Probeer het tussendoor. Geef af en toe een slokje. En zodra ze zelf kan drinken, overal bekers (pakjes, flessen e.d.) neerzetten. Dan nemen ze toch wel beetje bij beetje.
    Meer kan je niet doen. En inderdaad, zolang ze nog plast hoe je je niet druk te maken.
    Myrthe had 1 a 2x een plasluier op een dag en nu nog plast ze niet veel. Ook zij had reflux dus spuugde nog veel uit ook.
    Maar ze plast wel, dat is belangrijk.
    Sterkte

#4351525 Quote

Is het wat om haar ’s avond nog een keer pap te geven? Dat vind ze schijnbaar wel lekker. Dan heeft ze toch weer 200 meer?

#4351553 Quote

bedankt voor de reacties. We hebben vandaag viviënne uit een beker wat water laten drinken. Dat ging redelijk, de helft erin en helft ernaast 🙂 Maar we hebben er zo’n 30cc al in en dat is al meer dan soms in een ochtend. Vanavond willen we haar proberen extra pap te geven, eens kijken of het lukt. Ik ben benieuwd!

#4351657 Quote

maikel heeft wat moeite met drinken uit een antilek beker.. maar hetzelfde sap van een lepeltje vind hij heerlijk 🙂 misschien is dat ook nog een idee..

suc6

#4351915 Quote

hmm, jakkes. Dat klinkt naar. Kan me voorstellen dat je je nu wel zorgen maakt.
    Drinkt Viviënne ook geen water, sap of thee bij de “maaltijden”? (dat werkt hier wel goed om extra vocht te krijgen).
    ik kan je niet echt helpen met tips, vrees ik, want ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Alleen van mezelf, en bij mij hielp het om toch elke keer een slokje te nemen (idd onder het mom van elk slokje is er een).
    Hopelijk blijft het goed gaan!

#4351930 Quote

Vandaag naar CB gegaan. Ze was goed aangekomen en zag er goed uit. Huid veert idd goed terug.
    Ze drinkt af en toe een klein slokje bij haar brood, maar niet meer dan 30cc (als ze zin heeft dan). Water en thee is hetzelfde, steeds kleine slokken. Zegt die vrouw van CB je moet haar een halve beker aanbieden. paar keer gezegd da twe dat ook doen maar dat ze dat niet pakt. Uiteindelijk kwam hetgeen we wilden horen: wat ze drinkt is het minimale, maar ze haalt genoeg vocht uit haar andere voeding. Wij zijn in ieder geval weer gerust gesteld.

#4352003 Quote

mooi zo. Gewoon doorgaan dus zoals jullie al deden. succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct