Jeetje wat een lastige situatie waar je in zit! Ik heb echt respect voor je dat je het nog volhoudt, zover je dat nu nog kan. Ooit is de koek natuurlijk op. Ik sluit me aan bij bovenstaande, alleen maak ik ook uit je verhaal op dat een gesprek aangaan niet echt meer wilt lukken want je krijgt meestal maar een kort antwoord terug. Tegen de tijd dat er een goed gesprek met hem te voeren valt moet er in zijn hoofd dus al iets veranderd zijn en dat is precies wat maar niet gebeurt…
Zelf ben ik vrij hard van aard, hoewel het sowieso heel veel moeilijker is als je zelf in zo’n situatie zit. Ik heb zelf iets over me van als een gesprek geen eens mogelijk is, hij zijn vrijheid boven zijn gezin verkiest, jouw ontspanning er blijkbaar niet toe doet anders zou hij jou niet voor jan l*l laten zitten met het eten en jullie kind wat in mijn ogen behoorlijk egoïstisch is, gooi dan de deur (tijdelijk) helemaal dicht. Stel het voor als een proefperiode, voor zover hij dus luisteren zal. Hij weet niet wat hij ermee moet en hij is zo vreselijk graag de hort op toch, dan gaat hij maar. Kijken of hij dan met hangende pootjes terugkomt beseffende dat hij een vrouw en kind achterlaat waarvan vrouw goed voor hem zorgt en kind een vader nodig heeft. En als hij het hazenpad kiest… dan is het waarschijnlijk beter zo. Jij en je kindje zullen dan gedwongen zijn samen een weg te vinden in dit leven (voor zover dat niet al het geval is) en welke rol hij daarin zal spelen is aan hem en aan de toekomst waar we helaas nog altijd niet in kunnen kijken.
Je hormonen en depressie zijn geen excuus voor hem. Dat heet nu eenmaal zwanger zijn! Man moet het inderdaad ook verwerken maar zoals jij en ik als moeder daar maar 9 maanden tijd voor hebben aangezien dan het kind in onze armen ligt geldt dat dus ook voor hem want het vaderschap brengt net zoveel verantwoordelijkheid met zich mee als het moederschap. Je neemt elkaar zoals je bent dus in jouw geval met depressie en al. Er is nu eenmaal een kind en daar moet voor gezorgd worden…
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke situatie!
Veel liefs van een septembermama.