Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16714 Oh Oh

• Auteur

Twijfels sloegen toe en slaan toe.

Toen ik een tijdje geleden heb gemeld dat ik gestopt ben met de pil ben ik een maand geleden weer begonnen met de pil, ik kreeg een beetje cold feet…… ben nu ongesteld en twijfel of ik na mijn ongesteldheid   zal stoppen…..hellup….

#2828888 Quote

Hoi hoi!

Wat een beslissing he? Daar moet even goed over nagedacht worden.

Ik ben getrouwd 3 jaar geleden en voor onze trouwdag had ik ook weleens zoiets van "poeh… het is wel echt allemaal en hoe moet dit en hoe zal dat gaan?"

Sinds afgelopen november proberen we zwanger te raken… en ook nu heb ik weleens van die momenten. "kunnen wij wel een kind opvoeden, zal het financieel wel gaan, enz. enz." ik ben van mening dat dat soort momenten en overwegingen erbij horen. Het is immers nogal wat, heel je leven gaat er (waarschijnlijk)  anders uitzien! En tja wat weegt zwaarder, je kinderwens of die 'bezwaren'?

Ik weet natuurlijk niet waar jouw 'koudwatervrees' vandaan komt, maar dit is iets waar je het volgens mij met je partner over moet hebben. Het gaat immers over een klein kindje en het is heel wat anders dan de aanschaf van een hond of poes toch?

Weet niet of je hier wat aan hebt gehad, maar iig sterkte met je beslissing.

Doei doei

#2828892 Quote

Hoi Aicha!

Hahah je verhaal klinkt bij mij heel bekend in de oren! Ik had namelijk hetzelfde gehad. Ik ben nu al inmiddels 10maanden gestopt met de pil. In het begin had ik eerst mn twijfels om te stoppen. Ik wilde heel graag kinderen maar ik vond het ook weer heerlijk om eerst nog verder te genieten met mn man. Uiteindelijk besloot ik toch te stoppen.   Maar een maand later kreeg ik opeens de kriebels!! Ik dacht oohhh nee dalijk ben ik al zwanger maar ik wil het helemaal niet! Ik weer begonnen met de pil. Nou.. weer een maand later kreeg ik zo'nnnnn spijt dat ik weer begonnen ben en toen heb ik m ook echt weggegooid. Nu wil ik DOLGRAAG een baby'tje maar ik ben al 10MAANDEN!! alweer bezig en nog steeds niks te zien. Ik werd 1xtje toen ik met de pil gestopt en weer begon even onregelmatig maar dat heeft maar heel even geduurd en nu  heb ik gelukkig een regelmatige cyclus. DUs ik kan jouwn verhaal begrijpen het is altijd even moeilijk in het begin. Maar ik krijg die moedergevoelens nu elke maand steeds sterker en ben absoluut blij dat ik toch gestopt ben. Ik moet binnenkort mijn NOD hebben.. dus hopen dat het deze keer wel raak is!! En voor jou natuurlijk ook. W8 maar zodra je zwanger bent dan verafschuw je de pil!!

groetjes souraya.. ohh ja als   je echte naam aicha is waar komt die naam dan vandaan als ik vragen mag?

#2828909 Quote

Hallo
    Ik snap je heel goed, ik was gestopt met de pil en zag eigenlijk alles als rozegeur en maneschijn.
    Hadden gekeken of het financieel gaat en het moest mogelijk zijn door bepaalde dingen meer te laten zoals avonden weg gaan.
    Voor de rest konden we alles blijven doen en het huis kon ook nog een kleintje bij.
    Na ronde 1 was ik direct zwanger en toen kwamen mijn twijfels van:
    Ooowjeee ik krijg een kind en het groeit in mij.
    Kan ik wel een moeder zijn en me vriend (nu mijn man) een goede vader
    Kan ik blijven werken wat ik nu doe, en waar moet het kind heen als ik en mijn man werken..
    Door veel samen te praten en alles goed op papier en een rijtje te zetten kom je er wel.
    Ik denk dan ook weer tienermoeders kunnen ook hun kind groot brengen dus dan lukt het mij ook.
    Heb mijn opleiding af heb een baan en me man ook, hebben een huis en er past een kind in.
    Al me electrische aparaten zijn net nieuw…
    Het komt goed, bijstands moeders kunnen ook een kinds groot brengen.
    Zolang je weet hoe je het geld moet verdelen.
    Vrienden van me keurde het niet af maar ook niet goed vonden het te vlug enz
    Me man en ik zijn pas bijna 2,5 jaar samen en wonen nu ruim 1,5 jaar samen.
    Als je gevoel bij je partner goed is en je er een toekomst mee ziet, en je verlangens naar een kindje goed voelen.
    Ga ervoor twijfels horen en komen en gaan en komen en gaan…..
    Succes

#2828994 Quote

Heel herkenbaar!

Ik ben uiteindelijk in februari 2004 gestopt met de pil na 1000 discussies met mijn man over het wel of niet doen, wie er voor de kids zou gaan zorgen e.d..  Maar ik werd maar niet ongesteld.. Ik bleek PCO te hebben. Lang verhaal, maar ik heb van mezelf geen eisprong.
    MAAR, na 6 hormoonkuren is het gelukt: IK BEN ZWANGER (vanaf 1 september 2005), nu 8 weken! JIPPIE! We zijn onwijs blij en gelukkig!

Om een lang verhaal kort te maken; stop met de pil, word eerst een keer (of 2) ongesteld en als dat allemaal lekker gaat, kan je alsnog  de beslissing maken.

Succes ermee!

#2829011 Quote

dag dames

ik heb heeeeel soms ook twijfels, niet omdat ik geen kindje wil, niets liever dan dat.
    maar mn vriend heeft een eigen cafe wat hij nu te koop heeft gezet.
    wij willen graag gaan emigreren naar spanje namelijk.
    maart 2005 ben ik gestopt met de pil maar toen was er nog geen sprake van dat we binnen een jaar zouden gaan.
    in onze huidige situatie lukt het allemaal wel. maar wat als ik straakt 5 maanden zwanger ben en we midden in een emigratie zitten? en dan als het kindje geboren word, hebben we inmiddels allebei een baan? neemt iemand mij wel aan met een dikke buik in spanje? en kunnen we een huis vinden?
    dit zijn echt van die vragen die door mn hoofd spoken.
    maar nu weer aan de pil gaan en over 1,5 stoppen zie ik ook echt niet zitten! wil veel te graag een kindje.
    het is net zoals (sorrt weet ff niet meer wie) iemand hierboven zei, nomaden en de vroegere hippy's konden het ook, dus wij ook.
    en wie weet duurt het nog wel een jaar voor ik zwanger ben dussss.

het is trouwens wel grappig dat ik dit hier gewoon kan typen want bij ons in het dorp mag nog niemand het weten, zou niet echt goed voor de kroeg zijn als iedereen weet dat het tekoop staat. maar hier ist veilig. haha

groetjes esther

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen