16691 Voor Elles
-
AuteurBerichten
-
Hoi Elles,
Heerlijk he, zo'n bos dichtbij. Hebben wij ook. En helaas kom ik er niet zo vaak als ik zou willen. Ben van plan om morgen met Thom het bos in te trekken. Even lekker struinen en kastanjes, eikels e.d te zoeken. Misschien ga ik daar wel wat mee doen. (heb zo af en toe vlagen van creativiteit)
Hier is 's-Heerenberg hebben ze ook een mooi kasteel. Gisteren was ik met de kids eendjes wezen voeren bij de slotgracht, en toen arriveerde er daar een bruidspaar. Moest gelijk weer aan onze bruiloft denken. Nu 5 jaar geleden. Wij hebben daar onze trouwfoto's gemaakt. Ze zijn erg mooi geworden! Wat voelde ik me mooi en bijzonder op die dag. Ben jij al lang getrouwd? Volgens mij pas geleden. Of ik moet je weer verwarren met 1 van de andere dames. Ze trouwden de laatste maanden aan de lopende band op het forum. Hadden jullie ook zo'n mooie dag? Vroeg in de ochtend regende het bij ons. Maar al gauw brak de zon door, en toen we in de middag vertrokken voor de foto's was het zalig. Het is uiteindelijk ruim 25 graden geworden. (11 september 2000) Toen we 1 jaar getrouwd waren hing iedereen hier voor de televisie i.v.m de aanslagen in New York. Ook die dag vergeet ik dus nooit meer!
Morgen en donderdag heerlijk de dag alleen voor mij en Thom. Ik vind het oppassen leuk, maar 3 dagen per week is echt voldoende. Ik heb 2 meiden uit 1 gezin. Ze komen die dagen van 7.30 tot 17.30 uur. Lange dagen dus! Ze zijn 2 jaar 9 maanden en 8 maanden oud. Ik doe het nu bijna 2 jaar. De jongste kwam bij me 2 weken na mijn mk. Heb toen best even moeten slikken hoor! Maar het ging/gaat goed. Moet alleen even zien wat ik doe als ik weer zwanger ben. Eerst maar even zwanger worden, dan zien we het wel verder. Thom en Megan (de oudste van de 2) kunnen heel goed samen spelen. Ook gaan ze sinds vorige week samen naar de peuterspeelzaal. Scheelt mij een hoop stress en plannen. Thom gaat al ruim een maand naar de PSZ, en als Megan en Nikky dan hier waren moest ik voor oppas zorgen voor hen. Gelukkig is Ronald toen een paar keer thuis gebleven, zodat ik Thom weg kon brengen. Hij haalde hem dan weer op. Maar nu ze samen gaan kan ik ze alle 3 tegelijk in bed stoppen en er weer uit halen. Veel handiger.
Zo, ik ga weer even aan de gang. Tot later!
Groetjes, Kat
quote: Kat schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-10-2005 10:23:44'));
Hoi Elles,
Heerlijk he, zo'n bos dichtbij. Hebben wij ook. En helaas kom ik er niet zo vaak als ik zou willen. Ben van plan om morgen met Thom het bos in te trekken. Even lekker struinen en kastanjes, eikels e.d te zoeken. Misschien ga ik daar wel wat mee doen. (heb zo af en toe vlagen van creativiteit)
Hier is 's-Heerenberg hebben ze ook een mooi kasteel. Gisteren was ik met de kids eendjes wezen voeren bij de slotgracht, en toen arriveerde er daar een bruidspaar. Moest gelijk weer aan onze bruiloft denken. Nu 5 jaar geleden. Wij hebben daar onze trouwfoto's gemaakt. Ze zijn erg mooi geworden! Wat voelde ik me mooi en bijzonder op die dag. Ben jij al lang getrouwd? Volgens mij pas geleden. Of ik moet je weer verwarren met 1 van de andere dames. Ze trouwden de laatste maanden aan de lopende band op het forum. Hadden jullie ook zo'n mooie dag? Vroeg in de ochtend regende het bij ons. Maar al gauw brak de zon door, en toen we in de middag vertrokken voor de foto's was het zalig. Het is uiteindelijk ruim 25 graden geworden. (11 september 2000) Toen we 1 jaar getrouwd waren hing iedereen hier voor de televisie i.v.m de aanslagen in New York. Ook die dag vergeet ik dus nooit meer!
Morgen en donderdag heerlijk de dag alleen voor mij en Thom. Ik vind het oppassen leuk, maar 3 dagen per week is echt voldoende. Ik heb 2 meiden uit 1 gezin. Ze komen die dagen van 7.30 tot 17.30 uur. Lange dagen dus! Ze zijn 2 jaar 9 maanden en 8 maanden oud. Ik doe het nu bijna 2 jaar. De jongste kwam bij me 2 weken na mijn mk. Heb toen best even moeten slikken hoor! Maar het ging/gaat goed. Moet alleen even zien wat ik doe als ik weer zwanger ben. Eerst maar even zwanger worden, dan zien we het wel verder. Thom en Megan (de oudste van de 2) kunnen heel goed samen spelen. Ook gaan ze sinds vorige week samen naar de peuterspeelzaal. Scheelt mij een hoop stress en plannen. Thom gaat al ruim een maand naar de PSZ, en als Megan en Nikky dan hier waren moest ik voor oppas zorgen voor hen. Gelukkig is Ronald toen een paar keer thuis gebleven, zodat ik Thom weg kon brengen. Hij haalde hem dan weer op. Maar nu ze samen gaan kan ik ze alle 3 tegelijk in bed stoppen en er weer uit halen. Veel handiger.
Zo, ik ga weer even aan de gang. Tot later!
Groetjes, Kat
Hoi Kat,
Moet je vaker doen joh, zeker in deze tijd lekker door het bos struinen, ik vind het echt heerlijk. Morgenochtend ga ik lekker weer een stuk lopen, heb dan avonddienst dus hoef pas om 15:00 uur te beginnen.
Wij zijn nu ruim een jaar getrouwd, 4 juni 2004, en bij ons was het ook zo dat het s'morgens nog geregend had, maar alle tijd dat wij buiten moesten zijn voor de foto's en zo is het droog gebleven, pas toen wij bij de lokatie kwamen waar we de rest van de dag gingen doorbrengen, toen ging het net weer regenen. Dus toen we s'avonds naar het hotel gingen ( heerlijke bruidsuite) moesten we door de plassen lopen, maar ook toen regende het niet meer.
En we hebben een hele leuke gezellige dag gehad, niet al te uitgebreid, maar precies wat wij beiden wilden. Geen feest, alleen een receptie, selectief mensen uitgenodigd en de dag afgesloten met een BBQ (binnen) voor de mensen die er de hele dag voor uitgenodigd waren. En ja, natuurlijk zag ik er mooi uit, ik heb nogal last van overgewicht, maar de dame van de bruidsmodezaak had mijn goed voorgelicht in wat voor soort jurk ik het beste kon nemen, namelijk geen plooien t.h.v. mijn middel/ heupen en buik, ik heb wel zo een jurk geprobeerd, maar dan lijk je inderdaad nog dikker. Ik heb lekker gebruik gemaakt van mijn mooie decollete, mijn man helemaal blij, niet dat ze bijna uit de jurk flipten hoor, mijn een mooi decollete. Je moet tenslotte gebruiken wat je hebt niet, de goede kanten benadrukken, hahaha.Ja, dat is een stuk makkelijker dat je er twee tegelijkertijd naar de PSZ kan brengen.
En zo kort na een miskraam op een baby gaan passen, dat lijkt mij inderdaad pittig om te doen.
Als ik ooit wat meer thuis zal zijn omdat ik een kind heb, wil ik eigenlijk ook wel oppasmoeder gaan worden, zeker het maar bij 1 zou blijven, lijkt mij het voor mijn eigen kind ook erg leuk om dan een ander kindje in huis te hebben om mee op te groeien, ook is het dan niet elke dag.Gr. Alice
Hoi Alice,
Ik heb je raad opgevolgt! (was ik toch al van plan) Vanmorgen de auto in, en naar het bos. Niet dicht bij huis gebleven, want mij was aangeraden eens op een andere plek te gaan wandelen. Leuk restaurantje als startpunt. Helaas was dat gesloten! Maar wel lekker gewandeld met Thom. Eikels, blaadjes en denneappels gezocht. Paddestoelen bekeken en vooral genoten. Waren we eens hard aan toe.
Onze trouwdag was ook vrij eenvoudig! Een paar goede vrienden waren bij mij met aankleden. Ronald was bij zijn ouders. Met een oude rolls kwam hij me ophalen. Ik ben ook niet smal, en ik had geen jurk aan. Ik had een broek met erg wijde pijpen en een lang tuniek met uitgesneden decolete. Ja, je showt met wat je hebt! Om het af te maken een hoedje op. (had ik nog nooit gehad, maar stond heel leuk) Foto's gemaakt voor het trouwen. Met een aantal hele dag gasten nog wat gedronken op een terrasje tot het tijd was voor de plechtigheid op het gemeentehuis. Daarna naar een leuk restaurant in de buurt. Het was zulk lekker weer dat ze het terras buiten mooi gemaakt hadden, zodat we daar konden zitten. Zalig! Daar hebben we een receptie gehad waar iedereen welkom was. Met een kleine groep familie en dierbare vrienden hebben we daarna een heerlijk dinerbuffet gehad. Tot slot zijn we met een stretch limousine naar huis gebracht. Het was een heerlijke dag.
Morgen gaan we een dagje medisch doen. Eerst in de ochtend met Thom naar de neuroloog voor zijn epilepsie. De kinderarts begeleid hem, maar 1 of 2 keer per jaar beoordeelt de neuroloog of alles goed verloopt. (de neuroloog is de man van onze kinderarts. Thom blijft dus binnen de familie!) Daarna in de middag naar het consultatiebureau. Vind ik eigenlijk onnodig, maar het schijnt te moeten. Hij is onder controle van zijn eigen kinderarts, dus wat moet ik nog bij hen? Vlgs mij alleen nog maar zijn prikken halen. De kinderarts ziet hem vaker dan de dames van het consultatiebureau! Dus als er iets niet goed is word dat vlot genoeg gezien. De arts En de verpleegkundigen van het consultatiebureau namen me niet eens serieus toen ik meldde dat er iets niet goed was met Thom! Bleek hij toch maar mooi epilepsie te hebben! Ik neem ze daar dus al niet meer serieus, maar dat zul je wel begrijpen. En aan het eind van de middag met zijn allen naar de tandarts. (Joepie! daar heb ik echt zin in, Maar niet heus) Maar dan hebben we wel al dat gedoe in 1 keer gehad.
Mijn moeder belde gisteren met de mededeling dat ze een huisje geboekt had in Drente. Het is de bedoeling dat we met mijn ouders en zusje een weekend weg gaan. ( dat kon je verwachten na een weekend weg met de andere opa en oma. Ze voelen zich geloof ik tekort gedaan) En aangezien we een aangepaste bungalow en park nodig hebben voor mijn zusje, duurde het even voordat we eruit waren waar we heen zouden gaan. Er zijn wel meer parken met aangepaste huisjes, maar dan is het zwembad weer niet goed aangepast. Dit park voldeed aan alle wensen. Dus begin februari zitten we een week in Drente. (ouders+ zusje maar een weekend) Heb er best zin in om weer een paar dagen alleen met Ronald en Thom weg te zijn.
Moet stoppen! Moet nog even werken.
Groetjes, Kat
Hoi Kat,
Nou ik ga ook zo weer even lopen in het bos, naar mijn ouders en weer terug, dan moet ik namelijk door het bos en kan ik gelijk weer een beetje oefenen met hardlopen, ga zaterdag aan trainingen beginnen voor het hardlopen en wil natuurlijk niet gelijk degene zijn met echt de meest waardeloze conditie.
Dus jij hebt ook lekker je decollete laten zien op je trouwdag, ja je hebt het niet voor niets, dus laten zien die handel.
Ik had geen hoedje, maar een sluier achter op mijn hoofd met wat kleine witte bloemen.
Ik had mijn hele jeugd gezegd dat als ik later ging trouwen dat ik een "sisi" jurk wilde, maar daar had ik het figuurtje niet voor, maar het is dus wel een jurik geworden.
Het is echt leuk dat iedereen tegenwoordig gewoon kan kiezen wat bij je past, ipv van die standaard dingen.Ik had een goede vriendin van mij de hele dag bij mij, zij heeft ook geen zussen ( net als ik) en was zelf echt heel sober getrouwd ( vrij kort naar het overlijden van haar vader) en ook inmiddels weer gescheiden. En zij wou heel graag zo een dag met alles erop en eraan ( ook al was het eevoudig) van dichtbij meemaken.
Dus zij is de avond daarvoor al gekomen ( zij woont in Drachten) en heeft dus alles vanaf het begin mee gemaakt.Vandaag zijn wij ook in het ziekenhuis geweest voor de uitslagen, mijn hormonen zijn goed, eisprong heb ik ook, mijn man zijn sperma is minder en nou hoop ik dat ik het goed heb onthouden, op 1 ml sperma heeft hij 1 miljoen zaadcellen en dat is een reden waarom het langer kan duren.
Hij moet de test nog een keer laten doen.
Dus we gaan nog een keertje terug voor de uitslag van zijn sperma en dan kjken of het beter is en zo ja of zo nee, dan zien we wel weer verder wat er nog allemaal kan.Wel fijn dat Thom in de familie blijft, is het bezoek aan een consultatiebureau altijd verplicht dan, wat voor een vervolgen zijn er als je daar niet heen gaat?
Je gaat toch naar een arts, je zoon wordt toch onderzocht, dus waarom dubbel op?
Plus dat ze dus inderdaad nou niet echt vertrouwen bij jou gekweekt hebben, dat het echt goed is voor je zoon.Ik hoor het wel hoe het medische dagje is gegaan.
Gr. Alice
Hoi Elles,
Ik hoop dat je lekker genoten hebt van je uitstapje in het bos! Knap hoor, dat je het hardlopen gaat oppakken. Ik was vorig jaar weer begonnen met cardiofitness. Hier op de sportschool hadden ze kinderopvang, dus ik sporten en Thom spelen. Ideaal! Voor ik zwanger werd van Thom was ik ook al een aantal jaren aan het sporten. (ook cardio) Ben gestopt toen ik 6 maanden ver was. Na de bevalling eerst geen puf om het op te pakken. Maar er is 8 kilo blijven hangen, dus…. Maar met mijn mk ben ik weer gestopt. Er was zoveel gebeurd in korte tijd ( Thom epilepsie en mijn mk), dat de puf ook even weg was. Daarna niet weer begonnen want we willen weer zwanger raken. En dan mag je niet afvallen. Wel wandel ik veel, maar daar val ik niet van af.
Fijn dat de uitslagen aardig zijn. Willen ze nog wat doen, omdat je man minder goede/aktieve zwemmertjes heeft? Of zijn er genoeg om gewoon zwanger te raken? Ik heb geen idee hoeveel een man er moet hebben per ml. Hebben ze niks dat de hoeveelheid goede zaadcellen kan opkrikken? (hoor hier van alles over zink enz) Ik hoop dat het allemaal meevalt die tweede keer, en dat je dan al zwanger bent!
Het consultatiebureau is volgens mij niet verplicht. Maar daar volgen ze zijn ontwikkeling (zeggen ze) en hij krijgt er zijn inentingen. Daarom komt iedereen daar. En ze komen de eerste keer thuis de baby wegen en maken dan gelijk een vervolg afspraak. Dus als je je kind niet laat inenten, en wilt laten volgen mag je volgens mij gewoon wegblijven. Maar gek genoeg heb ik dat nog nooit gehoord. Wel heeft bijna iedereen moeite met het consultatiebureau. Het word ook het conSTERnatiebureau genoemd. Het blijkt nog al eens dat ze daar denken dat je kind van alles heeft of niet goed doet volgens de boekjes. En jij als moeder schiet acuut in de stress. Moet zeggen dat dat wel klopt. Ook al zit ik in de zorg, ik ben zeker in het begin enorm onzeker geweest over hoe het met Thom ging. Dat gebeurd me bij een tweede niet weer!
De neuroloog was pure tijdverspilling! welgeteld 5 min. ben ik binnen geweest. Gaat het goed, geen aanvallen en is zijn ontwikkeling goed? Ja? Tot over een half jaar! Oh, u had een vraag? Dat mocht dan nog, en daarna zat mijn tijd erop! Daar had ik 40 min op gewacht! Want hij liep (natuurlijk) weer uit. Bijna niks aan gehad dus. Weet nu alleen wel dat mijn migraine niks te maken heeft met Thom's epilepsie. Dat werd op internet gesuggereerd. En het is niet erfelijk. (ook fijn om te weten!) En toen konden we een nieuwe afspraak gaan maken en naar huis.
Straks het consultatiebureau nog. Ben benieuwd wat ze dit keer weer te mekkeren hebben. Er is altijd wel iets niet goed. En dan de tandarts. Hoop dat ik geen gaatjes heb, maar vermoed van wel. We zien het wel. Het is in ieder geval een leuke, jonge vent. (naar de tandarts gaan is echt leuker als je tegen een leuke kop ligt aan te kijken!) Heel rustig en vriendelijk. Daarom zijn we bij hem gebleven toen we 7 jaar geleden hier naar toe verhuisd zijn. We moeten er een stukje voor rijden, maar dan heb je ook wat. Het schijnt dat de tandartsen hier niet zo geweldig zijn. Hoor er weinig positieve verhalen over.
Groetjes, Kat
Hoi Kat,
Als ik dus ergens echt bang voor ben, dan is het dus de tandarts, zelfs zo erg dat ik al een paar jaar niet eens meer op controle ben geweest. Ik weet het, het is hartstikke stom, maar ik ben er echt heel bang voor.
En inderdaad zonde van jou tijd, wij hadden het vanmorgen ook, moesten om 9 uur bij de gyn zijn, het werd dus ongeveer half 10.
Wij wachten hier rustig de tweede test af, inderdaad laat ik mijn man al wel zink slikken, zit in een multivitaminen pil, dus dat kan zowiezo geen kwaad.
Ik weet dat mijn hormonen dus goed zijn en ik ook een eisprong heb, maar toch zal ik mijzelf ook nog verder laten onderzoeken, een HSG ( fot van de baarmoeder) en een samenlevingstest, lijkt mij verstandig om andere mankementen uit te sluiten. Het kan nog steeds zijn dat er bij mij ook iets is natuurlijk, zoals verstopte eileiders. Dat las ik bij iemand op het forum voor als het wat langer duurt. Toevallig iemand die in de zelfde plaats woont als ikzelf.
Ik moet ook eerlijk zeggen, dat de test misschien niet helemaal is gegaan zoals het moet. Richard moest namelijk 3 en het liefst 4 dagen geen sex gehad hebben, voordat hij zijn sperma wegbracht, maar aangezien ik het foldertje niet stond dat alleen op dinsdag en donderdag die afspraak om het daar te brengen gemaakt kon worden, ging dat niet helemaal goed.
We hadden op mijn eisprong dag, dinsdag nog sex gehad s'avonds en donderdagochtend moest hij het dus wegbrengen.
Dat kan natuurlijk ook van invloed zijn, dus de volgende keer houden we daar wel rekening mee, maar goed net wat ik hierboven schreef, het stond niet in de folder, dus foutje bedankt.Ik verder niet aan het lijnen hoor, ik moet alleen wat meer gaan bewegen, of is dat ook slecht als je zwanger wil gaan worden?? Als normaal weinig beweegt en het nu meer gaat doen?? Zal toch niet??
Hoe is het met je kat, zit die al weer veel bij jou op schoot, heb je anders nog verschijnselen??
Ik hier helemaal niet, op een beetje grotere borsten na en behoorlijk wat winderigheid (sorry, gelukkig is het geen geur computer). En ja nog wel iets, ik heb sinds maandag last van het warme handen met rode handpalmen en tintelend gevoel constant in beide handen. Dat is nieuw voor mij, zeker zoveel dagen achter elkaar.
Maar goed, voor jou is het bijna al zover, ik moet in ieder geval tot dinsdag wachten en ervan uitgaand dat de spermatest inderdaad altijd al zo is, dan is de kans natuurlijk wel heel erg klein om nu zwanger te zijn of dat in de toekomst spontaan te worden, maar we gaan van het meest positieve uit en dat is dat dit even een mindere test was en die volgende keer veel beter is.
Ik begreep ook van het andere forum, dat als het wel zo is, dat IUI dan een optie is, dus dat er nog steeds mogelijkheden zijn.
Heb ik nog meer te kletsen, nee eigenlijk niet!
Tot de volgende keer weer
.
Gr. Alice
Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
-
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen