@ Marina:
Hij heeft de eerste 3 maanden in een SwadleMe inbakerzak gelegen. Daarna werd hij zelf bewegelijker en ging meer ontdekken en merkten we dat hij door het inbakeren juist meer overstuur werd en nog slechter in slaap kwam! Nu dus al meer dan een maand niet meer inbakeren en dat gaat goed 🙂 Het duurde eventjes voordat hij een normaal slaapzakje oke vond, en daar slaapt hij nu ’s nachts in. Omdat hij overdag alleen maar hazenslaapjes doet doe ik hem dan niet in de slaapzak maar gewoon onder zijn lakentje.
Het in bed leggen doe ik ook, maar overdag heeft het totaal geen nut. Hij blijft nu wel in bed (buiten de 1-2 voedingen tussendoor) van 8 uur ’s avonds tot 8 uur ’s ochtends. Hij slaapt niet de hele tijd, is rondom de voedingen die hij dan vraagt ook 30-60 minuten wakker, maar goed, het is een begin denk ik dan maar 😉
@ Cinderella:
Wij wonen in een 2-kamer appartementje (37 m2), dus hij hoort ons altijd. Ik ga wel vaak de was doen of afwassen in de keuken (is naast de slaapkamer) als ik hem overdag in bed leg. Hij blijft dan wel langer liggen, maar voor het in slaap vallen werkt het helaas niet.
We zijn ondertussen toch weer naar de HA en KA geweest, omdat hij zijn voedingen bijna allemaal weigerde. De KA wilde toch sneller overgaan op bijvoeding en we geven nu 1x fruit en 1x groente per dag. Hij eet dit heel wisselend, soms 3 hapjes en soms het hele bakje leeg (3 eetlepels). Hij drinkt nu ongeveer 4-5 flessen per dag, elke 4-6 uur, het verschilt bij hem nogal. Daar zelf in ritme in brengen heeft geen nut, dan gaat hij alleen maar meer weigeren helaas. Gelukkig groeit hij nog steeds goed (60 cm en 5680 gram op 21 maart). Het is dus een beetje aftasten en zoeken, maar ik ben ondertussen al zodanig gerustgesteld dat ik inderdaad denk te weten dat dit bij elk kindje zo is 😉
Liefs!