Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1689600 Zindelijkheid

• Auteur

http://baby.jongegezinnen.nl/Ontwikkeling/Dreumes/Dreumes-zindelijk-maken.htm

ik las net bovenstaande artikel. en dat sprak me heel erg aan. wij willen graag rond de zomer starten met de training. maar aan dat artikel te lezen zou het al eerder kunnen. aangezien alicia voortaan bijna alleen plast of poept als de luier los gaat. ook in het luierbroekje doet ze niets.

#4444997 Quote

zou wel snel zijn maar wel supper als het lukt.

#4444998 Quote

het is het proberen waard

cass85
    Bijdrager
    #4445035 Quote

Wij willen van de zomer ook beginnen met de zindelijkheid. Poepen doet ze altijd meteen na het eten, en plassen doet ze ook zodra een luier afgaat. Ben benieuwd.

#4445051 Quote

ook wij gaan in de zomer beginnen met zindelijkheid. is meer er routine van maken dan dat ze echt aangeven dat ze moeten plassen volgens mij. maar goed. je kunt ze in ieder geval droog krijgen.

wij wilden iig ook gaan proberen jorn vroeg zindelijk te krijgen. aangezien hij de wc wel heel erg intressant vind. die moet altijd met mij of papa opa en oma mee plassen

#4445111 Quote

Kan misschien aan mij liggen hoor, maar is dat niet heel erg vroeg? Ik zie bij onze vent ook wanneer hij gaat plassen of poepen, maar om daar nu al mijn energie in te steken om hem zindelijk te krijgen? Ik geloof er nog niet erg in, dat ze zo vroeg zindelijk kunnen worden. Uitzonderingen daargelaten. Het is toch vrij normaal dat ze zo rond een jaar of 3 zindelijk worden?

cass85
    Bijdrager
    #4445143 Quote

Ik lees ook tegenstrijdige verhale, maar kan het wellicht proberen.
    Heb van de week met mijn moeder hierover gehad, en die vertelde dat ik en mijn broertje met 2 overdag en ’s nachts al zindelijk waren. Dus het is het proberen waard en het scheelt in de kosten van de luiers!

#4445162 Quote

Supertje 60% van de kinderen zijn voor hun 2e verjaardag al zindelijk. en 30% voor hun 2,5 en de overige 10% tot hun 5ejaar

#4445163 Quote

judith, je kun je kind ook toejuichen als die alleen al op het potje of wc blijft zitten en er niet vanaf gaat.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen