Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoeveel voedingen per dag

• Auteur
  • eliza-leonie
    Bijdrager
    #4445202 Quote

Baby’s gaan meestal niet doorslapen door het toevoegen van rijstebloem bij de laatste fles. Mijn oudste twee kinderen kregen ook overdag om de 3 uur en ’s nachts om de 4 uur tot ze met 6 maanden bijvoeding kregen. Het is voor een mensenkind ook heel normaal om regelmatig te drinken.

( Dit stukje komt van borstvoeding.com ) Deze conclusie is gebaseerd op de samenstelling van de melk van onze soort, het feit dat het nageslacht van alle hogere primaten enkele jaren in de armen of op de rug van de moeder wordt gedragen, (primaten zijn de zoölogische tak waarbinnen mensen vallen, hogere primaten omvatten mensapen en gewone apen), de maat van de maag van een jong kind, de snelheid waarmee moedermelk wordt verteerd, de behoefte aan een vrijwel constante bron van voedingsstoffen om dat grote brein te laten groeien (vooral dat van de mens), enzovoort.

#4446721 Quote

Ha allemaal,

ben eigenlijk gelijk begonnen met rijstebloem, kleine schepje bij de voeding en die voeding gewoon fv. Helaas merk ik nog weinig verschil. Ze gaat nu wel overdag vaker naar de 4 uur toe en ik denk dat ze het dus gewoon erg lekker vind om vaak te komen en niet echt meer nodig heb. Ze drinkt wel goed als ze komt.
    Moet dus denk toch maar strenger zijn en haar ’s nachts soms even laten huilen of anders dus gewoon 2x blijven voeden ’s nachts.
    …….Maar wie weet gaat ze vannacht wel doorslapen. We houden vol

groetjes

#4446827 Quote

Wi gebruiken sinds 2 weken rijstebloem in de laatste fles dit om alvast te wennen aan wat dikkere voeding, ook eerst begonnen met 1 schep maar ik moet zeggen nu met 2 schepjes dan is ie echt diep onder zeil. Xavi sliep altijd al door maar nu duidelijker wel vaster door de rijstebloem, ook geef ik de laatste fles nog eerder en hoj haalt gewoon door tot de volgende ochtend dus langere nachten

Anders twee schepjes proberen? Op de verpakking staat ook als advies 2 a 3 schepjes op een fles van 200ml

Succes!

#4454435 Quote

ha,

nog even een reactie, Tirza heeft eindelijk de 4 uur door. Dus we hebben nu tijd over voor ons gevoel. Soms moet ik d’r zelf wakker maken want dan wordt ze niet uit d’r eigen wakker.

Met fruit en groeten hap willen we wachten tot 6 mnd ivm allergie in de familie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct