Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16763 Voor Elles

• Auteur

Hoi Alice,

Zo'n vrouwendagje kan ook erg leuk zijn! Heb ik nog maar weinig met vriendinnen. Omdat de meesten kinderen hebben zijn die er meestal bij. Wilde laatst me een vriendin naar het Etos evenement. Ronald zou op Thom passen, laat ze niks meer van zich horen! Ik had wel zin in een dagje lekker voor mezelf. Even bij kletsen met haar. (ze is single) Sprak haar afgelopen week, zei ze dat ze er niet meer aan gedacht had! Aangezien ik geen zin heb om overal achter aan te kleppen, en omdat het haar idee was, heb ik haar niet gebeld. Ging ervan uit dat ze dat zelf wel zou doen. Helaas niet dus! Volgende keer beter.

We durven nu langzaamaan te geloven dat we weer zwanger zijn. De test gisteren was erg duidelijk. De verschijnselen worden ook erger. Ik heb last van mijn borsten en ben al een paar dagen misselijk. Moet (nog) niet overgeven, maar heb wel de hele ochtend een wee gevoel in de maag. Bepaalde geuren maken het me nu erg moeilijk. (poepluier, wc reiniger) Ben erg moe en heb krampen, maar het hoort er allemaal bij. Als het een teken is dat het goed gaat, kom dan maar op! 9 maanden is te overzien!
    Vanmorgen met HA en gyn gebeld. Van de HA wil ik een verwijskaart, en met de gyn heb ik een afspraak over 4 weken. Net met de moeder van mijn oppaskids geregeld dat ze dan eerder opgehaald worden. Heb nog niet verteld waarom. 2 vriendinnen weten het nu. De vriendin die dat nare nieuws gehad had, ik vond dat ze wel een opkikkertje kon gebruiken. Vooral omdat dat verhaal misschien nog een staartje gaat krijgen. Een zusje van die kennis heeft nl ook een zoontje dat niet goed is. Ze zijn bang dat uit de onderzoeken hetzelfde komt. Nou is dat knulletje al 2, en doet hij wel wat. Maar hij heeft de ontwikkeling van een kind van 5/6 maanden. Niet goed dus. Zou erg cru zijn dat dat knulletje hetzelfde blijkt te hebben, en dus ook kan overlijden. Ik hoop het niet.
    Een andere vriendin belde dat zij ook een vouwwagen gekocht hadden. Of we volgend jaar weer samen op vakantie gingen? Ehmm, probleem aan onze kant! We zullen in ieder geval niet ver weg gaan als het goed blijft gaan. Misschien in mei een weekendje of weekje weg. Dag mooie plannen! Maar goed, we krijgen er dan wat moois voor terug. (heb ik liever dan een vakantie!)
    Verder willen we het nog even geheim houden. Totdat we een positieve echo hebben. Het zal er wel weer op uitdraaien dat iedereen behalve de ouders het weer weten. We wilden het bij Thom ook geheim houden. Maar dat kon ik niet! Ik was blij en trots, en ging er gewoon van uit dat het goed zou gaan. En dat doe ik nu weer!

Ik kan het niet laten om op te merken dat je het voor deze maand nog niet moet opgeven. Bij Thom had ik pas verschijnselen na de test! Ik blijf in ieder geval duimen. En ja, ook ik heb last van winden. (zo blij dat geurcomputers niet bestaan!)
    Dus houd alle opties gewoon open.

Groetjes, Kat

#2829161 Quote

Hoi Kat,

Ik zou het ook niet goed geheim kunnen houden hoor, ik schreeuw het echt dan wel uit over de daken. maar goed eerst nog maar zien hoe deze ronde gaat. Ik weet dat het nog kan, zolang er geen rode duivels zijn heb ik nog alle kans. Ik zou eigenlijk niet eens  verbaasd zijn, bij mij gaat meestal altijd iets anders dan bij anderen, dus als het normaal is om van te voren een beetje verschijnselen te hebben als je zwanger bent, dan heb ik dat waarschijnlijk net niet.
    Inderdaad blij dat er geen geurcomputers zijn, ik heb er altijd al wel last van, maar tussen de eisprong en ongi nog veel meer en dat ruikt zeker niet lekker. Maar beter in de wijde wereld als in een nauw gat, zeg ik hier altijd maar, ik krijg anders echt pijn in mijn buik en dat moet ik toch ook niet hebben.
    Dus laat maar gaan, als het kan wel even op de toilet natuurlijk, maar anders niet.

Ik hoop dat het voor jou kennissen meevalt, ik wil er niet eens aan denken dat het kan gebeuren, maar goed dat is natuurlijk naief, je weet dat het kan gebeuren en je gunt het helemaal niemand.
    Hoe reageerde jou vriendinnen op jou zwangerschap, blij???

Over 4 weken dus een echo, ik ga ernorm voor jou duimen dat alles goed is en gaat.

En dat je over 9 maanden maar een mooi  in je armen hebt.
    Je er een lekker feestje kan van gaan maken, niet te veel van deze tijdens de aankomende 9 maanden natuurlijk.

En wie weet, ik hoop met je mee, dat ik heel klein kansje heb dat ik wel met je mee ga, naar het juni forum. Zou wel gezellig zijn.

Ik zal het je laten weten als de rode duivels zijn gekomen of juist niet, ik dacht eigenlijk al dat zij er vandaag zouden zijn, had gisteren wat rozig slijm, heel klein beetje maar dat is nu weer weg.
    Heb wel pijn in mijn onderrug nu en voel mijn eilleiders of ieder geval iets op die plaats, maar nog geen ongi krampen, wel weer een beetje zware buik, ach ja, nou zit ik mijzelf toch weer een beetje gek te maken. Ik ga er gewoon van uit dat ik ongi wordt morgen, daar lijkt mij toch het meest waarschijnlijke.

Gr. Alice

#2829216 Quote

Hoi Alice,

Mijn vriendinnen vonden het heel leuk! De 1 is dus al zwanger, en de ander is druk aan het klussen. Dus hopelijk zit er (net als bij onze eersten) niet veel tijd tussen. In 9 maanden tijd zijn we toen met 4 meiden bevallen! Het lijkt erop dat we het nu in omgekeerde volgorde gaan doen. De laatste is als eerste uitgerekend. In januari. Ik in juni. Ben benieuwd of de rest ook snel zwanger raakt. Ze zijn allemaal al wat langer bezig.

Heb vandaag gemaild met de dames van jongegezinnen. Het is toch scandalig dat er nog geen mei en juniforum is. De eerste juliklanten dienen zich alweer aan. Dat heb ik ook verteld, en tevens verteld dat het voor velen van ons fijn is om hun vragen en onzekerheden (of wijsheden) te delen hier op het forum. Ik heb een leesbevestiging binnen. Ben benieuwd of ik reaktie krijg!

Ga zo lekker een tukkie doen. Ben erg lui vandaag. Volgende week komen mijn oppaskids een hele week niet. Zalig! Heb even tijd nodig om alles te laten bezinken. Moeder belde vanmorgen om dit te melden. Was ze even vergeten….

Groetjes, Kat

#2829262 Quote

Hoi Kat,

Hier nu nog niets, maar denk dat het vandaag wel gaat komen, dus even afwachten.
    Het juni forum is er inmiddels en gelijk juli er ook bij, inderdaad belachelijk hoe lang dat heeft geduurd ook voor die meiden van het mei forum, die hebben heel lang moeten wachten. Maar goed, hoe vindt Ronald het, durft hij ook al een beetje ervan te genieten??
    Je voelt je nog steeds lekker zwanger??
    Ik heb hier echt geen klachten die kunnen wijzen op een zwangerschap, maar net wel een tampontest even gedaan, daar was dan nog niets te zien, maar goed de dag duurt 24 uur, dus ik heb nog even. Wel gerommel in mijn buik, maar nog geen steken.

He, nu begin ik mijzelf toch weer een beetje hoop te geven en dat wil ik niet, ik ga er gewoon van uit dat het niet zo is, .

He wat leuk dat in ieder geval 1 van jou vriendinnen zwanger nu is, is dat die voor de tweede ging of de andere. Of gingen ze nou wel allebei voor de eerste, ik ben het kwijt, begin vergeetachtig te worden.

Een zomerkindje, lekker, dan kan je er lekker snel mee naar buiten met als het goed is dan mooi weer. Mocht ik nu zwanger zijn, dan zou ik de 27ste uitgerekend zijn, dus dan blijven we gelijk lopen, maar die kans is klein, dat blijf ik dus maar zeggen he.

Ik val teveel in herhaling vandaag, ik hou maar op, want dit schiet niet op.

Doegie Alice

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen