Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

16907 Tips Voor De Huisarts Gevraagd

• Auteur

Hallo,

Ik lees sinds januari trouw wekelijks mee op dit forum, maar heb altijd voldoende informatie uit jullie items kunnen halen zonder daar zelf op te reageren. Ben september 2004 gestopt met de pil en nu afgelopen maandag weer die duivels!!! Donderdag gaan mijn vriend en ik naar de huisarts, mijn vraag is dan ook of er iemand tips heeft om een en ander een beetje te versnellen. We willen nml niet met een kluitje in het riet weggestuurd worden !!
    Heb een vrij regelmatige cyclus27-29 dgn met 1 uitschieter van 40 en 1 van 25 dagen,daarom ben ik eigenlijk nooit begonnen met temperaturen. Ook heb ik tegenwoordig na 14 dgn pijnlijke borsten tot de ochtend van de rode duivels.

Alvast bedankt voor de moeite en ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat donderdag.

Groetjes,
    Marjolein

#2829812 Quote

hai marjolein

Wat ik heb begrepen uit andere verhalen is het handig om van te voren 2 maanden lang je temperatuur op te meten (iemand anders was naar de dokter geweest en zij moest eerst 2 maanden haar temperatuur bij houden). Ik weet niet of dit je helpt.
      Succes ermee. Laat je even horen hoe het afgelopen is? Ben benieuwd

Groetjes Wies

#2829817 Quote

Hoi Marjolein,

Ik ben begin februari naar de huisarts gegaan. Ik was toen 31. Ik heb m uitgelegd wat er aan de hand was. Hij heeft mijn bloed laten onderzoeken maar daar kwam niks uit. Daarna heeft hij me direct doorverwezen. Heb ook nooit getemperatuurd daarvoor, maar ja ik voelde de eisprong dus vond ik niet nodig.

Het hangt denk ik ook af van je huisarts.
    Ik ken ook iemand van 26 en haar huisarts vind na 1,5 jaar nog steeds dat ze te jong is om doorgestuurd te worden…

Maar als je het echt wil gewoon doorzetten en zeggen dat je je er niet goed bij voelt, wie weet helpt het.

Liefs en succes
    Joanna

#2829827 Quote

Duidelijk weten wat je wil en je niet af laten schepen.
    Temperaturen heeft zin.

Ik was 31 maar de ha had de verkeerde voor zich zegt ze "oh je bent pas 33" huh… 33 heb ik wat gemist?   WAAAAAAT 33 (ben ik nu) niet oud ik vind 31 al oud!

Hubbie heeft formuliertje gekregen voor zaadonderzoek en toen naar de gy.
    Misschien heb je wat aan deze folder.

#2829837 Quote

Wat de dokter ook zegt. Niemand is te jong of te oud om er aan te beginnen.
    Al ben je 17…. als jij er klaar voor ben, dan ben je er klaar voor. En zeker als je langer bezig bent.

En met dat temperaturen…tja de ene dokter wil dat wel en de ander niet.
    Als je doorgestuurd wordt dan gooit de gyn die meestal meteen weer weg. Die kijken op een andere manier.

Laat je niet afschepen!!

Succes en liefs Alma

#2829839 Quote

Hallo

Het ligt volgens mij aan het soort probleem wat er is. Is het niet duidelijk dat er een eisprong is, dan denk ik dat temperaturen wel moet, maar zoals bij mij niet (ik heb de laatste maanden een cyclus van meer dan 50dg en dan is het eigenlijk zeker dat er geen eisprong is, zei de huisarts).
    Is het jullie eerste kindje? Dat maakt ook verschil. Bij ons is het de tweede en de problemen ontstonden eigenlijk na de bevalling. Het was bij de eerste in 1x raak en ik was heel regelmatig. Dus het heeft allemaal al gewerkt. Ik moet nog een aantal maanden wachten voordat ik naar de gy wordt doorgestuurd. Ik hoop dat het allemaal nog normaal wordt.
    Kun je niet eerst je opgeven voor telefonisch spreekuur, dan vraag je gewoon eerst om info.

Groetjes;
    Karin

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2829866 Quote

Hallo,

Bedankt voor alle reacties, we hopen dus morgen echt op minimaal een zaadonderzoek, moet toch mogelijk zijn. Het is ons eerste kindje waar we voor gaan en zijn nu op een leeftijd waarop het echt al wel kan, ik 28 en hij 30.
    Nogmaals bedankt alvast en jullie horen morgen meer van me.

Groetjes Marjolein

#2829868 Quote

succes morgen, ik ben benieuwd.

liefs wies

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen