Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16801 Voor Elles

• Auteur

Hoi Alice,

Wat kl##e dat die krengen er weer zijn! (las net je andere berichtje) Even een dipje vandaag? Verwen jezelf even lekker! En daarna vol goede moed op voor de volgende ronde. Maar wat lees ik? Ga je meer naar het als het langer duurt forum? Heb je liever dat ik je daar opzoek? Of lees je hier ook nog mee?  

Hier gaat het wel aardig. De misselijkheid zet door. Hoop dat dit een goed teken is. Ronald vind het geweldig! Heeft al allerlei plannen. Er moet hier nog het een en ander gebeuren in en om het  huis. De garage is bijna niet meer te betreden. Die zou vorig jaar al opgeruimd worden. Ik begin er niet aan. Zolang ik bij fiets en vriezer kan zal het mij worst zijn. Tot het eind van het jaar wil hij nu iedere vrijdag thuis zijn. Ben benieuwd! Ik werd wel charmant begroet door hem  gisteren. Hij pakte me vast en zei (vertederd) Hoi dikkertje! (En bedankt! Ik ben idd stevig, maar nog niet dik!) Had al vlot door dat hij me al zwanger ziet. De afspraak bij de gyn staat ook al in zijn agenda.

Vandaag een moeilijk gesprek gehad. 1 van de dames die in de MMM zit heb ik aan de lijn gehad. Ik wilde bellen of we langs konden komen, maar ze wist het al. Ze zei dat ze het gedroomd had. Ik denk echter dat ze het gelezen heeft op het forum. Heb er niet over door gevraagd, maar haar daarin in haar waarde te laten. Het was even een emo gesprek, maar ik ben blij dat ze het weten. Ik wil gewoon dat ze het van onszelf horen, niet via een ander. Het tweede moeilijke gesprek komt wel als we dat stel spreken. Maar ik zie er tegen op. Na dat telefoontje van vandaag had ik ook even koppijn. Dat is nu weer beter.

3 Jaar geleden waren we met 4 vrouwen zwanger van onze eerste. S, B en N (en ik natuurlijk) S beviel in december (rond de uitgetelde datum van mijn eerste mk) van een dochter. Ik beviel in maart van Thom. B beviel in juli van een zoon, en N beviel in augustus van een zoon. N is nu weer zwanger. Al 28 weken. Ik pas. De rest is nog aan het klussen. Misschien verduidelijkt het zich nu wat. Je ziet het, we gaan (bijna) in volgorde weer terug. (ik noem geen namen, omdat ik het niet weet of de dames dat op prijs zouden stellen)

En over dat zomerkindje… In augustus lag in in onze hangmat met Nikky (jongste oppaskindje) op mijn buik. Heb toen gewenst dat het me heerlijk leek om volgend jaar zo te liggen met een eigen kindje. Het ziet er naar uit dat dat gaat lukken!

Groetjes, Kat

#2829378 Quote

Hee Kat,

IK had verschrikkelijke buikpijn toen de rode duivels zich melden, en inderdaad ook weer toch een beetje teleurstelling, raar he ik had toch verwacht niet zwanger te zijn en dan toch weer even het kleine beetje hoop.

Dus je beide vriendinnen weten het nu, ik kan mij voorstellen dat het een emo gesprek was, of zij het nu al wist of niet en hier gelezen heeft of niet. Is ze wel blij voor je??
    Dat is leuk met vier vriendinnen ongeveer tegelijkertijd zwanger en even na elkaar te bevallen. Ik heb hier zo een jaar gehad met mijn vriendinnen, mijn beste virendin in april, een andere vriendin in september en nog een in november.
    Ik wwet nog wel dat ik het met mijn beste vriendin heel moeilijk had, twee maanden daarvoor is zij toen getrouwd en toen begon bij het moment dat ik het moeilijker kreeg met het alleen zijn, het was toen ruim een jaar geleden dat mijn vriend/ verloofde was overleden. En van februari 2000 ging het met mij opeens berg afwaarts.teon haar zoontje in april werd geboren, was ik er inmiddels erg slecht aan toe. En dat had niets te maken met niet blij voor haar kunnen zijn of het haar niet gunnen, het moest gewoon een keer komen.En dat kwam toen. En natuurlijk een stukje jaloezie, je voelt je dan gewoon even rot en zielig en alleen, ik was 27, was na 3en half jaar verzorging en 7 jaar relatie mijn eerste vriend verloren, iedereen om mij heen heerlijk gelukkig en kregen kinderen en ik alleen, zo voelde dat toen tenminste.
    Haar moeder zei toen tegen mij dat mijn vriendin geschrokken was hoe ik er uit zag met het kraambezoek, was daarvoor al een tijdje niet geweest.
    Ik ben toen hulp wel gaan zoeken bij een psycholoog en veel gepraat en toen er weer bovenop gekomen, in juni was ik weer zo dat ik mijzelf weer herkende en sterker dan daarvoor.

Maar goed, ik hoop dat jou vriendin toch echt blij voor jou kan zijn, en mee kan genieten met jou zwangerschap.

Laat die kwaaltjes maar lekker blijven, goed teken toch???
    En leuk dat Ronald al lekker aan het genieten is, nu aan het werk moet gaan in de garage, hahaha, daar hebben we mannen voor toch???

Alleen snap ik weer niets van mijn ongi nu, normaal ben ik het altijd zeer vloeiend, laatst heb ik wel een keer gehad dat het iets minder was en tussendoor even weg was, maar nu wordt mijn maandverband niet eens gekleurd, vanmorgen een heel klein druppeltje. Gisteren de hele dag helemaal schoon en gisteravond ook. Ik vind dit maar weer raar hoor, alles wat komt kan ik zo met een wc-papier weg vegen, zelfs mijn plas blijft een paar keer helemaal schoon.

Zal vandaag wel goed gaan doorzetten denk ik, met die buikpijn die ik heb zal dat wel moeten, dat is meestal een teken bij mij dat ik een heftige ongi heb.

Dipje was er even is weer weg, buikpijn was er even is ook weer weg (op dit moment), verder even afwachten hoe deze ongi weer verder gaat, als het vandaag nu zo blijftof mischien wel overgaat, zo weinig is het, zou ik dan de HA moeten bellen??

Gr. Alice

#2829379 Quote

P.S. Ik lees hier nog wel, maar zal wel steeds minder worden denk ik, al de dingen dat de meiden hier nu tegen komen, heb ik al een keer gelezen en meegemaakt en noem maar op. Aangezien we toch ook nu de mmm ingaan, ga ik denk ik toch maar naar het andere forum, daar ben ik tenminste weer een broekie op dat gebied. Ze zijn daar vaak veel langer bezig dan ik en kunnen mij wat meer vertellen wat wij kunnen verwachten.

Dus kijk maar, ik lees beide forums denk ik nog wel, hoef alleen niet meer op de lijst en ga mijn rondes enzo niet meer bijhouden.

#2829485 Quote

Hoi Alice,

Groot gelijk om hier een beetje afstand te nemen. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment alle vragen wel een keer gezien hebt hier. Dat begon ik soms al te krijgen. Maar goed, voor de nieuwe dames is het allemaal weer nieuw en onzeker.

Raar dat je ongi niet goed doorkomt. Las van de week een blad voor zwangeren, en daarin stonden ook die rode handen vermeld als zwangerschapsteken. Moest gelijk aan je denken. Als je deze week niet gewoon normaal ongi word zou ik idd even naar de HA gaan. Je bent het altijd normaal en op tijd. Dus als het niet normaal is , is dat voor mij reden om naar een HA te gaan.

Dat je in een behoorlijke dip terecht kwam na het overlijden van je eerste vriend vindt ik niet vreemd! Dat is me nog al niet een ingrijpende gebeurtenis! Jullie hadden vast allerlei plannen voor de toekomst. Die worden dan in 1 klap weggevaagd. Dat is genoeg om een depressie van te krijgen. Je moet je hele leven weer opnieuw gaan inrichten. En dan ook nog alleen. Fijn dat je hulp gezocht hebt. Heel belangrijk! En je bent er weer sterker uit gekomen. Je hebt weer geluk gevonden.

Wij zullen het ws gauwer moeten vertellen dan gepland! Ik begin echt uit te dijen. De meeste broeken zitten niet lekker meer. Bij Thom liep ik met 10 weken al met zwangerschapsbroeken. In maart van dit jaar moest ik ook met 6 weken al nieuwe broeken gaan kopen. Alles zat al strak. Heb in Juli gehoord dat dit een familiekwaal is. Ronald vind het niet leuk. Die had gehoopt met een mooie echofoto bij onze ouders op de stoep te staan. Nou gaan zijn ouders volgende week naar Portugal voor 2 weken, en ik wil het dan verteld hebben. Dus we zullen dit weekend ws een rondje moeten maken langs de ouders. Geen idee hoe we het dit keer gaan brengen. In maart had Thom een shirtje aan met :Ik word grote broer!   Maar dat vind ik een tweede keer zo afgezaagd. We zullen het nog moeten bedenken. Heb jij een tip?

Vanavond weer gewerkt. Dat ging prima, maar ik heb wel even kritisch gekeken naar welke dingen ik allemaal moet doen. Ik probeer een beetje in te schatten hoe lang ik het vol kan houden. Met Thom zat ik met 21 weken thuis. Het ging echt niet meer. Alle ribben waren gekneusd. Meneer vond het heerlijk om ertegen te trappen. En omdat ik 15 jaar terug een flink ongeluk had gehad, waren die ribben al een zwakke plek. Net als mijn rug. Ik heb er Mensendieck voor gehad. (soort houdingstherapie) Toen ik 27 weken was kon ik bij ons op kantoor wat werk doen. Het hoefde niet, maar ik wilde het huis uit! Ik wilde nog wat nuttigs doen. Eigenlijk bestond mijn werk vooral uit kopieren en dossiers bij houden, maar ik voelde me nuttig. Maar ik hoop dit keer wat langer door te kunnen gaan. Als het niet zwaarder word op het werk, moet het lukken.(met hier en daar een kleine aanpassing)

Groetjes, Kat

#2829486 Quote

Heee Kat,

Mijn ongi wordt al weer wat meer, dus het zal wel goed zijn, alleen ook enorme pijn in mijn buik, vanmiddag maar ibuprofen geslikt, dat doe ik dus normaal nooit maar had nu zo een pijn dat ik het weg wilde hebben. Gisteren ook al maar toen gewoon met paracetemol weggekregen.

Oh, dus rode handen zijn ook een teken, nou dan had ik er toch weer eentje, hahaha, ik was juist blij dat ik eigenlijk helemaal geen tekenen had deze keer.

Ja, dipjes horen erbij bij grote en kleine gebeurtenissen, grote en kleinde dippen en dipjes.

Voel je je nog steeds goed, lekker veel kwaaltjes??Lekker al weer gaan shoppen voor kleding.Even denken ik zou als ik het mijn ouders zou gaan vertellen het vertellen met een gedicht, want dat is een hobby van mij. Nou zit ik even te denken hoe ik dat zou doen en geven in jou geval, daar ga ik nog even op zitten broeden.
    Als ik iets heb, zal ik je het wel even laten weten.

Natuurlijk, toen ik hier net op het forum kwam, maart dit jaar had ik ook redelijk wat te vragen, ook al was ik toen al ruim een half jaar bezig. Maar nu staat er zelden nog iets waar ik iets van kan leren of handig is voor mij om te weten. Dus dan maar naar het andere forum, daar schrijf ik nu regelmatig met iemand uit dezelfde woonplaats als ik zelf, dus dat is wel grappig.

Ik ben benieuwd wat het ons gaat brengen de mmm, we moeten 17 november weer naar de gyn en jij 14 november toch??? Dat is mijn nieuwe NOD. En volgende week donderdag moet Richard zijn zwemmertjes weer ter controle in gaan leveren.  Ik heb niet gekeken wat de vruchtbare periode is en zo, wil het lekker spontaan houden deze ronde, want als we echt verder de mmm in gaan, dan zullen er nog wel eens verplichte nummertjes moeten worden gemaakt, zoals voor de samenlevingstest, dan moet je 12 uur van te voren sex hebben.

Ik heb vandaag af en toe de angst dat het misschien nooit zal gebeuren, dat ik nooit zal weten hoe het  is om zwanger te zijn en een kind te krijgen. Stom he, ik ben er altijd zo positief over geweest, dus toch echt wel even een dipje.
    Maar goed, het zal toch wel?!

Deze week vliegt voorbij, maandag weer beginnen met een vroege dienst, heb ik echt een hekel aan. Heb het liefst avond en nachtdiensten, werk voormamelijk op een AZC ( asielzoekerscentrum), voor die ochtenddiensten moet ik veel te vroeg mijn bed uit, half 6, brrrrr, verschrikkelijk. Dan heb ik er ook nog eens gelijk drie achter elkaar.

Ik ga lekker naar bed, doei.

Alice

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen