Bij ons weten veel mensen het wel, maar dat komt meer door omstandigheden!
We zijn in juli getrouwd, en dan vragen de mensen van te voren natuurlijk of we een kinderwens hebben, en nu het zo ver is, wie weet het niet?
Zelfs op het werk beginnen ze te vragen. Hoe en Wat.
Ik ben inmiddels meer dan 2 weken overtijd, en dat kan en wil ik dan niet bespreken met mensen. Maar dan krijg je altijd van die situaties dat je even naar de ha moet, en dan heb ik toch aan een collega verteld, die mijn werk dan overneemt, dat ik overtijd ben. Die leeft zo mee, dat ze bij wijze van spreke nog zenuwachtiger of benieuwder ben dan we zelf. Dus dat doet me wel goed, is echt van harte. En qua familie, hebben ze het wel gevraagd, maar daar laat ik me pas over uit, als het echt zover is. Maar ja, ik heb nu al gemerkt hoe moeilijk het is, nu ik 2 weken overtijd ben, om niks te zeggen, omdat je het toch 12 weken voor je wil houden, maar dat is moeilijk!!
Maar inmiddels vroeg mijn moeder me laatst hoe het ermee zat, of ik al ongesteld was geworden, en om er dan over te gaan liegen………… Alleen gezegd dat het er nog niet was. Want de week ervoor vroeg ze wanneer ik het verwachte, dus dan is het natuurlijk duidelijk. Inmiddels ben ik naar de ha geweest en die zegt dus dat ik geen eisprong heb gehad, en dat ik nu moet afwachten tot ik ongesteld wordt. En als ik het over 6 weken nog niet ben/geweest, dan moet ik naar de ha terug, en krijg ik tabletten om de ongi op te wekken. Hoop toch niet dat het zo lang duurt. Maar volgens mij is mijn eisprong gewoon nu weer (vruchtbaar). Mijn NOD was 3 oktober, en afgelopen weekend was ik 2 weken overtijd. Ik heb inmiddels 4 testen gedaan, allen negatief, (incl 1 bij de ha), maar ik snap er niks van, had zo'n goede hoop. Groetjes en sterkte allemaal. Vera (soraja, 30, 1e kindje, ronde 3)