De tip voor mensen die thuis zitten is om een dagplanning te maken. Juist om te voorkomen dat je je niet fijn gaat voelen.
Bijvoorbeeld ’s ochtends het huishouden doen en ’s middags met de certificering bezig. Al is het eerst maar een half uurtje. Daarna even lekker wandelen met de kleine (als het haar slaaptijd is, in de kinderwagen gaat dat immers ook prima) of zelf even buiten gaan zitten bij goed weer. Een frisse neus doet een mens ook erg goed. Een lijstje voor dingen met slecht weer maken, is ook erg handig. En ruim op tijd terug op eten te koken.
Vooral niet teveel plannen, aangezien een baby zich niet altijd leent voor een al te strak schema. Probeer te genieten van de rust deze tijd. De natuur heeft deze juist ingebouwd zodat de moeder weer wat op krachten kan komen en het vaak zo is dat er nog gebroken nachten zijn. Het zal snel genoeg drukker worden als de kleine meer wakker is.
Misschien dat jouw moeder ook bij jou kan komen. Als is het alleen een korte visite. Dat breekt de dag wel weer lekker.
Ik ken het gevoel van eenzaamheid van bij mijn oudste. Achteraf snap je niet dat je niet meer van de rust genoten hebt, maar als je er middenin zit, dan frustreert het soms erg. Nu bij mijn derde vind ik het juist heerlijk als de oudsten op school zijn en de kleine slaapt :).
Groetjes,
Gerda