Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1596236 Te Korte Tweede Helft Van De Cyclus Progesteron

• Auteur

Hallo,

Ik heb een ervaring die ik graag even wil delen. Twee jaar geleden beviel ik van een prachtige zoon. Ik was heel snel zwanger geraakt en dacht dus: dat zit allemaal goed.

Vrij snel na de geboorte besloten we om voor de tweede te gaan. Een tweede zwangerschap bleef echter uit. En dit terwijl ik een keurige regelmatige cyclus had van 28 dagen.

Uiteindelijk naar de gynaecoloog gegaan en een paar maanden een grafiek bijgehouden van mijn ochtendtemperatuur. De gynaecoloog zag in één oogopslag wat het probleem was: mijn ovulatie was niet halverwege mijn cyclus maar een aantal dagen daarna. Daardoor duurde de tweede helft van de cyclus te kort. Dat betekent dat er wel een bevruchting plaats kan vinden maar dat de tijd om in te nestelen vervolgens te kort is.

Ik kreeg progesteron voorgeschreven, een simpel pilletje, en een week later had ik een positieve zwangerschapstest… Als ik had geweten dat de oplossing zo simpel was was ik veel eerder naar de arts gegaan.

Mijn tip dus: niet te lang wachten met het inschakelen van hulp. En zorg dat je, als je met de arts gaat praten, al 2 of 3 maanden een grafiek bijgehouden hebt. Het kan zoveel tijd (en zorgen) schelen!

Succes allemaal!

#4351723 Quote

Hey Laat,

Wij zijn inmiddels 2 jaar bezig voor ons eerste kindje. En we hebben 3 behandelingen IUI achter de rug… Helaas zonder resultaat. Het ziekenhuis heeft nu een vakantieperiode, dus even geen naalden, hormonen en inseminaties. Eind augustus gaan we voor onze 4e poging.

Jouw verhaal komt redelijk overeen met dat van mij. Ik spuit dan weliswaar hormonen en word op tijd geinsemineerd, maar mijn ovulatie is nu al 2 cyclussen op dag 17 en mijn NOD is 11 dagen erna. Het is een mooie cyclus van 28 dagen, maar ik vroeg me af of die tijd na de inseminatie te kort is. Jij bevestigt eigenlijk een beetje mijn vermoeden!

Ik ga hier de gyn zeker op aan spreken als voor onze volgende poging naar het ziekenhuis gaan…

Liefs Anna

#4351746 Quote

hoi laat,

ook bij mij is de periode na de eisprong kort. ik heb wel op de 14de dag een eisprong maar daarna is de periode altijd verschillend.
    ook ik heb med. gehad, maar die deden niks het bleef hetzelfde. dus het wil niet bij iedereen helpen.
    volgens de gynaecoloog toen maakte het niks uit voor de innesteling. maar ik denk ook dat dat per persoon verschild.
    uiteindelijk hebben wij icsi gehad ( om een andere reden) en ben ik twee keer zwanger geworden. waarvan de eerste nu 4.5jr is en ik zwanger ben van de tweede. dus mijn lichaam liet wel een innesteling toe. ook al is de periode bij mij na de eisprong kort.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct