Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16788 Yoehie Eindelijk Een Echte Temp Stijging

• Auteur

Hoi allemaal!

Hi, hi, raar onderwerp zo he? Het is dat ik er temp bij heb gezet,  anders zou je zeggen dat ik zwanger ben… Nee, dat weet ik nog niet. Ik zit pas om dag 21 van mijn  ± 31 daagse cyclus, dus nog even wachten.

De reden waarom ik zo blij ben is dat ik net doorverwezen ben naar de gyn omdat ik volgens mijn temp lijstjes al 2 maanden geen eisprong heb gehad. Nu is mijn gemiddelde temp 36,5. Eergister was hij 36,8, gister 36,7 en vandaag 37,0! En dit na een consequente rectale temp meting na 7 uur slaap. Vandaag toevallig na 8 uur slaap, maar goed, dat zal niet zo heel veel schelen.

Heh, heh, pfffffff, ik krijg gelukkig weer iets van vertrouwen in mezelf terug. Niet dat ik nu te hard van stapel moet gaan lopen, maar ja, het is tenminste iets. Die afspraak bij de gyn laat ik toch doorgaan, omdat we al vanaf begin dit jaar bezig zijn en ik toch wel wil weten waarom  in die 2 maanden geen eisprong te zien was in mijn temp lijstje.

Mijn dag kan gewoonweg even niet meer stuk. Dit wilde ik jullie ff laten weten.

Veel liefs,

Sil

#2829265 Quote

hey hoi,

joehoe!!! een tempstijging!!!
    ik snap dat je blij bent

Die van mij is nog steeds niet omhoog   en zit al op dag 25!!!
    ik gister braaf om half tien naar bed (negen uur was de bedoeling maar helaas niet gelukt) viel ik pas na half elf in slaap……heb ik nog steeds geen nachtrust van 8 uur!! grrrr……

Ik wil ook een hoge temp!!!!
    mijn cycles wordt steeds langer zo….

als ik rond de 40 dagen ongi word dan ga ik ook naar de HA!!!

gelukkig is ie bij jou wel stijgende

succes,

liefs Bri

#2829274 Quote

Hey Bri!!!!!!

Das balen zeg voor je! Ik zo blij en jij baalt over onze temp stijging of wiegering van de stijging. Heb jij al meerdere keren gehad dat je geen temp stijging had? Gelukkig heeft mijn huisarts, na wel geschooi en overtuigende woorden, een verwijzing gegeven. Maar als ik jou was zou ik ook naar de huisarts gaan om er ook een te vragen. Je cyclus is wel erg lang en tja, zonder eisprong kan je niet zwanger worden.

Zelf temp ik na 7 uur slaap. Dit haal ik namelijk bijna altijd. Ik zet gewoon de wekker en slaap daarna nog een paar uurtjes door als ik niet hoef te werken.  Ik heb zelfs zondag gehad dat ik om 21:00 uur ging slapen. Toen heb ik de wekker gezet om 4 uur en daarna weer tot 6 uur doorgeslapen en toen gaan werken. Het is idd niet bevorderlijk voor je slaap, maar ja, nu heb ik wel een temp curve die ik kan vertrouwen. Blijkbaar scheelt het wel veel als  ik 2 uur langer slaap. Nu is mijn temp namelijk constant (in ieder geval voor mijn eisprong).

He, meis, das echt balen voor je. Maar zoals jij mij ook het advies hebt gegeven, geef ik hem ook aan jou. Ga gewoon naar de huisarts en probeer  een verwijzing naar de gyn  te krijgen. Dat bied je uiteindelijk nog de meeste zekerheid!

Veel liefs,

Sil

#2829366 Quote

hoi hoi

inderdaad jippie voor jou.. toch prettig dat je een stijging ziet .. na twee maanden niet te hebben gezien……

ik zit ook te wachten op temp stijging zit nu op dag 17 en nog geen stijging…. vorige keer cyclus van 40 dagen, dus hoop dat het nu niet zo lang is..( heb wel mk gehad 22 julie dus wie weet heeft het nog daar mee   te maken)

we houden moetd met zijn allen…………

en jij ik hoop voor je dat het allemaal aan het eind van je cyclus raak blijkt te zijn en anders dan hoop ik voor je dat de cyclussen wel regelmaitig worden

liefs tobi

#2829380 Quote

YES    !!!!!!!
    Dat is goed nieuws!
    En nu maar hopen dat je 7 november niet meer naar de gyn hoeft omdat je goed nieuws hebt!
    Ik duim voor je!

Femke

#2829382 Quote

Hai Sylvie,
    Ik wil je niet ontmoedigen maar fixeer je niet teveel op je temperautuur.
    Ik loop sinds kort ook bij een gynecoloog en had daarvoor 3 maanden getempt.
    Ook hier was een duidelijke temp stijging te zien maar helaas zegt dit niks over of je een goede eispong hebt en of je een eisprong hebt.
    De temp is heel gevoelig. En dus als je een keertje 8 uur hebt geslapen ipv 7 uur is dit meteen van invloed op je temp.
    Ik mocht ook meteen stoppen met tempen van de gyn omdat dit een onbetrouwbare methode is. Je kan beter een ovulatietest doen.
    Sorry, hoop dat ik je niet tveel heb ontmoedigd.
    Liefs van Marie

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2829384 Quote

…….

Is dat echt waar????
    Kan je ook een eitje gehad hebben zonder tempstijging???
    Heb nl. wel slijm gehad maar geen temp stijging ….
    Maar moet wel eerlijk bekennen dat ik meestal een nachtrust heb van tussen de 6 en 7 uur….veel te kort dus…..

misschien moet ik me toch maar overgeven aan de ovulatie testen de volgende cyclus…

liefs Bri

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen