Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16822 Wie Ook Dit Weekend Nod Ukkepuk

• Auteur

Hallo allemaal,

De spannendste dagen van de cyclus breken weer aan!

Ik heb ongeveer 24 oktober mijn NOD en de spanning stijgt alweer, vorige maand heb ik  een miskraam gehad en ik vergelijk nu weer alle signalen met de vorige keer. We zijn nu vanaf eind 2004 alweer bezig.

Ik heb gespannen borsten, meer afscheiding  en een borrelend gevoel in m'n buik, het kunnen signalen zijn maar het is ook weer niet overduidelijk zo. Ik zit de hele dag aan m'n borsten te voelen en m'n man vraagt heel de avond: 'wat voel je precies?' om gek van te worden.

We kunnen helaas weer niets anders doen dan wachten, wachten, wachten……….

Liefs,
    Linny

#2829462 Quote

Hoi Linny,

Ook mijn NOD zit er weer aan te komen, nl, as vrijdag of zaterdag. Maar aangezien we weer eens de verkeerde dagen geklust hebben is er niet echt een kans op een zwangerschap, vrees ik, deze maand.

Desondanks zit ik  toch de hele dag op te letten of k nou iets voel aan mijn borsten! Erg herkenbaar! Ik voel af en toe een steekje  maar dat is niet echt bijzonder. Wel zijn mijn tepels een groot deel van de dag  hard, maar heb het idee dat dat sowieso meer is sinds ik ben gestopt met de pil.   Herkend iemand dit?? mijn borsten waren altijd vrij ongevoelig en dat is nu wel anders, maar ze zijn ook weer niet echt gespannen. Nou dat was mijn borsten analyse voor deze maand, geloof eigenlijk niet dat daar iemand op zat te wachten! Ha ha..!

In ieder geval veel succes gewenst met wachten! Voor mij is het helaas meer wachten op een nieuwe eisprong, maar ik zal voor jou wel duimen Linny en natuurlijk voor alle anderen!

Liefs, Sterre.

#2829479 Quote

Hoi Linny,

Wat lief dat je aan me denkt !!!
    Tja, hoe voel ik me…
    Mijn tepels doen megazeer, en mijn borsten voor de rest ook een beetje, maar volgens mij heb ik daar wel eens vaker last van gehad.
    Verder heb ik de hele tijd honger, en als ik niet genoeg / optijd eet, heel erg last van misselijkheid en maagzuur.
    Maar eigenlijk verwacht ik er niets van, ik heb over het algemeen veel last van PMS, dus ik heb iedere maand veel kwaaltjes die zowel zwanger als niet zwanger kunnen betekenen.
    Tja, we kunnen niks anders doen als wachten….
    Ik heb nu van dipstick zwangerschapstesten in huis en die zou je al 4 dagen voor je NOD kunnen doen.
    Ik weet dus niet hoe lang ik het vol kan houden niet te testen, ik ben namelijk nogal ongeduldig.
    Veel succes, ik zal voor je duimen .

Groejtes Ukkepuk

#2829490 Quote
    quote: linny25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2005 07:56:56'));

Hoi-hoi!

Sterre
    Jammer joh, dat je waarschijnlijk je ei hebt gemist. Je weet natuurlijk maar nooit, je hoort wel eens dat mensen op het verkeerde moment hebben geklust en dan toch zwanger blijken te zijn. Zijn jullie al lang 'bezig'?

Ukkepuk
    Ik weet dat je ook al een poos aan het proberen bent zwanger te raken, zijn jullie al bij de ha geweest. En gebruik je ovulatietesten?

Wij zijn vorige maand bij de gyn geweest voor allerlei onderzoeken, daar bleek eigenlijk niets bijzonders uit. Ze heeft ons nu geadviseerd 3 maanden met ovulatietesten aan de slag te gaan. Nou, dat hebben we afgelopen maand gedaan. Het zorgt wel voor wat extra spanning hoor, te weten dat je precies op het juiste moment hebt geklust.

Nou, heel veel sterkte en geduld de komende dagen enne…. Ukkepuk, laat je het weten wanneer je hebt getest. Ik duim voor je!!!!!!!!!

Liefs,
    Linny

Hoi Linny,

Nee, we zijn nog niet bij de HA geweest. Op het forum en in mijn omgeving hoor ik veel dat je nog niet serieus wordt genomen als je nog geen jaar bezig bent. Over drie maandjes zijn we een jaar bezig, dus dan willen we zeker gaan (als het dan nog nodig is).
    Ik ben vorige maand begonnen met ovulatietesten. Daaruit kwam niks anders dan ik verwachte. Ik voel mijn eisprong altijd heel duidelijk, en de testen bevestigden alleen dat dat gevoel ook mijn ovulatie was.
    Het vreemde is alleen dat sinds ik met ovulatietesten begonnen ben, mijn ei steeds op zich laat wachten zodat het een test of 8 kost voordat hij positief is.
    In het begin was mijn cyclus steeds rond de 27/28 dagen en sinds vorige maand zit ik op 31/32 dagen.
    Het is allemaal zo tegenstrijdig. Iedereen zegt dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, maar ondertussen ben je met testen bezig en kan je er niet minder mee bezig zijn, want je hoofd wil niks anders…
    Ik zal laten weten wanneer ik ga testen.
    Maar eerst even twee daagjes weg, vanavond naar The lion king en daarna overnachten in Scheveningen en vrijdag lekker uitwaaien aan het strand.
    Dus tot morgenavond!!!

Groetjes Ukkeupuk.

ps. Ik ben hier vandaag nog tot ongeveer 14.00 uur, dan tot die tijd reageer ik nog wel.

#2829511 Quote

Hoi,

Het blijft altijd het weekje met de "NOD Dag". We zijn nu in ronde acht en ik heb heb vandaag mijn NOD. Deze maand zijn we begonnen met ovulatie testen dus op de juiste dagen geklust. Voor mijn gevoel is het extra spannend nu… een beetje pijn in mijn buik. Ik hoop maar dat de rode duivels nu een keertje weg blijven bij ons allemaal… Maar je weet het nooit.. je lichaam kan een spelletje spelen.

Allemaal veel succes met deze spannende dagen!!!

Gr. Natalie

#2829513 Quote

Hoi Linny

Wij zitten nu in ronde drie, dus dat valt nog mee. Maar toch ben ik er veel mee bezig. Ik had deze maand ook  ovulatie testen gekocht maar ik heb geen enkele  keer positief gestest. Ben op dag 11 van m'n cyclus begonnen t/m dag 18. Daarna was ik zo boos op die dure testen dat ik geen  nieuwe doos meer gekocht  heb. Weet dus ook eigenlijk gewoon niet wanneer ik mijn ei gehad heb. Ik heb de vorige maanden een cylclus gehad van 27 of 29 dagen. De huisarts zei dat geen positieve test niet automatisch  betekent dat je geen ei gehad hebt maar ja, het maakt je toch onzeker. Kreeg het advies de komende maanden maar gewoon zonder testen te proberen.

Zo te horen hebben jullie wel allemaal heel gericht kunnen klussen dus dat is dan wel extra spannend!
    Heel veel succes allemaal!

Sterre.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2829515 Quote

Hee,

Trouwens nog een vraagje voor jullie,

Welk merk ovulatietesten gebruiken jullie?? Ik had "Today" van de apotheek.

Liefs Sterre.

#2829516 Quote

Oh, meiden wat spannend………….

Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken, dat weet ik, maar de signalen lijken toch wel erg op de vorige keer…….
    De spanning in m'n borsten is erger geworden en ik verlies veel vlokkerige afscheiding (lekker praatjes, sorry!)
    Sterre, wat vreemd dat je geen eisprong hebt gezien, ik heb de eerste keer dat ik ovulatietesten gebruikte ook twee pakken gebruikt voordat ik een positieve test had. Bij mij was ie pas positief op dag 18 met een cyclus van 30 dagen.
    Ik gebruik de testen van Clearblue, zijn wel prijzig, € 30 per 7 staafjes, ik ga proberen ze vergoed te krijgen bij mijn ziektekostenverzekeraar. We gebruiken ze immers op advies van de gyn.
    Ik heb ook een maand testen van matcare gebruikt, maar ben daar niet zo positief over. Ze zijn minder duidelijk dan die van clear blue.

Enne, over het ermee bezig zijn, volgens mij maakt het niet altijd veel uit of je langer of korter aan het proberen bent. Voor mij geldt wel dat ik er hoe langer ik ermee bezig ben, hoe wanhopiger ik er af en toe van wordt. Zeker als anderen 'van een zuchtje wind' zwanger worden. En aan de berichten te lezen ben ik niet de enige.
    Gelukkig heb ik een man die altijd heel positief blijft en zeker weet dat het voor ons een keer is weggelegd.

Nou, een heel verhaal,
    Ik duim voor jullie!
    Liefs,
    Linny

#2829517 Quote

baal, baal, baal,

Ik ben ongesteld geworden. beetje pijn in mijn buik verder niets!! Ik had de ovulatie test van Clear blue gebruikt. Op dag 12 de eerste test gebruikt en op dag 14 en 15 had ik een positieve test. Zit op mijn werk op het moment maar ik kan wel janken… maar blijven lachen…voor mijn collega's. We gaan weer op voor ronde 9!!!

Andere meiden die nog in spanning zitten, heel veel succes en ik duim voor jullie dat de rode duivels weg blijven!!!

Gr. Natalie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen