Hallo allemaal,
Ik heb me laatst al voorgesteld in het voorstel rondje van een week geleden, maar voor degenen die hem niet gelezen hebben doe ik het nog maar eens over. Ff voorstellen:
Ik ben Esther, 28 jaar, getrouwd sinds 20-05 en woonachtig in België. Ik ben Nederlandse, afkomstig uit Zutphen, en woon sinds 3 1/2 jaar in (de buurt van) Gent. Mijn man is een Belg, we zijn ondertussen 5 jaar samen. We wonen sinds een jaar in ons eigen huis in een nieuwe jonge wijk, met twee konijnen, twee cavia's en een vis. Ik ben verpleegkundige in een verpleeghuis op een dementenafdeling. Het onderwerp kinderen is bij ons al vaak de revue gepasseerd, maar nu zijn we er beiden klaar voor en we zijn helemaal huisje boompje beestje. We hadden afgesproken dat ik vanaf januari de pil zou laten staan. Ik las over het eerder stoppen met de pil om je lichaam wat rust te gunnen, dat leek me wel een goed idee (ben al 14 jaar aan de pil!!!) maar na overleg bleek manlief het daar niet mee eens te zijn. Nu stoppen met de pil vond hij wel een prima idee, maar safe sex zag hij niet zitten. Na een paar dagen nadenken/overleg is de kogel door de kerk; we stoppen ermee! Heel spannend allemaal. Mijn man is heel nuchter en ik zal proberen dat ook te zijn.
Wij gaan dus voor ronde 1 (klinkt wel reuze plastisch zo). Ik mag bij op de NOD-lijst, heb alleen geen idee waar NOD precies voor staat, is het de eerste dag van je laatste menstruatie of de laatste, of…?
Groetjes, Esther.