Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1689794 Hoe Oefenbeker Gebruiken

• Auteur
  • cass85
    Bijdrager

Het is misschien een hele stomme vraag, maar gisteren heb ik een oefenbeker gekocht van difrax. Deze heeft een lange en een korte kant.
    Nu vraag ik me af aan welke kant Evy dan moet drinken, de lange of de korte kant?
    En hoelang duurt voordat ze uit een beker kunnen drinken?

#4445161 Quote

Ik geloof dat ze uit de korte kant drinken de hoge kant biedt dan bescherming tegen knoeien enzo.
    Hoe lang het duurt is per kind verschillend.
    Succes!

#4445166 Quote

alicia drinkt vanaf 10 maanden al uit een beker. dat werd toen geadviseerd. maar nu heeft ze liever haar rietjes beker. maar als wij uit een glas drinken pakt zij ook haar beker. hier meteen een ikea beker gebruikt. en daar drinkt ze nog steeds uit.

#4445177 Quote

Ik gebruik die beker ook en Tim drinkt juist aan de hoge kant. De lage kant zorgt er voor dat ze de beker niet tegen hun gezicht krijgen volgens mij. Tenzij ik het fout doe natuurlijk!!! Hoe lang het duurt, is moeilijk te zeggen denk ik. Ik was er wel een paar weekjes mee zoet geloof ik.

#4445222 Quote

Hoge kant. Lage kant is een uitsparing voor de neus.

cass85
    Bijdrager
    #4445304 Quote

Ik dacht eerst ook de lage kant, maar daar knoeide ze juist meer mee. Dus nu gaan we oefenen met de hoge kant.
    @kelllycamping. Ik wist niet eens dat ze het eigenlijk al moesten kunnen met 1 jaar. De kinderarts was behoorlijk verontwaardigd dat Evy nog niet uit een drinkbeker kon drinken. Evy’s voorkeur is op dit moment ook een rietjesbeker, maar ja, we moeten oefenen he 😉

#4445486 Quote

eh pascal wil helemaal niks met een beker.
    tuitbeker niet, rietjes beker niet, oefenbeker niet.
    wij gebruikten ook de hoge kant. inderdaad zo dat hij de beker niet over de neus heen hoeft te doen.
    maar na een paar keer pascal te helpen met drinken, wil hij nergens meer iets van weten.

hij drinkt dus alleen nog uit de fles.
    ik heb de wereld aan verschillende tuitbekers staan. hoge tuit, korte, harde, zachte die je wel moet dichtbijten, waarbij dat niet hoeft. heb zowat een hele tuitwinkel, maar meneer weigerd alles!!!!!!!!!!!!

zal dus ook wel commentaar krijgen bij t CB, hihi

#4445572 Quote

Het word geadviseerd om met een jaar te beginnen met bekertraining dit omdat vooral de fles tandbederf kan geven en met beker drinken gebruiken te andere spieren wat weer goed is voor de spraak ontwikkeling.
    Maar volgens mij moeten ze volgens het boekje het pas met 1,5 à 2jaar te hoeven

#4445751 Quote

heb hem ook en heeft antonio echt geholpen om uberhaupt te drinken uit iets anders dan de fles, drinkt nu overal uit terwijl hij in het begin nergens uit kon drinken en alles langs zijn mond liet lopen en idd van de lange kant drinken

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen