Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16693 Wanneer Is Nou Maposn Nod

• Auteur

Ha meiden,

Heb ff een vraagje….

Voordat ik een spiraaltje liet zetten had ik een cyclus van 29 dagen. Toen ik mijn spiraaltje had werd ik bijna nooit meer ongi, maar net in de laatste periode met spiraal heb ik één keer een klein beetje bloedverlies gehad. Vlak daarna spiraal eruit, en exact 29 dagen na dat bloedverlies werd ik weer ongi. Dus vanaf dat moment heb ik er weer 29 dagen bijgeteld, en kwam mijn nod op 18 oktober. (is dus ronde 2 nu)

Maar ik heb deze ronde ook heel duidelijk m'n ei gevoeld, en dat was op 1 oktober. Nou lees ik overal dat je altijd 14 dagen na je ei ongi wordt. Dus dan zou mijn nod al op 15 oktober zijn.

Weet iemand wat je nou het best aan kan houden? Aangezien ik nog maar net van de spiraal af ben, zou het misschien kunnen dat mijn cyclus niet helemaal regelmatig is. Ik zou me er misschien niet druk om moeten maken, het zijn maar 3 dagen verschil, dus ik denk dat ik, mocht de ongi uitblijven, gewoon tot de 18e moet wachten, maar vind het toch wel fijn om een richtlijn te hebben, ook met het oog op de volgende nod die ik (hopelijk niet) moet berekenen. En dacht, misschien meiden die al wat meer 'ervaren' zijn met het zwanger willen worden en die ook weten wanneer hun ei, dat die dan ook weten of de ongi echt altijd 14 dagen later is.

Nou heel verhaal, sorry hoor, maar hoop dat er iemand is die me antwoord kan geven.

xHes

#2828754 Quote

Hallo Hes

Het is moeilijk om het helemaal goed te berekenen
    Het fijnste is als jij je ei goed kunt voelen.
    Als je een cyclus van 28 dagen heb dan heb je ongeveer op dag 14 je ei.
    Op babybrabbel kun je jou cyclus laten berekenen dan heb je een beetje een richtlijn.
    Maar staat je daar niet te blind op het klopt niet altijd.

Veel succes

Groetjes lily

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen