Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

16 Weken En Geen Hartje Gehoord Met Doppler

• Auteur

Hoi hoi,

ik weet dat een doppler je gek kan maken als je het hartje niet kan vinden maar maak me toch wel zorgen. 
    vrijdag had ik nog zijn hartje gehoord en vandaag heb ik niks kunnen horen. Heb ook geen last van misselijkheid of extreem moe

is dit normaal en kan iemand mij geruststellen? Pfff ben nu 16 weken

CFK
    Bijdrager
    #10555914 Quote

Niemand anders dan je verloskundige kan je gerust stellen. Als je je zorgen maakt, contact opnemen. Snap het goed hoor, maar zo maak je jezelf helemaal gek. Succes!

BCW
    Bijdrager
    #10555921 Quote

Dit is de reden dat verloskundigen het gebruik van een doppler thuis afraden.. bij deze termijn is het soms voor de verloskundige al lastig om goed de hartslag te vinden laat staan thuis door een onervaren persoon. Ik zou je er niet ongerust door maken. Misschien morgen even de verloskundige bellen dat zij even voor je kunnen luisteren?

#10555932 Quote

Ja ik heb eigenlijk nog nooit gebeld naar de verloskundige en voel me daar te onnodig voor ofzo maar dat kan wel gewoon dan😅

EvdB
    Bijdrager
    #10555934 Quote

Bij mij hielp het om goed op mijn rug te liggen en dan rustig nog een de hele buik langs te gaan. Vaak vond ik hem dan wel,maar kon gerust een minuut of 5 duren!

#10555935 Quote

Wat bcw idd ook zegt

Ik ben nu 30 weken zwanger en onze kleine meid krijgt ze bijna nooit met de doppler goed te pakken omdat ze zoveel beweegt. Bij mij luistert ze dan meer naar de hartslag in de navelstreng dan zit het vaak ook wel goed en aangezien dat ze ook enorm veel beweegt tijdens de controle ook niet direct zorgen zeg maar.

Thuisgebruik van doppler maakt in veel gevallen alleen maar onzeker. Maar als je niet vertrouwd lekker je vk bellen. Daar zijn ze voor

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10555947 Quote

Dankjewel voor jullie reacties!

ik weet wel dat ik hem even niet meer ga gebruiken en ben ook bang voor de schade wat ook op het internet staat dat je hem niet te vaak mag gebruiken en durf het nu ook niet meer😓

Cvdpluijm
    Bijdrager
    #10556016 Quote

Ik zou gewoon even je verloskundige bellen al is het maar om van je ongerustheid af te zijn anders blijf je er mee lopen.

RS
    Bijdrager
    #10556084 Quote

Dit is precies de reden dat ik van de vk niet zon ding mocht aanschaffen. Ik mocht in plaats daarvan elke week komen om naar hartje te luisteren ben nu 19 weken. Je vk bellen en vragen of je mag langskomen omdat je zorgen maakt is enige wat je kan doen en niet meer dat ding gebruiken. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct