Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1690609 Ovulatietesten

• Auteur

Hallo allemaal,
    Wij willen al een poos graag een tweede kindje, we hebben een zoon van 5.
    Ik heb nu de ovulatietesten van clear blue gekocht. Ik heb die toen ik de eerste zwanger raakte van onze zoon ook gebruikt en toen gebruikte ik daarvoor mijn ochtendurine.
    Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat je het beste tussen 10 en 12 kan testen en je mag daarvoor 4 uur niet hebben gedronken. Heel onhandig als je werkt enzo.
    Hoe doen jullie dat?

#4445974 Quote

hoi

Ik heb de ovutesten van CB gebruikt met de smiley.
    Dus een eisprong of geen eisprong. Die kon je op elk moment van de dag doen, wat wel aan te raden was om die elke dag dan oo hetzelfde moment te doen.

Mijn gyn zei wel dat je de smiley voor moet zijn, dus niet pas gaan klussen als je een positieve ovutest hebt! Het beste is het als er zaadjes klaarliggen als je ei springt….Dus als je denkt dat je ei de komende dagen eraan zit te komen, om de dag gaan klussen. Dan kan het niet mis gaan-:)

Succes!

#4445991 Quote

Ik heb ten eerste gewoon goedkope ovutesten van matcare besteld via internet, dat scheelt heel veel geld!

Het maakt niet veel uit wanneer je test, als je ongeveer 2 uur vantevoren maar niet hebt gedronken. ik testte zelf altijd in de avond, dat was voor mij het makkelijkst. Met eten dronk ik dan nog wat en anderhalf uur later testte ik. Bij mij werden ze altijd netjes donkerder totaan mijn ei en daarna weer lichter.

Succes!

Liefs Daisy

#4445992 Quote

Oh ja, een voordeel van de dipsticks is dus dat je je ei ziet naderen en zo nooit te laat bent!

X

#4445996 Quote

mijn zus gebruikt de clear blue en het advies is, smorgens voor 8uur testen maar zorg wel dat je al een keer heb geplast. en savonds tussen 8 en tien testen. dus 2x per dag dus duur grapje!

#4446406 Quote

ik gebruik zelf de testen van sensitest , zijn ook dipsticks …vind ze wel handig en makkelijk maar mijn streepje word ook niet echt duidelijk .
    Ik zou gewoon lekker om de dag gaan klussen om zeker te zijn dat je altijd goed zit met jullie eitjes …

Liefss

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen