Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16706 Zwanger Worden

• Auteur

Hallo en help,

wie zou mij uitleg kunnen geven?
    Ik ben 23 jaar en ik zou graag aan kinderen willen beginnen.
    Ik heb  29 september mijn maandstonden  laatste keer gehad
    en die duurde tot maandag (3 oktober 2005)
    Maar ervoor nam ik de pil (minulet) en ik heb mijn pil niet meer
    genomen vanaf 3 oktober.
    Wanneer heb ik dan ongeveer mijn ei sprong of hoe noemen
    ze dat?
    En helpt het om vaker seks te hebben per dag om zwanger te geraken?
    En hoe weet je wanneer je het beste seks hebt op een dag?
    Voel je dan iets binnenin of weet ik veel?
    Hoe zit het nu met mijn maandstonden?
    Wanneer ga ik die opnieuw hebben?
    En wanneer ben ik vruchtbaar om eventueel zwanger te geraken?
    Ik ken hier niks van, want ik neem al vanaf mijn 13 jaar de pil.
    Dus wie kan mij hierbij helpen en uitleg geven?

alvast bedankt

black_demon_934@hotmail.com
    Stuur hier naar uw   reacties aub

#2828839 Quote

Ehh hier mag toch ook wel……..

Nou goed….zwanger worden

Hier een spoedcurses haha.

Als je nog maar net bent gestopt met de pil kan je alleen maar afwachten wanneer je ongesteld wordt. De meeste vrouwen hebben een cyclus van ongeveer 28 dagem, en dan hebben ze meestal een eisprong rond de 14e dag. In andere gevallen blijft het zo dat je eisprong meestal 14 dagen voor je volgende menstruatie is.

Als je eenmaal weet wanneer je je eisprong hebt, is het het verstandigst om ongeveer 4dagen voor je eisprong om de dag te "klussen" (vrijen dus) Dit blijf je dan om de dag doen tot ongeveer 4 dagen na je verwachte eisprong. OP deze manier weet je zeker dat je op tijd bent. Het heeft geen zin om het vaker te gaan doen, omdat het zaad van je vriend tijd nodig heeft om weer bij te komen. Als je het vaker doet zijn er niet genoeg actieve spermacellen.

Helaas is vrijen op de goede dagen geen garantie voor een zwangerschap. Het kan namelijk zijn dat je in de eerste maand zwnager raakt, maar het kan ook een jaar duren. Daar is dus echt niets over te zeggen.

Ik hoop dat je er iets van begrijpt, en dat je zo genoeg weet. als je nog vragen hebt kan je ze hier altijd stellen.

Veel succes!
    Liefs Annet (ronde 9 eerste baby)

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen