Hoi Brenda,
Wat een ellende hè, reflux… Mijn zoon (2,9jr nu) heeft er ook heel erg veel last van gehad. Erg onrustig, niet in z’n bedje willen (kunnen) liggen, veel spugen, slikken, kreunen en huilen…
Je doet al veel voor je zoontje, zoals indikken (zou ik wel blijven doen als hij er geen last mee heeft met ontlasting, het komt toch minder snel omhoog) bedje schuin, lang rechtop houden etc.
Jasper kreeg van de kinderarts destijds zantac (neutraliseert zuur, net als Losec) en Motilium, dit zorgt voor een snellere passage van de maag naar de darmen. Beide waren vloeibaar en de dosis werd elke x aangepast aan z’n gewicht. Pas na 1 jaar kreeg hij een Losec tabletje, die hij toen ook gewoon doorslikte met een lepeltje pap.
Wij hebben best wat afgetobt met hem, heb hem uiteindelijk veel in de draagdoek gedragen, zodat hij toch sliep en ik tenminste Iets kon doen…
Hij bleef veel mondjes spugen, dus trok ik hem effen shirtjes aan en investeerde wat meer in leuke slabben. Ik dikte zelfs z’n fruithappen in, had een grote handdoek onder z’n matrasje in de kinderwagen, zodat hij ook daarinniet plat lag.
Refluxkindjes schijnen ook prettiger te liggen op hun buik, dit durfde ik echter niet aan (al zou ik t nu ws wel doen) zodra hij zelf kon draaien heeft ie nooit meer anders gelegen.
Drinken verlicht de pijn, waardoor ze graag vaak willendrinken. Ik heb iig nooit grotere flessen dan 180cc gegeven.
Meestal wordt het minder wanneer ze meer gaan zitten, hier echter pas met 2 jr, maar dat is uitzondering hoor en met de medicatie had hij zelf geen klachten meer.
Bij ons meisje lijkt het goed te gaan, ze is nu bijna 3 wkn, maar merk dat ik wel erg alert ben op tekenen van reflux of slecht slapen..
Sterkte!