Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16698 Zwanger Worden Zijn In Combinatie Met Vuurwapengebruik

• Auteur

Niet schrikken de kop klinkt heel dramatisch maar de situatie is als volgt.

Ik ben werkzaam in een beroep waarin vuurwapens gedragen worden. Nu weet ik wel dat op straat lopen als je zwanger bent een mogelijk risico met zich mee brengt daar ben ik me ook van bewust. Maar het is niet zo dat ik altijd op straat loop.

Om gewapend te mogen lopen moet ik ook oefenen min. 5 keer per jaar.
    Niks ernstig er moet een aantal oefeningen afgewerkt worden om je geoefendheid te toetsen.  Geen onverwachte gevaarlijke situatie's

Hoe zit het met gezondheid e.d. op het moment dat je zwanger wil worden of bent.
    Wie weet waar ik daar info over kan vinden.
    Ik zou het ook aan een instructeur kunnen vragen, maar ik wil nog niet zo openlijk laten blijken dat ik over kinderen aan het nadenken.

Wie kan me helpen aan meer informatie.

#2828770 Quote

hoi Mirinda
    Ik heb even gezocht op internet voor je maar kan niets vinden helaas ook een vriendin van mij die werkt bij de bibliotheek heeft hier geen boeken over.. Ik zou denk ik gewoon naar mijn huisarts gaan voor info of   een   info gesprek aanvragen bij de gyneacoloog.
    Ik vind het wel verstandig van je want het schieten [ook de oefeningen] geeft toch kruitdampen. Denk dat je voor de schokken van de kracht van het vuurwapen niet druk hoeft te maken in de beginfase want een vruchtje laat niet zomaar los. in later stadium kan het kindje misschien flink schrikken en dat is voor je zelf niet zo'nprettig gevoel. heel veel succes.liefs Monique

#2828774 Quote

Ik geloof dat als je bij de politie werkt dat je de straat niet meer op mag als je zwanger bent. Weet niet wat voor werk je hebt, maar misschien heb je er wat aan.

Doei doei

#2828783 Quote

Hoi Mirinda,

Ik weet toevallig van kennissen die aan schietsport doen en waarvan de vrouw ook zwanger was.
    Zij heeft nog vrij lang in de zwangerschap bijna wekelijks de schietsport beoefend, en uiteindelijk een gezond kind gekregen.
    Alleen waren er inderdaad mensen die zeiden dat het vanwege de kruitdampen niet zo goed zou zijn, maar het is volgens mij niet zo dat het echt niet mag meer wat jezelf wilt.
    En denk ook eens aan het geluid, zelf moet je gehoorbeschermers op, maar zo'n kindje zal die herrie een gegeven moment ook meemaken daarbinnen misschien dan wel gedempt maar toch.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Toto
    7w4d zwanger van de eerste

#2828788 Quote
    Hoi mirinda,

Ik ben een half jaar geleden op de schietbaan geweest van het opleidingsinstituut van de politie om een demonstratie te bekijken. Hier werd toen gezegd dat zwangere vrouwen hierbij niet aanwezig mochten zijn omdat dit niet goed zou zijn voor de baby. Ik weet niet precies wat de reden hiervan was en of dit ook geldt als je zwanger wilt worden.
    Ik zou wel even navraag doen als ik jou was. Misschien kun je bij je bedrijfarts/ arbodienst terecht als je niet je direct collega's op de hoogte wilt brengen.

Succes
    Juup

#2828790 Quote

Hoi Mirinda,

Ik hoorde van iemand bij mij op de gym dat je beter met schieten kunt stoppen als je zwanger bent. Zij is politieagent en het werd haar afgeraden om de oefenen. Het heeft niet met de kruitdamoen te maken maar met het geluid. Zelf draag je gehoorbescherming maar je kindje staat bloot aan die harde knallen. Ze weten niet vanaf welke weken het echt schadelijk wordt maar dat wil je natuurlijk ook niet testen.
    Ik zou het toch even niet doen voorlopig en naders met de bedrijfsarts overleggen tot welke week het nog kan

groetjes, Pietje

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2828792 Quote

wat betreft niet meer de straat op is me bekend, maar als je niet regelmatig oefend ben je je bevoegdheid voor dragen kwijt.
    Je kan dan wel weer een intest doen, maar als die periode zo kort mogelijk zou kunnen blijven dan zou ik dat persoonlijk fijner vinden.

Maar goed as donderdag ga ik weer en 3 weken daarna heb ik er nog een staan.
    Als het deze vrijdag niet raak is dan is dat geen probleem.

Het blijft vreemd, over eten en drank en chemische stoffen vind je een heleboel, maar hier  kan ik tot nu toe weinig over vinden.

Thanks alvast voor de info.

gr
    m

#2828816 Quote

Ik geloof dat je kindje met 4 maanden geluiden kan horen.
    Dus voor die tijd kan je blijven schieten.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen