Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1691131 Wat Moet Ik Hier Nou Mee Zo Verdrietig

• Auteur

Ff iets anders dan zwanger worden, zoals de meeste weten, heb ik al jaren lang anorexia gehad, en ik heb daar nog steeds gevechten mee.Ik was eigenlijk nog steeds te mager, steeds geworden, ondanks dat ik 3 keer zwanger bent geweest.Nu met de 3 miskramen, weet ik van mezelf dat ik dus wel wat dikker bent geworden, ik ben van maat 34 naar maat 36 gegaan,voor andere misschien de perfecte maat, maar voor mij eigenlijk een hele overwinning tot geluk van mijn gezin en familie, want die hebben heel wat achter de kiezen gehad met mij!
    Ik had mezelf er net een beetje overheen gezet,…MOET EEN GEZOND LICHAAM HEBBEN, dus niks aan doen!!!Mn man vind me mooi,, mn familie vind me mooi en mijn wens om nog een 4de kindje te krijgen is zo groot,…het overwon mijn gedachtes dat ik na de 2 miskramen, weer ging lijnen.

Nou stond ik net bij school om mijn kinderen op te halen en sta altijd bij een clubje vrouwen, waaronder mijn vriendin en een vroegere vriendin, die nu kennis is en die was met haar schoonzus.
    Ik kwam daar altijd, maar door omstandigheden, heb ik de vriendschap verbroken en zijn we eigenlijk alleen maar kennissen, maar zij die vroegere vriendin weet dus van mijn verleden, en waarschijnlijk die schoonzus ook, ging er jaren mee om,…
    Nou draaide ik mezelf om, zegt die schoonzus,…zooooooooooo je heb echt een dikke kont gekregen echt speklappen!!!!!!!!!!!!
    Ik raakte mezelf kwijt, had geen woorden meer, en het alleen maar beamen!!!Met een stomme lach, terwijl i altijd mijn mondje bij heb!!!!!!
    Ik zit weer helemaal in de put en zelf nu ik dit typ, ben ik helemaal van slag en zit ik te huilen!
    Wat moet ik hier nou mee…..
    Van mijn andere vriendin, die mij een van dr beste vriendinnen noemt, hoorde ik niks,…ze verdedigde me niet eens, terwijl ik er dagelijks over praat met haar en weet dat het nog steeds diep zit!
    Andrsom was ik gelijk in de bres geschoten!
    Mijn wensin mn hoofd zit te vechten, nance,…hou je goed,…je moet gezond zijn om zwanger te worden, ander zegt,…nance zie je nou wel, je gevoel word bevestigd en iedereen ziet het.
    Ik weet me geen raad!
    Ben zo verdrietig,…misschien voor sommige heel onbegrijpelijk,…maar heb het probleem al sind mn 16de en ook opgenomen geweest, eigelijk,..met het beginnen van een 4de kindje, was ik erover heen en had ik mezelf ingesteld,….nance als je zwanger wilt worden, moet je gezond zijn.
    Sorry voor mijn gezeur, maar moest het even kwijt!
    Sorry, sorry, sorry

#4446486 Quote

Hey meid,

Ik snap echt heel erg goed dat het hard aan kan komen als ze het over je figuur hebben.

Vind het overigens niet netjes van je vriendin, want net als wat je zegt, ze weet alles van je, en weet ook in wat voor een situatie je zit.

Tuurlijk is het voor je gezondheid beter als je op dit gewicht blijft, maar je moet je er wel lekker bij voelen.

Meid, je bent mooi hoe je bent, geniet daarvan.

Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Ik vind het echt knap dat je het bespreekbaar maakt, je bent nu wel mooi je ei kwijt.

Veel liefs

#4446492 Quote

Lieve schat,

Ik zit echt vol ongeloof je verhaal te lezen, wat ontzettend respectloos van die vroegere vriendin/kennis. Wat zijn mensen toch enorm dom! Terwijl ze weet dat je al zolang hiermee en tegen vecht.
    Ik heb het zelf nooit mee gemaakt en ik ken ook niemand die anorexia heeft of heeft gehad maar zo ga je gewoon niet met mensen om, vind het sowieso een hele rare en gemene opmerking! Sorry, maar wat een trut! Vind het ook vreemd dat je andere vriendin daar niet iets van zegt…..misschien was ze ook overrompeld door die stomme opmerking en stond ze ook even perplex?!

Weet je lieverd, ik kan van alles tegen je zeggen maar ik begrijp dat het je eigen gevoel is en dat kan je niet zomaar uitschakelen…..Kon het maar!
    Wat ik je wel mee wil geven is dat je ontzettend dapper bent, je bent al zover gekomen en zorg dat je man en je kindjes je kracht geven en echt…..hun zullen vast en zeker heeeeel trots op je zijn en zeg nou zelf: wat is nou belangrijker, zo’n vage troel of je gezin?

Kanjer, twijfel niet aan jezelf! Je bent goed zoals je nu bent en dat weet je heus wel. Trek het je niet aan, hoe moeilijk dat ook is. Laat je traantjes maar komen en daarna knuffel je je man en je kindjes en dan weet je weer wat echt belangrijk is….

Sterkte! Lieve knuff Lynn.

#4446501 Quote

Wat een verschrikkelijke mensen! Ik zou wel 10 keer nadenken voordat ik zoiets zei tegen iemand die zoveelichamelijk te voordurend heeft gehad!!!!!

Bah!

Succes meid, en snap dat je er ff helemaal doorheen zit!

Liefs

#4446509 Quote

jeetje , heftig verhaal …

ik zou me ook k*t voelen trek alles me ook te veel aan , maar in dit geval zou ik het laten gaan en aan je toekomstige baby denken ..Je hebt al een prachtig gezin thuis die veel van jou houden om wie jij bent .
    Maar kom op een maatje 36 !! klinkt heerlijk …
    Ik zou lekker maatje 36 blijven en goed blijven eten en vooral genieten van alles wat je al hebt !!

Sterkte !!

Liefss

#4446521 Quote

Dank je wel lieverds, doet me goed,..ik heb het net tegen mn allerbeste vriendin verteld, die staat normaal gesproken ook bij school, maar die was er nou toevallig niet bij, zij had zoiezo dr mond wel open gedaan, asl ze me zo had gezien.heeft wel gelijk vanavond toen ze die andere had gezien,waarom ze niet ff wat heeft laten weten, op ff over mn rug had geaaid of van hoe gaat ie,…heeft tot nu toe nog steeds niks laten weten,..maar vertelde wel tegen mn aller beste vriendin dat ze het erg vond en idd had gehoord,….wat ze daarop nog meer heeft gezegd hoor ik zo.

Het gaat niet om dat maatje 36, maar gewoon omdat ik juist zo trots was dat ik eindelijk bij neer kon leggen, dat ik een gezond lichaam moet hebben om zwanger te worden, en dat ik er me eindelijk had bij neergelegd dat ik NOG steeds slank ben,..en nu ben ik dus 10 treden naar beneden gevallen!
    het gaat niet om een paar jaar, maar mn halve leven, en daarom was ik zo trots op mezelf en nog steeds wel,…
    Heel veel gehuild, heel veel gepraat met mijn man,…bang dat ik weer zou terug vallen,..zover ga ik natuurlijk niet meer,….maar vloet gewoon klote!

Dank je wel voor jullie lieve woorden,…en ik denk dat die andere vriendin iets minder vriendin is dan dat ik dacht!
    xxxx

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4446535 Quote

Wat kunnen vrouwen toch gemeen zijn!…

Probeer je alsjeblieft door zo’n opmerking niet de put in te laten praten. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar houd vast aan je gezinsgeluk en sta er alsjeblieft boven.

Zulke vriendinnen verdienen je vriendschap niet!

#4446647 Quote

Dank je wel beensjacobs!!!!xxx

#4446608 Quote

goh hee wat een trut zeg, die dat zei!!! en wat vervelend dat dan niemand je verdedigd!!!
    ik weet zeker dat je met je maatje 36 er kei mooi uit zult zien, en helemaal niet dik!!!!
    je motto blijf gezond voor de kinderen is een heel goede!!! en probeer daarachter te blijven staan. laat je niet de grond in boren door zo een trut. waarschijnlijk is zij zelf helemaal niet tevreden met zichzelf, en was jij net teveel met zelfvertrouwen voor haar.
    zet hem op, ga niet lijnen en blijf positief over en voor jezelf. jij bent ook een persoon die er mag zijn en daar hoeft zo iemand meer respect voor hebben!!!! je hebt al zoveel overwonnen!!!!
    ik heb wel respect voor je, al ken ik je niet eens, maar jouw verhaal is er een van een sterke vrouw!!!!
    sterkte en succes, hoop dat je nieuwe energie kunt halen uit al de reacties die wel positief zijn!!!!
    Xx

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen