Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ongesteld geworden en volledige borstvoeding

This topic has been reported for inappropriate content

• Auteur

Sem is 6 weken oud en ik ben alweer ongesteld geworden. Vindt het echt heel erg vreemd, aangezien bij de eerst ik er een half jaar op heb moeten wachten. Bovendien geef ik volledige borstvoeding! Betekend dit dat ik weer volledig vruchtbaar ben? Ze zeggen altijd dat je de eerste 4 maanden niet zwanger kan worden bij volledige borstvoeding. Ik had gehoopt om voorlopig nog niet ongesteld te worden!!!!

#4351560 Quote

Ik zou er wel rekening mee houden dat je nu gewoon vruchtbaar bent!!! Als je ongesteld wordt, heb je immers ook een eisprong gehad!

#4351561 Quote

ken het… falko is nu 9 weken en ben al eerkeer ongestelde gewest… denk binnin kort voor 2 keer…
    hier ooj volledig bv

#4351655 Quote

Ook bij volledige borstvoeding ben je vruchtbaar! Hier werd ik nogmaals op gewezen door de kraamverzorgster. De kans dat je zwanger wordt is wel kleiner, maar het feit blijft dat je vruchtbaar bent…

rollie85
    Bijdrager
    #4351666 Quote

Iedereen bleef me er hier maar op wijzen dat borstvoeding niet volledig beschermd. Heb het te horen gekregen van de kraamhulp, verloskundige en dokter!!
    Ben nog niet ongesteld gelukkig (6 weken). Ben wel bij dokter geweest voor anticonceptie. Maar zij raadt de pil af omdat dan de borstvoeding terugloopt en ook het (mirena)spiraaltje als we binnen een jaar besluiten nog een kindje te willen. Nuvaring kan waarschijnlijk wel volgens haar, maar daar is geen onderzoek naar gedaan in combinatie met bv.
    Ben er dus nog niet over uit.. Wat doen jullie?

#4351815 Quote

Ik ben nog niet ongesteld, na 5 weken. Geef ook volledig borstvoeding. Maar je bent ook dan gewoon vruchtbaar hoor! Je hebt kans dat je menstruatie langer uitblijft, maar dat hoeft niet.

Ik weet nog niet welke voorbehoedsmiddelen ik nu ga gebruiken.. Was eerst aan de pil, maar daar heb ik eigenlijk geen zin meer in. Nuvaring leek me ook we wat, maar ik heb er nog niet heel erg over nagedacht eigenlijk..
    Heb bij de bevalling 2x 2 knippen gehad en de wond is nog nie helemaal geneze,het litteken is nog erg dik. Ik heb nu dus nog geen zin om weer seks te hebben, maar goed, nadenken over voorbehoedsmiddelen is wel verstandig he, ik wil niet gelijk weer zwanger zijn. Mag nog wel even duren voor de tweede komt haha!

#4351943 Quote

Hier een mei mama,
    Je bent inderdaad wel vruchtbaar bij borstvoeding, men komt er steeds meer op terug. Je moet geloof ik dan 8 voedingen geven en ook ’s nachts blijven voeden dan is het mogelijk dat je verminderd vruchtbaar bent, maar zeker is het niet.
    Ik ben gestart met cerazette (een minipil), maar heb hier veel last van bijwerkingen van (pijnlijke borsten en bloedverlies), dus denk dat ik weer ga stoppen hiermee en weet nog niet wat ik dan ga doen.
    Bij cerazette neemt de borstvoedingsproductie niet af.

#4352219 Quote

Ik vind het vreemd dat dan in het boekje over anticonceptie van de verloskundige staat dat volledige borstvoeding net zo betrouwbaar is als bijvoorbeeld de pil. Ik ga een koperspiraaltje laten plaatsen. Dat komt omdat ik eerst een mirena heb gehad, maar dat was een verschrikking! De pil werkt niet goed bij mij (resultaat een zoon van 3). Dan blijft of condoom maar dat is zo gedoe of een koperspiraaltje over. En geheelonthouding zie ik nou ook niet zo zitten!

#4352485 Quote

Ik zit ook te twijfelen over een koperspraaltje. Ik kan niet goed tegen voorbehoedsmiddelen met hormonen. En elke keer condooms is idd zo’n gedoe. En nee, geheel onthouding is ook niks voor mij… en voor mn man ook niet, haha!
    Ik wou nog de nuvaring proberen, maar dat kan niet bij bv.
    Het enige is dat ik las dat bij een koperspiraaltje het erg pijn kan doen bij het plaatsen en dat je menstruatie heviger en pijnlijker wordt. Dat zie ik ook niet zo zitten eigenlijk…
    Iemand ervaring hiermee?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct