Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1690649 Voeding

• Auteur

En meteen ook een vraagje, ik geef nu 6×120, maar wanneer mogen ze naar 150? Bij cb niet echt een antwoord op gekregen. Of zal ik 120 doen voor hongerige baby’s?

#4446016 Quote

4605

#4446018 Quote

Maar ik heb het idee dat 120 niet genoeg is. Komt ook soms om de 3 uur en soms om de 4 uur. Is dat niet vreemd? En 150 cc zou dan op 5 flessen uitkomen of reken ik nu verkeerd? Dat zou dan weer weinig zijn of ik moet om de 5 uur aanhouden maar dat houdt ze vast niet vol. Wat een gepuzzel!

#4446019 Quote

je zou dan 6x 112 mogen. maar als jij denkt dat je baby daar te kort aan heeft, kan je het wel ophogen. al zou ik zelf even overleggen, maar bij mij bij het cb staan ze daar goed open voor qua ophogen. een hongerige baby is ook niks, misschien zie je er een patroon in. bv ochtend veel honger middag minder. je kan dan die voeding ophogen naar 130 en dan aankijken.

#4446022 Quote

je kan het ook 5x aanbieden en dan idd 140/150cc (doe ik zelf ook) de ochtend voeding heeft hij 3 a 4 uur al honger daaena kan er zo 5 uur tussen zitten

gewoon proberen. maar 6x 150cc lijkt mij persoonlijk er veel, maar lees om mij heen dat sommige dit ook hebben gedaan met dit gewicht, dit omdat ze zo honger hebben.
    maar bij 6x a 3 a 4 uur komen is prima toch?

x

#4446034 Quote

Ik zou je kindje nog gewoon iets extra geven al.hij/zij daarom vraagt (wel met beleid natuurlijk haha)
    mijn dochter had in de avond na een fles van 120 vaak.nog honger, dan gaf ik haar gerust nog 30cc erbij!!
    Maar je moet.even puzzelen en uitproberen (dat komt nog vaker voor in de komende maanden)
    De aantal cc wat ze zeggen dat ze nodig hebben zijn ook maar richtlijnen he, het ene kindje heeft genoeg aan meer en de ander aan minder!!
    Je kunt ook gerust 1 of 2 flessen per dag wat meer geven hoeft niet meteen allemaal, als je bv merkt dat je kindje na de avondfles nog honger heeft, dan hoog je die gewoon op na 150cc..
    Succes ermee
    Gr een septembermama

#4446045 Quote

Wij zitten nu in net zo’n fase met 150 of 180 flessen. Tja ik maak maar grote flessen en als ze het niet opdrinkt prima. Ik zorg in ieder geval dat we niet over de liter heen gaan.
    Wat ik in het begin deed was alles schrijven, wanneer de fles en hoeveel gemaakt, hoeveel gedronken etc. Zo kreeg ik een inzicht welke flessen ik wel op moest hogen en welke nog niet.

#4446050 Quote

ja 6x om de 3 à 4 uur is ook prima. Maar het is zo dat ze na de fles echt op blèren zet, dan denk ik van, heb je wel genoeg. Ik gebruik al infacol voor krampen. Soms geef ik dan 30cc bij, maar ik dacht ik kan ook standaard 150 gaan. Maar dat lijkt jou dus ook vrij veel. Ik wist niet dat je bijv de ene fles 150 en de andere weer 120 standaard kon geven, misschien ga ik dat eens proberen. Ik heb gewoon zo iets van na de fles moet je toch tevreden zijn en dan gaan slapen? Nu heb ik 9 uur 120 cc gegeven en pas om s11 uur was ze eindelijk stil. Terwijl ze in principe toch maar 1 uur wakker zijn bij de voeding. Nu begint ze weet wakker te worden dus qua tijd goed, maar ik vind het zo jammer dat ze na de fles zo ontevreden lijkt….

#4446072 Quote

huilen is honger
    scheten, rare gezichten, verkrampen is krampjes

dat is de gebruiksaanwijzing bij Jonna

ze is 5.040 gram en zou 750ml moeten drinken
    en ze had 5×150 (5×165=825ml) waarvan ze wel wat liet staan
    en nu slaat ze nachts een fles over dus we gaan naar 4×165 (=180ml per fles= 720ml)
    bijvoeden natuurlijk wanneer nodig maar ze moet eerst leren om grotere flesjes te drinken, dan gaan we naar 4×180 (=200ml per fles) en duurt niet lang meer voor je met groente mag beginnen of papje

Mara zat op 500ml max dus dit is goed, en teveel kan bijna niet hoor, kijk wat je kleine wil en elk kind is anders met hoelang ze wakker is, als ze niet huilt is het goed
    Jonna is van 8-10 wakker en 12-13.30 en rond 18 uur en 20-22 uur soms langer

oja nieuw ritme aanleren is soms haar laten huilen tot het de tijd is die je wilt, na 2-3 dagen gaat het stukken beter!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen