Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoe snel de fles leeg????

• Auteur

hier is het heel verschillend.
    Guusje heeft de ene keer binnen 10 min. de fles leeg en de andere keer doet ze er 20 min over.
    ze krijgt nu de eerste en laatste fles 210+7
    en 2 flessen 180+6.
    en ze drinkt ze tot de laatste drup leeg.

#4410921 Quote

@oktobermamma: van de S-fles kun je de bodem toch verstellen zodat het drinken sneller of langzamer gaat??

Ik geef BV en door mijn dochters’ enorme zuigkracht klokte die een flesje van 150cc binnen 5min achterover. Ik had een flesje van Aventa die in de babydoos van Prénatal zat. Heb dus nu een S-fles gekocht en volgens opa+oma en tante drinkt ze die veel rustiger leeg. Als ze hem vacuum zuigt dan zetten ze gewoon de onderkant wat ‘open’.

#10388249 Quote

Mijn kleine man is 1 maand oud drinkt 160 cc binnen 10 min op we doen wel pauzes maar miss moet ik overstappe naar dikkere voeding want het gaat mij te snel

Lewis
    Bijdrager
    #10388348 Quote

Toen mijn dochter jonger was deed ze 15 a 20 min over een fles. Sinds dat ze 5 maanden is ongeveer speentje 2 gaan gebruiken (de brown) en nu issie in 10 min leeg. Zij heeft reflux, dus we konden niet eerder. 

Maar als je kindje enkel wat melk opgeeft, en verder geen klachten heeft, dan zou ik me er niet druk om maken. Want melk opgeven is normaal. Ook bij langzamer drinken. 

Risico’s van te snel drinken kunnen zijn dat ze lucht mee happen, en dat merk je doordat de vacuum steeds verbroken wordt. Dan hoor je zo’n klakkend geluid als ze drinken en de de speen loslaten. Symptomen daarvan zijn scheten, darmkrampen (dan huilt je kindje wel toch?) en boeren/veel spugen. En ook dat ze zich sneller verslikken, en dat merk je ook wel. Hoesten en proesten. Daarnaast kan het zijn dat ze zuigbehoefte houden. In dat geval zou hij miet omgedurig raken als de fles te langzaam gaat. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct