Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16686 Zwanger Worden Na De Pil Hoe Zit Dat Hoe Lang Duurt Het

• Auteur

hallo allemaal.
    Ik ben een jonge vrouw van 21.
    Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen.
    Eigenlijk alles is al geregeld.
    De financieen op orde.
    Een vaste relatie al 7 jaar.
    Ik heb zelf ervaring met kinderen en ben goed geinformeerd.
    En natuurlijk de wens van allebei de aanstaande ouders.
    Dus ik wil graag zo snel mogelijk zwanger worden!
    Maar daar zit nu mijn probleem.
    Ik ben nu ongeveer 4 maanden van de pil af.
    Heb een regelmatige cyclus.
    Heb zelf uitgerekend wanneer mijn ei-sprong is.
    En een keer via zo'n test.
    Maar nog niks……
    Ik ben nu benieuwd naar andere vrouwen die ook gestopt zijn met de pil.
    Hoe die dit ervaren. Wat hebben zij gedaan om zwanger te worden.
    Hoe lang duurde het voordat bij hun de pil uitgewerkt was.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Groetjes

#2828731 Quote

Hoi,
    Wij zijn na 3 maanden te zijn gestopt met de pil voor het eggie gegaan.
    Op babybrabbel kun je uitrekenen wanneer je eisprong is en wanneer je dan sex (moet kunt) hebben, Erg handig vind ik.
    Hoe lang het duurt voordat je zwanger bent varieerd enorm.
    Ik wens je veel suc 6 !!
    Groetjes Rene

#2828741 Quote

hoi

ik ben na het stoppen van de pil  na 5 maanden zwanger geraakt maar ik moet wel zeggen dat ik zoiets had ben ik deze maand zwanger is het goed is het volgend jaar is het ook goed ik was er niet zo mee bezig en we vreeen ook wanneer we zin hadden en niet wanneer het het moest  en stiekem wilde ik het toch graag maar ja ik had zoiets als je er te erg mee bezig bent wil het ook vaak niet lukken.
    ik heb de pil wel heel lang geslikt ongeveer 13 jaar   vanwegen een hele onregelmatige cyclus. maar na het stoppen van de pil is de cyclus een paar keer onregelmatig geweest en toen   die regelmatig was ben ik ook zwanger geraakt.
    maar ik denk dat het voor iedereen anders is.
    veel succes met klussen en ik hoop dat je snel zwanger bent.

groetjes kristel 2lingmama

#2828746 Quote

Ik was na het stoppen met de pil ook meteen regelmatig en wist precies wanneer de goede tijd was. Zelfs getempt enzo. Toch heeft het een jaar geduurd om zwanger te worden.
    Veel succes!

#2828765 Quote

hai hai,

ik ben ongeveer 15 jaar lang aan de pil geweest en sinds april ben ik ermee gestopt. Ik had gelijk een redelijk regelmatige cyclus maar voelde nooit wanneer ik eisprong had. Behalve deze maand, toen voelde ik het voor het eerst.
    Ik denk dat het met het pilgebruik van vroeger te maken heeft.
    Ik heb wel gehoord dat het ongeveer 6 tot 8 maanden duurt eer je "ontpilt"bent en dus zwanger kan raken.

Nou, succes meid en klus ze !!

Di Silva

#2828776 Quote

Hoi!

Ik ben in november 2004 gestopt met de pil. En nog steeds niet zwanger. Ik  wil je niet ontmoedigen maar het kan dus wel even duren. En in sommige gevallen lukt het misschien helemaal niet.

Er is niemand die jouw vraag kan beantwoorden denk ik.

Hoe wordt je zwanger?
    Je best doen waar je kan en heeel veeel geduld hebben.

Doei doei.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2828780 Quote

hoi,

Wat leuk om te lezen dat er nog iemand is van 21. Ben zelf bijna 21 en een maand gestopt met de pil.
    Ze adviseren om een maand te wachten zwanger te worden, maar zoals je kunt begrijpen konden we niet wachten en zijn er meteen voor gegaan.
    Wat ik gedaan heb is een ovulatie test gekocht ( nou had er wel 2 nodig ) De eerste test deed ik op de 9de dag. Pas op dag 18 had ik mn eisprong, volgens dat ding dan he.

Wat kan zijn is dat je te laat of te vroeg bent gaan testen met de ovulatie test en dat je je eisprong mis bent gelopen. probeer wat eerder te testen en wat langer als je echt wilt weten wanneer je ei komt.

Ik verwacht, maar hoop het niet, dat ik deze week ongi wordt…

heel veel succes he!

liefs m

#2828806 Quote
    Ho M
    Super leuk om inderdaad meer leeftijd genootjes te zien, en bedankt voor je berichtje. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer jij en je vriend dit belsoten hadden. Mijn vriend en ik zijn namelijk nu 7 jaar bij elkaar. Ik wens je heel veel geluk met zwanger worden. En hou me op de hoogte.

#2828829 Quote

he he,

nou eigenlijk zijn we er vorig jaar al over na gaan denken. We zijn nu 6 jaar samen.
    We wilden nog even wachten want er moest nog heel veel gedaan worden aan ons huis. Dit is nu (bijna) klaar. op een paar kleine dingen na.
    We spraken af dat ik in december zou stoppen met de pil.
    Een maand geleden waren al mijn strippen op en moest dus nieuwe halen. We zaten samen op de bank en zeiden tegen elkaar, Waarom wachten tot december wat een onzin!! we gaan er gewoon voor.

We zijn heel blij. ik heb het wel gezegt tegen mijn moeder en ze is heel blij voor ons.

Waar ik wel bang voor ben is voor de reacties wat betreft mn leeftijd… Ik trek me er niets van aan, maar toch. Het is leuker als iedereen oprecht blij is en niet zegt van goh weet je het wel zeker je bent nog zo jong..

snap je wat ik bedoel? het lijkt me leuk als we elkaar op de hoogte houden!!

liefs M

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen