Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1691066 Snap Het Niet

• Auteur

druk aan de ovulatie testen .
    Helaas word het streepje met de dag lichter dus je zou dan zeggen dat je je ei heb gehad . Waarom werd het streepje dan niet donkerde . Wel was ik 10 dagen over tijd met mijn ongi zou ik mijn ei dan later hebben ? sorry meiden maar soms snap ik er helemaal niks meer van . We klussen om de dag om het maar goed te doen omdat de ovu testen na mijn idee niet echt duidelijk zijn . Het is onze 1e kindje en weet van alles nog niet veel mss dat daarom alles zo verwarrend is . heb nu nog 4 testen liggen en twijfel om bij te bestellen , wat zouden jullie doen ?

Liefss

#4446425 Quote

Hoihoi,

Wat een verwarring toch!
    Je schreef dat je vorige ongi 10 dagen te laat kwam. Ben je daarvoor wel regelmatig ongesteld geweest? Als dat zo is, zou ik je ongi berekenen met die lengte en ongeveer 16 dagen daarvoor beginnen met de ovulatie testen. Bij een cyclus van 24 dagen is het dus 24-16, dus op dag 8 beginnen met testen. Je bent dan iig op tijd, ook als bij jou je ei toevallig wat eerder komt dan 14 dagen voor je ongi.
    In principe moet je blijven testen tot je je ei hebt gevonden, maar ik weet niet hoe lang jij al aan het testen bent.

Als je ongi onregelmatig is, kun je het gemiddelde van de laatste 3 cycli nemen om grofweg je ei te berekenen en rondom die dagen gaan testen. Alleen testen kan natuurlijk ook, maar dan heb je kans dat je heel lang zonder resultaat blijft testen die ene cyclus.

Ik weet niet op welke dag van je cyclus je nu zit en hoelang je gemiddelde cyclus is. Vind het dus erg moeilijk om je te adviseren om door te gaan met testen of niet. Bij mij zie ik wel dat (als de test niet op z’n donkerst is) de intensiteit van de kleur erg af hangt van hoeveel ik gedronken heb die dag.

Succes!

Liefs Daisy

#4446457 Quote

hoi Daycey

Thanks voor je reactie .

Normaal had ik een strikte cyclus van 28 dagen was nooit te vroeg of te laat dus ja 10 dagen over tijd was ff schrikken …

ik zou rond 8 mei mijn ei moeten hebben volgens berekening en ben toen 3 mei begonnen met testen , op 4 mei was het streepje licht rose en de dag er na het zelfde nu neemt de kleur van het streepje steeds meer af .

drinken , kan het echt daar aan liggen ? ik drink bijna elke dag hetzelfde hoeveelheid .
    volgens mijn berekening moet ik 21 mei ongy worden ..mijn gevoel is dat ik hem gehad heb ..maar de test gewoon niet donkerder is geworden :s

Liefsss

Bloempje27
    Bijdrager
    #4446464 Quote

Wij begonnen altijd direct na de menstruatie om de dag te klussen, 2 weken lang . Dan maak je een goede kans… ovulatietesten heb ik ook wel gedaan maar daar werd ik zo onzeker van en het kostte veel geld. Laat je er niet door van de wijs brengen.

Ik zou dus zeggen, weg ermee en regelmatig klussen! Ik ben normaal ook altijd heel regelmatig (28 – 30 dagen) maar loop ook wel eens een keer over, heb zelfs een keer een cyclus over geslagen. Geen paniek daarover dus. Je lichaam is geen robot en af en toe is het even van de wijs… heel normaal!

#4446471 Quote

Hey just-carool,

Als je rond 8 mei je ei moest hebben en je 3 mei begonnen bent met testen en nog steeds niet positief en steeds lichter, zou ik zeggen dat je ei al is geweest….
    Aan de andere kant, als je weer een wat langere cyclus hebt dit keer, is je ei nog niet geweest!

Ik heb zelf 1 keer gehad (was wel met hormonen bezig, een rondje uitproberen) dat mijn ei al tijdens mijn ongi kwam.

Als je elke dag ongeveer hetzelfde drinkt, zal het daar niet aan liggen!

Zoals bloempje 27 ook al zegt, een lichaam kan een keer een cyclus in de war zijn.
    Ik zou niet meer gaan testen nu en toch je ongi afwachten. (weer dat rotwoord!) En idd als als ‘klusfrequentie’ 3x per week aanhoudt, is het zaad optimaal en is het onmogelijk om je ei te missen!

Liefs Daisy

#4446510 Quote

hey meiden ,

Ik stop na deze testen er mee en ga gewoon lekker om de dag klussen …

Thanks voor jullie reactie’s !!

Suc6 allemaal ..

Liefss

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen