Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ongesteld geworden en volledige borstvoeding

This topic has been reported for inappropriate content

• Auteur

Ik geef ook volledig borstvoeding en ik slik de speciale pil voor bij de borstvoeding. En ben 2 maanden geleden bevallen. En ik ben gewoon ongesteld geworden. Snap er niks van. Hoe kan dat nou met de pil en borstvoeding samen??? 

Rozemarijn
    Bijdrager
    #10063480 Quote

Hoi, gebruik je de minipil? Deze staat bekend om doorbraak bloedingen.

Vertrouw je het niet dan zou ik gewoon even de huisarts bellen.

#10102264 Quote

Ik heb bij mijn eerste kindje na 6 weken een koperspiraal laten plaatsen. Het doet geen pijn en werkt bij mij heel goed. Menstruatie wordt wel wat zwaarder. Nu moet ik weer op controle, 6 weken nadat ik bevallen ben van de tweede. Ik laat er gelijk weer een plaatsen. Ik ben nu ongesteld geworden, terwijl het na de eerste wel een half jaar duurde en pas kwam nadat ik gestopt was met borstvoeding. Maar toen at ik ook niet goed en was ik erg vermagerd. 

PM
    Bijdrager
    #10102281 Quote

Hallo,

Het is inderdaad zo dat je volledige voedingen moet geven 8 tot 10 p. Dag waarbij de borst volledig leeg gedronken dient te worden dan is de kans dat het als anticonceptie werkt het groots maar dat schijnt ook maar voor een aantal maanden zo te zijn (ik dacht tot Max. 6 maanden) dus niet bij een jaar BV ook jaar beschermd..

Opties qua anticonceptie zijn spiraal of mini pil (bijv. Cerazette).. nuvaring zou je kunnen vragen.. die werkt namelijk ter plekke en niet via je bloed, alleen is daar niet echt onderzoek naar gedaan of het wat op lange termijn o.i.d doet bij geven van BV. En de condoom natuurlijk (zowel het mannen als het vrouwen condoom)..

Ik gebruik nu cerazette maar die moet je heel consequent slikken en ik vergeet dat soort dingen wel eens.. na de BV waarschijnlijk over op de anticonceptie pleister.. spiraal is voor mij op dit moment geen optie omdat het vrij lang kan duren dat je cyclus weer op gang komt en met mijn pcos zou dat wel eens (meer dan) een jaar kunnen duren.. 

Succes met jullie keuzes!

#10281931 Quote

Hier na 4 weken en 2 dagen gewoon weer ongesteld. 😖  ook volledige borstvoeding. 

StephW
    Bijdrager
    #10281946 Quote

Wow staat ergens dat bv werkt als anticonceptie? Das echt niet waar haha! Maar de minipil kan je gewoon slikken hoor tijdens bv! Loopt niks terug. Ik dacht overigens ook dat de mirena spiraal prima kon in combi met bv. Maar als je niet zwanger wil worden moet je echt anticonceptie kiezen hoor..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct