Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1596597 Wel Of Geen Toetje - pagina 2

• Auteur

En tja ook hier een meisje wat en toetje krijgt, ook als ze haar bordje niet leeg heeft. Net als Gitteh zie ik een toetje niet als beloning maar een onderdeel van de maaltijd.
    En ook ik denk dat ze oorzaak-gevolg helemaal niet snappen.

#4352137 Quote

Wat een onzin zeg!!!als mensen tegen mij zo zouden doen…nou dan krijgen ze toch echt de volle laag!!!10 mnd dan kunnen ze dat nog helemaal niet begrijpen dat verband idd.mn dochter van bijna 4 eet bijna nooit helemaal haar bord leeg.maar ben al blij dat ze tegenwoordig van alles iets eet.en ook al vind ze een keer iets niet lekker krijgt ze toch haar vla of yogurth.en zo gaat dat met Kyandro hetzelfde.
    ik vind het belangrijk dat ze wel iets van de warme maaltijd eten.maar genoeg is genoeg.
    vroeger moesten wij ook altijd alles opeten,nou iedere maaltijd was ruzie niks aan.echt komt vanzelf wel dat ze dr bord leegeten
    liefs jootje

#4352396 Quote

Ik wordt er ook niet goed van.

Hier ook een meisje die altijd een toetje krijgt.
    Goed of niet goed eten….en als andere mensen daar anders over denken ook prima maar val andere er niet mee lastig denk ik dan…

Ik herken het wel hoor.
    Soms kan ik ook super onzeker raken als ik weer van die “goedbedoelde” adviezen krijg of van de blikken….pfffff…
    Ik ga dan ook stiemen vergelijken en dat wil ik helemaal niet maar toch doe je dat dan.
    Op andere dagen denk ik, ja die van ons doet weer andere dingen wel.
    Een vb een vriendin van mij die kleine heeft de hele dag de speen (persoonlijk vind ik dat niks, maar dat zeg ik niet) en onze dochter krijgt het alleen maar als ze gaat slapen of last van tandjes heeft…
    Maar kan me voorstellen dat je als ouder het wel geeft als het kindje er om vraagt….

Kun je er moe van worden..heeee…
    Lekker laten praten zou ik zeggen!
    Je doet het hartstikke goed.
    Jij kent je kindje het beste en jij bepaald de opvoeding.

#4352800 Quote

Ze is 10 maanden? Pfff… dan zou ik me lekker nergens druk over maken. Als een kleuter op een keer de grens opzoekt door niets te willen eten dan appelmoes of vla, zou ik het welicht overwegen: geen avondeten = geen zoetigheid, maar als uiterste maatregel. Ik bedoel: ze moeten er nog hard van groeien hoor!

Enne… positief gedrag belonen werkt stukken beter! Dus ieder hap die naar binnen gaat verdient applaus 😉

Vissen..
    Bijdrager
    #4354104 Quote

Ben blij deze reacties van iedereen te lezen! Eten moet je nooit een drama van maken, je moet het zien als een sociaal gebeuren en goed gedrag aanmoedigen. Dus altijd yoghurt na…..
    Liefs

#4362676 Quote

Roan heeft nog nooit een toetje op. Wij doen zelf ook nooit aan toetjes of Yoghurt, dus waarom zou ik hem iets aanwennen als wij dat ook niet eten?
    Hij krijgt gewoon een lekker bekertje sap, daar issi heelblij mee 😀

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen