Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

verborgen reflux en obstipatie

• Auteur

Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux. Hij kreeg losec en ik moest zijn voeding indikken met jbpm. Hij was er nog erg onrustig van na de fles en ook moeilijk slapen veel huilen en hij kreeg diarree van de jbpm.. Ik loop nu ook met Jochem bij de ka. Inmiddels gestopt met de maagzuur remmers en overgestapt op andere voeding op advies van de ka. Enfamin AR(deze dikt pas in, in de maag door de maagzuur sappen). Deze voeding haal ik bij de apotheek kost 11.95 per bus maar ik heb een machtiging van de ka voor 3 mnd dus krijg ik het vergoed van de verzekering. Nu heeft hij wel harde ontlasting.(ik ben woensdag met deze voeding begonnen) ik ga zo VSM Kindicol druppels halen voor het verzachten van de ontlasting. Verder laat ik hem nu onder toezicht op zijn buikslapen in de box. En dat gaat nu geweldig(wel in overleg met de ka gedaan en dat het alleen overdag is onder toezicht). Hij slaapt nu minimaal 2 uur en voorheen misschien een half uurtje. Ik durf hem nog niet voor de nacht op zijn buik neer te leggen. Dus vannacht was het bal ondanks het inbakeren, vind hij het echt niet lekker om op zijn rug te liggen.

#4393277 Quote

Hij heeft nu speentje m en dat heeft hij echt nodig hij doet er dan het gewone tempo over, zeker omdat het al wat dikker is door de nutrilon omneo en jbpm. MAar ik ga zeker nog een keer naar mn huisarts ik moet as vrijdag naar kinderarts voor mn dochter van 4 jaar en 9mnd eerst zijn we daar jaren in behandeling geweest voor obstipatie dat is nu dmv medicatie onder controle, maar nu spuugt ze om de haverklap, ook op school als ze gaat spelen echt overal en waarom??? Dus we zitter er met 2, maar ik houd hoop dat het gewoon goedkomt.

iig erg bedankt voor je reactie ik ga wat regelen.

#4393272 Quote

En lactulose werkte bij m’n nichtje erg goed!! Heb je t idee dat de jbpm de voeding beter op z’n plek houdt? Dat hebben we hier nl niet, ze spuugt niet meer of minder met jbpm… Daarom speentje maatje kleiner en dat lijkt ook te werken.

#4393557 Quote

die van mij poept ook 1x per dag,ze heeft volgens mij ook verborgen reflux [veel spugen in het begin]daardoor adviseerde het cb mij nutrilon omneo met xtra jbpm erbij,dat heeft ze al va de 4 de week ze is nu 11 weken oud en het gaat heel goed nu.ze moeten ook eerst wennen aan de[andere] voedingen.
    gr

#4393544 Quote

Vandaag huisarts geweest en die adviseerde toch echt nog een week te proberen met jbpm en olijfolie door zn flesvoeding, als het niet werkt weer teruggaan, nu willen we ons eerst concentreren op zn reflux want daar heeft hij eht meeste last van, poepen doet hij 1 kee rper dag.

Hoe vaak poepen jullie kindjes???

#4393524 Quote

wel fijn dat je weet wat er is
    hopelijk komen de slaapjes nu ook overdag doordat je gerichter kunt gaan zoeken

succes

#4393523 Quote

onze kraam gaf als tip bij flesvoedding dan hoor het volgende

gedroogde pruimen koken
    afgekoelde water gebruiken in de fles (ong 10 of 20 cc) rest gewoon water….

werkt net als bij ons met laxo tijdfens de zwangerschap :-0

#4398475 Quote

Even inbreken….weet niet of er nog gelezen wordt hier…….
    onze dochter had een ritme in haar poepluiers tot vorige week deed ze dat om de dag. Maar vanaf vorige week woensdag zaten er 4 dagen tussen (bij flesvoeding) Huisarts gaf Bisacodyl en mochten haar 1/3 van die zetpil geven. En dat werkte binnen 1 uur. Maar nu is het al weer dinsdag avond en ……….nog steeds niks…….wat doen we nu???? Nog een deel van de zetpil of wachten of…..?????
    Iemand???

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct