Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16898 Mijn Vriendin Is Misschien Zwanger Maar Leuk Is Anders

• Auteur

Hoi lieve meiden.
    Mijn beste vriendin is misschien weeeer zwanger.
    Ze had al twee "ongelukjes" en wilde eigenlijk geen derde.
    Nu is ze al 2 maanden overtijd. Ik balen!! Zij misschien zwanger en een derde "ongelukje" en ik wil zo graag.
    Maar ik wist dat ze er erg mee zat want ze heeft al veel moeite met de opvoeding van de andere twee kinderen. (echt schatjes en ik ben knettergek met ze).
    Dus heb ik maar wijzelijk mijn mond gehouden, en niet gezegd hoe oneerlijk ik het vond.
    En gelukkig maar. Als ze namelijk zwanger is. (ze is bij de dokter geweest) is ze waarschrijnlijk zwanger van een kindje met een afwijking.
    Haar vriend en zijzelf wisten niet dat je van voorvocht ook zwanger kon worden. (voor het zingen de kerk uit).
    En nu vertelde de dokter dat dan de kans van 9 op 10 is dat ze een kindje heeft met een afwijking.
    Ik duim voor haar dat ze dus niet zwanger is. Ze moet deze week naar het ziekenhuis voor onderzoek.
    En weet zelf niet wat ze moet doen. Eigenlijk is ze net zoals ik tegen een abortus. Maar als je weet dat je kindje een hele grote kans heeft op een afwijking.
    Wat dan???
    Wat vinden jullie ervan meiden???
    Ik kan wel wat steun gebruiken. En zij ook!
    Groetjes van een bezorgde en lieve vriendin.
    Die haar vriendin een goed advies wil geven en erg met haar meeleeft.

#2829790 Quote
    quote: the lovely schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-10-2005 12:24:55'));

Hoi lieve meiden.
    Mijn beste vriendin is misschien weeeer zwanger.
    Ze had al twee "ongelukjes" en wilde eigenlijk geen derde.
    Nu is ze al 2 maanden overtijd. Ik balen!! Zij misschien zwanger en een derde "ongelukje" en ik wil zo graag.
    Maar ik wist dat ze er erg mee zat want ze heeft al veel moeite met de opvoeding van de andere twee kinderen. (echt schatjes en ik ben knettergek met ze).
    Dus heb ik maar wijzelijk mijn mond gehouden, en niet gezegd hoe oneerlijk ik het vond.
    En gelukkig maar. Als ze namelijk zwanger is. (ze is bij de dokter geweest) is ze waarschrijnlijk zwanger van een kindje met een afwijking.
    Haar vriend en zijzelf wisten niet dat je van voorvocht ook zwanger kon worden. (voor het zingen de kerk uit).
    En nu vertelde de dokter dat dan de kans van 9 op 10 is dat ze een kindje heeft met een afwijking.
    Ik duim voor haar dat ze dus niet zwanger is. Ze moet deze week naar het ziekenhuis voor onderzoek.
    En weet zelf niet wat ze moet doen. Eigenlijk is ze net zoals ik tegen een abortus. Maar als je weet dat je kindje een hele grote kans heeft op een afwijking.
    Wat dan???
    Wat vinden jullie ervan meiden???
    Ik kan wel wat steun gebruiken. En zij ook!
    Groetjes van een bezorgde en lieve vriendin.
    Die haar vriendin een goed advies wil geven en erg met haar meeleeft.

Hoi,
    Wat vervelend voor jou zeg, jij wilt zo graag en zij niet. Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje stom vind om 3 x per ongeluk zwanger te raken. Hoezo heeft je vriendin zoveel kans op een kindje met een afwijking, toch niet door dat voorvocht lijkt mij. Ik hoop voor je vriendin dat ze een gezonde baby krijgt en dat dit het laatste "ongelukje"is en voor jou hoop ik dat je héél snel zwanger zal zijn.
    Succes met alles.
    Liefs Rene

#2829791 Quote

Ik snap het geloof ik niet helemaal…
    Als je zwanger wordt van voorvocht is de kans 9 op 10 dat je een kind met een afwijking krijgt? Lijkt me vrij sterk, maar ik ben geen arts natuurlijk.

#2829792 Quote

Wat een flauwekul!!!

In voorvocht zitten ook zaadjes, waar je zwnager van kan worden, die zaadjes zijn niet van mindere kwaliteit dan de rest van het zaad. Ik geloof er dus geen barst van.

Ik ken je vriendin natuurlijk niet, maar als ze niet weet dat je ook zwanger kan worden als de man voor de zaadlozing zich terugtrekt, dan lijkt ze me niet al te snugger. Zeker niet gezien het feit dat ze al twee eerdere "ongelukjes" op de wereld heeft gezet.

Is ze van het type, aandacht vragen en vooral zielig doen?

Sterkte meid, en hopelijk ben jij snel zwanger van een kindje dat wel gewenst is en geen etiketje "ongelukje" opgeplakt krijgt.

Miep

#2829794 Quote

Hoi Meid

Nou ik hoop voor jou dat je gauw zwanger ben en ik
    hoop voor je vriendin dat alles doed kom het is niet
    eerlijk maar dat is met meer dingen het geval maar
    ik hoop voor jullie allebij het beste.
    Mijn beste vriendin haar schoonzus is nu 7 maanden
    zwanger en moet van de week naar utrecht kinder
    ziekenhuis want het hartje van haar kindje klopt nauwelijks
    en het beweegt haast niet meer dus vrezen de doktoren dat
    het kindje niet gezond blijkt te zijn haar schoonzus is echt een
    bitch.Maar dit gun je niemand en ze heeft al 4 miskramen
    achter de rug dus hoop ik ook voor haar en haar kindje het beste.

Ik zal in ieder geval voor jullie heel hard

Veel liefs Ronda

#2829797 Quote
    Hoi! Sorry hoor, maar ik vind het een beetje een raar verhaal. Als je vriendin niet zwanger wil worden dan moet ze daar wat aan doen. Het is toch al jaaaren bekend dat 'voor het zingen de kerk uit' geen veilige methode is!!!! Ik vind het maar dom hoor. En dat van die 9 op 10 kans op een afwijking snap ik ook niet. Sorry dat ik zo hard klink. Aan mijn steun ga je nu dus ook niks hebben.
    Esther.
    read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2829820 Quote
    quote: the lovely schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-10-2005 12:24:55'));

Zij misschien zwanger en een derde "ongelukje" en ik wil zo graag.
    Als ze namelijk zwanger is. (ze is bij de dokter geweest) is ze waarschrijnlijk zwanger van een kindje met een afwijking.

Hoi!

Sorry hoor, maar ik vind dit een heel raar verhaal.

Ze is 2 maanden overtijd, bij de dokter geweest en MISSCHIEN zwanger? Wordt er dan geen test gedaan, want daar lees ik niet over.

En een kindje met afwijking vanwege 'voor het zingen de kerk uit'?   Lijkt me sterk!

Er heeft hier boven me al iemand iets geschreven over aandacht vragen e.d. Daar lijkt het inderdaad erg op…

Doei doei

#2829824 Quote

Hoi,

Ik ken het gevoel, vriendin van mij werd in 1x zwanger (gepland wel) en hoewel ik het haar gun en zelf al gezegend ben met het liefste jongetje op aarde   voel ik toch wat afgunst. Voel me daar gelijk weer schuldig over natuurlijk (zucht).

Verder volg ik het verhaal niet helemaal. Maar als zwanger worden van voorvocht een kindje met afwijkingen op de wereld zou zetten zouden er veel meer zijn op deze wereld. Of hebben ze een andere test gedaan waar dat uit bleek.

Ff slikken en weer vrolijk aan de klus.

#2829855 Quote

Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties.
    Inderdaad is ze het type van aandacht trekken.
    Maar niet dat ze over zoiets liegt.
    Hier nog even wat extra info.
    Een maand geleden is ze begonnen met testen.
    Allemaal negatief! Dus ze dacht dat ze wel weer ongi ging worden.
    Niet dus, toen heeft ze mij gebeld en het verhaal uitgelegd.
    Ik gelijk al geadviseerd, ga naar een dokter!
    Maar omdat haar moeder (ze is een echt moederskindje) zei dat als ze zwanger was een abortus moest doen, wou ze niet.
    Dus gewacht en gewacht. Totdat haar moeder haar overhaalde om toch naar de dokter te gaan.
    Nu zei die dus tegen haar dat ze misschien niet eens zwanger is, maar als ze dat wel is. Dat er kans is op een miskraam omdat  haar vriend  voor het zingen de kerk uit ging. Vond ik natuurlijk ook een raar verhaal van die dokter maar goed.
    Nu ben ik dus ook behoorlijk boos geworden, omdat ze alle adviesen van mij en mijn vriend om aan de pil te gaan of een spiraaltje te nemen gewoon in de wacht sleept.
    En nu is ze dus misschien zwanger. En zelf zo dom geweest om te geloven dat voor het zingen de kerk uit gaan helpt(om niet zwanger te worden).
    Dus ik snap al jullie opmerkingen over een domme meid!
    En vind het fijn dat jullie mij advies geven!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen