Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Roken

• Auteur

Dank je.. Ik wil ook graag tips!

#4357150 Quote

Hey meid,

Ik hoor (helaas) nog niet op dit forum maar ik wil je een tip geven: Als je graag wilt stoppen met roken dan kun je eventueel ook wat info opzoeken op internet over “Acupunctuur-stoppen met roken”, een kennis van mij is daardoor zonder moeite gestopt met roken. Het wordt tegenwoordig ook helemaal vergoed door je zorgverzekeraar (mits je AV-top bent verzekerd) en het is niet schadelijk voor je zwangerschap!

En verder….iedereen heeft wel een mening over roken en hoe slecht het wel niet is….Dat weten de mensen die roken ook wel dus ik hoop daarom ook dat mensen hier niet gaan afgeven op jou maar je misschien kunnen voorzien van tips! Daar heb je veel meer aan!!

Succes! Groetjes Lynn.

1esara
    Lid
    #4357128 Quote

Ik denk niet dat t aan iemand is om jou de volle lading te geven zij het de verloskundige of iemand anders van t forum .Tegenwoordig is alles slecht vroeger kon alles. Mijn oma bood mij vorige week nog een advokaatje aan (was 5 weken ong.) legde haar uit dat dit niet goed was en ze stond met grote ogen te kijken. Er kan heel veel fout gaan maar er zijn ook een heleboel kinderen geboren waarvan de ouders wel gerookt hebben..
    Zeg niet tegen je zelf dat je MOET stoppen want dat word het een moeilijk gevecht. Maar probeer tegen je zelf te zeggen dat je WILT stoppen als je dit echt graag wilt natuurlijk. Raak in ieder geval niet in de stress dat is helemaal niet nodig, missi is t handig om een maatje te zoeken die je kunt bellen als je het even niet meer ziet zitten waar je even je verhaal kwijt kan zodat je missi net dat ene sigaretje minder of niet nodig hebt. Succes!

MamavanBD
    Bijdrager
    #4357111 Quote

Heej,

Iedereen weet hoe slecht het is. Maar iedereen weet ook hoe moeilijk het is om te stoppen.
    Ben zelf ook geminderd nu (ong. hetzelfde als jij nu). Gister intake bij verloskundige gehad. Daar kreeg ik ook al de volle lading. Maar ik zie wel hoe het verder loopt en of ik kan stoppen. Suc6 ermee!

Groetjess

#4357509 Quote

Ik rook ook en stukken minder nu. Het is ieder zijn eigen keus en dat zegt mijn gyn ook al is het natuurlijk niet goed. Maar vroeger rookte ook iedereen door. Mijn moeder, schoonmoeder en die laatste kreeg een kind van ruim 8 pond en 1 van ruim 9 pond. Mijn oudste mankeert ook niks.
    Tuurlijk is het niet goed maar de stress van t niet roken is nog veel slechter.

xx

#4357500 Quote

Lastige vraag op een forum, maar alle vragen mogen gesteld worden natuurlijk…

Tja als een zwangerschap geen goede reden is om te stoppen met roken, dan vraag ik me af hoe serieus je een zwangerschap neemt…. Ik heb 13 jaar een pakje per dag gerookt en ben met veel pijn en moeite gestopt, ik weet hoe lastig het is.
    Maar toch, ik snap niet dat dames tijdens hun zwangerschap kunnen roken, drinken of andere risico’s durven te lopen. Je kindje heeft geen keuze, jij bent verantwoordelijk voor hem/haar!

Misschien kun je bedenken dat elke keer dat jij ene trekje neemt, je de navelstreng als het ware dichtknijpt? Lijkt me een afschuwelijk idee!
    Vroeger werd er inderdaad ook gerookt maar die wetenschappelijke onderzoeken zijn er niet voor niks; het is enorm schadelijk. Vroeger hadden mensen ook geen gordel om in de auto, nu wel. Is dat ook een reden om je gordel niet te dragen, ook al weet je dat het bij een ongeluk je leven kan redden?

Het is een beetje onzin om te zeggen dat je gerookt of gedronken hebt tijdens een zwangerschap en dat je kindje(s) niks heeft / hebben, want je weet niet wat de gevolgen op langere termijn zijn!

Bovenal zou ik je willen adviseren om hulp te zoeken bij het stoppen, ga naar je huisarts, acupuncturist of iemand waar jij je prettig bij voelt. Het is echt te doen, stoppen met roken. Waar een wil is, is een weg. Weet zeker dat je je er prettiger bij zult voelen, je hebt zoveel zelf in de hand!

Veel succes en geniet van je zwangerschap!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4357461 Quote

Ik rookte al vanaf mijn 13 e, ben nu 28.
    ben 9 weken zwanger.
    ik wist al met 4 weken dat ik zwanger was.
    ben ook per direct gestopt.
    en moet zeggen dat de zwangerschap voor mij een hele erge stok achter de deur is.
    heb nog wel in de eerste week een aantal gerookt maar had daar hele erge spijt van.
    ik heb er helemaal geen moeite mee, denk er niet eens meer aan.
    ik wil niet, (wetend dat er een risico betaat dat het daardoor iets kan oplopen), op mijn geweten hebben dat mijn kindje iets krijgt, wat net zo goed ook door iets anders kan natuurlijk. ik blijf dan voor altijd en dat weet ik nu al met een schuldgevoel zitten.

Het is voor iedereen anders, maar ik ben blij dat ik er van af ben.

#4357526 Quote

Ok, dan stop je nu niet, vanwege de stress (al zou ik meer stress hebben van het roken, als ik eraan zou denken wat dat met mijn kleintje zoudoen). Maar ook als de kleine geboren is, is tabaksrook erg slecht voor kinderen. Bijvoorbeeld de kans op wiegendood is veel groter, meer kans op chronische bronchitis, astma, chronische middenooronsteking (pijnlijk!), meer kans op longontsteking, en ook nog eens een twee keer zo grote kans dat je kind later ook gaat roken (en dus ook daardoor meer kans loopt op allerlei vormen van kanker). Dus dan zou het iig verstandig zijn om na de bevalling te stoppen met roken.

Veel ziektekostenverzekeringen vergoeden nu nog van die stoppen met roken programma’s. Daarmee is het makkelijker om te stoppen. En nog een extra voordeel: als je stopt met roken, kan je het geld dat je overhoudt gebruiken voor leuke spullen voor je baby, en leuke positiemode voor jezelf 🙂

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct