Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16856 Ex Mirena Gebruiksters Help

• Auteur

Hoi Hoi!

Even een gek vraagje.
    Ik heb woensdag mijn Mirena-spiraal laten verwijderen. Nu ben ik donderdag ongesteld geworden, terwijl ik het vorige week ookal was. Is dit normaal?

En nog iets geks…ik ben net een stolsol verloren. Wel 5 cm. lang!!! (niet echt fris he?)
    Heeft iemand hier ervaring mee???

Ik bel liever geen arts in het weekend, maar dat begrijpen jullie ook wel.
    Liefs MM

#2829613 Quote

hoi

ik plaats net een bericht dat ik mijn spiraal laat verwijderen maandag, en daarna lees ik jou bericht!!

ik zat van de week te denken, waarschijnlijk word ik direkt ongesteld, ik denk dat dat normaal is, want dat is met de pil ook zo. Als je eerder of later dan je cycles stopt met de pil heb je dat ook.

En wat betreft die 5 cm, waarschijn lijk komt er nu alles uitzetten, met spiraal ben je weinig tot niks ongesteld (ik tenminste), nu heeft alles weer de vrije loop en alles is nu weer via normale gang zonder hormonen die de boel manupileren.

maak je maar geen zorgen!!

Heb je al kinderen? deed het zeer de spiraal te laten verwijdern?

groetjes van anke  

#2829616 Quote

Hoi Anke

Nou het weg laten halen deed helemaal geen pijn! Dat was ik vergeten want dat heb ik al eens laten doen.
    Ik heb al twee kinderen, een zoontje van twee en een dochtertje van vier.
    En jij?
    Groetjes MM

#2829642 Quote

Ik heb de mirena gelijk laten verwijderen met mijn colposcopie dus voelder er niet zo veel van :). Werd overigens niet weer ongesteld. Nu heb ik mijn mirena maar 6 mnd gehad (dure hobby)

#2829687 Quote

Hoi Anke en MM,
    Ook mijn verhaal lijkt op dat van jullie:
    Ook wij willen graag een 3e kindje: Wij hebben een zoon van  7 en
    een dochter van 6. Ook ik heb in juni de Mirena spiraal laten verwijderen.
    2 dagen daarna werd ik hevig ongesteld. Ook verloor ik een grote stolsel (bleh).
    Het was echt een heftige week, niet normaal meer, dit kende ik totaal niet. Ik had inderdaad het gevoel dat het "opgespaart" was van al die tijd dat ik niet echt ongesteld werd met de Mirena.
    Hierna werd ik pas na 50 dagen weer ongesteld en toen na 53 dagen en nu de laatste keer werd ik keurig na 30 dagen ongi. Dus ik hoop echt dat mijn lichaam weer een beetje "op orde" is…en dat er binnenkort een zwangerschap mag volgen…Net als bij jullie allemaal!!

Groetjes Esther.

#2829690 Quote

Tsjonge, nou ik hoop dat ik mijn normale cyclus aan houdt. Die duurt bij mij 35 dagen. Wel lang he? Gezellig om mee te kletsen hier!!
    Doei MM

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen