Hoi….
Vervelend dat je nog niet volop kunt genieten van je zwangerschap en met deze angsten loopt. Mijn eerste is met de keizersnede gehaald, maar de tweede was een “normale” vaginale bevalling. En bij de tweede stond ik ook onder controle bij de gyn (binnenkort weer) maargoed, toen ik ongeveer 40 weken zwanger was, wou de gyn niet langer wachten, omdat het kindje groot leek (8 pond) en mijn bekken te nauw zou zijn. En de gyn stelde toen zelf voor om het kindje de volgende dag te halen, ik zou ingeleid worden. Toevallig begon die avond de bevalling en was inleiden niet meer nodig. Maargoed, wat ik er mee wil zeggen, is dat de gyn zelf wel een schatting maakt of het kindje wel of niet door het bekken zal passen. Dus ik sta helemaal achter jou keuze, ik zou geen risico willen lopen. Sterkte aankomende weken, het komt vast goed, gewoon op je af laten komen, misschien dat deze bevalling wel weer heel anders verloopt.. je weet het toch nooit van te voren! Ik ben bijna 35 weken, en denk nu ook veel na over de bevalling die komen gaat.. ik was weer bijna volledig uitgescheurd en had enorme aambeien, daar kan ik weer heel erg tegenop zien. Ik denk aldoor, stel dat het nu al geboren word, dan scheurd de boel ook niet zo mega uit van onder haha.. tja afwachten, misscchien ben ik nu ruimer en pers ik rustiger, hopenlijk zonder knip of scheur!!!
Trouwens mijn tweede zoon was 4110 gram en paste wel door het bekken (bevalling van 3uur in totaal) tja..
Rustig aan doen, en het komt wel goed.
Liefs mammma