Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

winterjas

• Auteur
  • kimmie24
    Bijdrager

hallo meiden

Misschien een rare vraag maar ben nu zwanger van de 1e en de winter komt eraan en heb geen winterjas maar deze winter ga ik erg groeien natuurlijk en wat voor winterjas moet je kopen een maatje groter of niet ik wil ook niet in een ouwe opoe jas rond lopen hahaha.

Groetjes Kim

Anoniem
    #4357792 Quote

Ik zou in ieder geval een A model kopen die heeft onderin meer ruimte… of een zwangerschapswinterjas. (dat heb ik wel met de zomerjas gedaan en is me goed bevallen, past nog steeds, ok eerst wat te wijd maar iedereen snapt wel waarom)
    Als je niet een al te dure wilt kan je ook kijken op bonprix, die prijzen vind ik meestal redelijk schappelijk voor dat je het tijdelijk draagt…(zwangerschapstankini gekocht in grote zwangerschapsmaat voor 15 euro ofzo) Wil verder geen reclame maken hoor, maar met al die dure dingen die eraan komen

#4357892 Quote

Hoi,

Hoor hier nog niet, maar over kleding kan ik best wat schrijven.
    Zou zelf geen speciale winterjas kopen, zonde.
    Weet je stijl niet maar als je een model hebt of koopt die over je billen (zoals Femmke al aangeeft, A-lijn)valt kun je deze winter je jas opleuken met een gebreide poncho, past altijd, lekker warm, heel hip en ook te dragen als je niet zwanger bent.
    Mocht je toch besluiten te kopen.
    Een maat groter vind ik een moeilijke, je weet niet hoeveel je groeit en wie weet kun je je eigen maat best blijven dragen.
    Probeer dan een jas met ceintuur te vinden, kun je lekker met je buik showen.
    Bij een speciale zwangerschapsjas, altijd je eigen maat kopen. Deze kleding is er op gemaakt dat je een beetje uitdijt.

Succes

#4357949 Quote

Ik vind dit een super vraag.
    Zelf ben ik zwanger van een drieling en weet echt niet wat ik moet kopen.
    Pas nu mijn jas al niet meer en weet gewoon niet wat ik moet.
    Ik zie het nog wel want weet ook niet hoe mijn zwangerschap gaat lopen.
    Maar anders is zo’n a lijn idd wel handig denk super voor die tips

Anoniem
    #4357957 Quote

Ik denk dat als ik echt de hele winter zwanger zou lopen… Dus vanaf een zwangere maand of 4/5 ik een speciale positiejas zou kopen.
    Gewoon omdat dit lekker zit en er ruimte genoeg is om te groeien.
    Je loopt er immers toch de hele winter in en dan heb je vaak een jas aan.. Of een dunnere jas (wel positie) en dan een fleece vest erbij om eronder te doen..

Zo zit ik straks te ontzwangeren in de winter, weet nog niet wat ik dan met mijn garderobe aan moet..

#4357961 Quote

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap voor 15 euro een jas gekocht bij kruitvat. Gewoon 2 maten groter.

Lees ook: Zwanger, en nu?

kimmie24
    Bijdrager
    #4358003 Quote

Bedankt voor de reacties.

ik wil ook niet veel geld uitgeven aan een jas die ik maar ff draag volgend jaar moet ik dan weer een nieuwe.

Maar bedankt voor de bruikbare reacties altijd fijn!!

reisa
    Bijdrager
    #4358176 Quote

Ik heb bij alledrie mijn zwangerschappen gewoon mijn eigen jas gepast. Ik zou het even afwachten.

#4358279 Quote

Hoi,
    Ik was bij mijn vorige zwangerschap net als bij deze zwangerschap in de winter uitgerekend. Dus had ook het probleem met een jas. Ik heb gewoon een jas van mamalicious gekocht. het koste 70,- euro, maar heb er maanden lang plezier van gehad. Daarna heeft mijn zwangere zus en een zwangere vriendin hem al gedragen en straks ga ik hem zelf weer dragen. Die jas heeft zijn geld dus allang al op geleverd! Ik was de eerste die zwanger was in mijn omgeving, maar nu ik zwanger ben van de tweede zijn er al veel in mijn omgeving ook mama geworden en kan ik dus ook weer veel kleding van hun lenen. Helemaal super, want daardoor heb ik een veel uitgebreidere zwangerschapskleding collectie dan vorige keer haha! Daarnaast heb ik ondervonden dat behalve een jas, 2 zwangerschapbroeken en zwangerschaps ondergoed, je qua boven kleding prima terecht kan in de gewone winkels. De lange shirts zijn in de mode, die heb ik toen heel veel gedragen en de losse vesten en tunieken zijn ook in de mode dus ook heel goed te dragen. Daar hoef je dus niet zoveel geld in de investeren. Een goede jas zorgt er toch voor dat je niet ziek word en je buik goed warm blijft in de winter. Ook belangrijk toch?
    Gewoon een beetje crea zijn hoor tijdens je zwangerschap! En ik zou even afwachten wanneer je hem nodig gaat hebben, je weet gewoon nooit van te voren hoe je gaat groeien. Ik ben zelf nog al petit en tijdens mijn vorige zwangerschap 18 kilo aangekomen, dus ik had een totaal andere kleding maat dan dat ik van te voren zou verwachten haha.
    Succes!
    Liefs,
    Mar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct