Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1691212 Boos

• Auteur

Hey meiden,

Lees net het onderstaande artikel op telegraaf.nl. Ik kan me daar zo boos over maken! Vooral over het laatste stukje. Heb echt het gevoel dat het begint bij die 500 euro (en de 400 euro eigen risico per jaar daar nog bij!!), maar dat ivf over een jaar of 2 echt iets wordt voor de stellen met geld. Zo worden kinderen dus een luxe, zeker als het op de natuurlijke manier of met iui niet lukt.

Als dit doorgaat weet ik zeker dat er heel veel stellen zijn ( en in de toekomst wij misschien ook wel, mijn baan staat nogal op de tocht en in het onderwijs is geen werk te vinden) die dit niet kunnen betalen, zeker niet als er meerdere pogingen per jaar worden gedaan.

Ik kan me hier echt zo boos over maken!!

Moest het ff kwijt, hoor!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12114091/___Ivf_niet_meer_vergoeden_vanaf_41___.html

Liefs Daisy

#4446579 Quote

Lieve Daisy,

Zit het net ook even te lezen en mijn bek valt letterlijk open van dit verhaal. Je hebt helemaal gelijk en kan me goed voorstellen dat je hier hartstikke boos om wordt. Het is toch een schande! Misschien moeten die mensen die dat beslissen eens iets van hun eigen top salarissen in leveren i.p.v te bezuinigen op een kinderwens……Hoe gemeen is dit?! Ongelofelijk!

Liefs Lynn.
    P.s. ik hoop zo dat dit jullie uiteindelijk niet zal treffen maar dat neemt niet weg dat het in de toekomst wel een hele hoop andere stellen zal treffen.

#4446580 Quote

Hey daycey!

Kan mij voorstellen dat je her boos om bent! Het is toch belachelijk! Als je geld hebt kan alles maar het zou toch niet zo mogen zijn dat daar een kind krijgen vanaf moet hangen!!!

Geen goed vooruitzicht met je baan?? Je moest verplicht toch al 1 dag minder gaan werken toch?

Jullie zijn vast en zeker voor die stomme regelingen zwanger!

#4446581 Quote

Ja, dit is echt bezuinigen op de verkeerde dingen! Iedereen heeft toch recht op kinderen? (Nou ja, een enkeling daargelaten, maar dat is een verhaal á la er psychisch niet voor kunnen zorgen ed.)

En idd, laat de topsalarissen eens wat zakken, moet je kijken hoeveel geld daarbij vrij komt. Maar nee, aan hun salaris moet je niet komen!
    Nederland is op dit moment heel verkeerd bezig als je het mij vraagt…

Ik hoop het ook niet nodig te hebben, maar bezuinigen zijn er meestal erg snel doorheen, dus verwacht (na evt goedkeuring) dat het per 1 januari wordt ingevoerd. Nu kunnen we het wel betalen, maar ook mijn baan staat op de tocht en met alle lasten die alleen maar duurder worden, weet ik niet hoe onze toekomst eruit gaat zien. Dan zou het ieder jaar een poging kunnen worden. Maar goed, dat is misschien wel weer erg negatief bekeken, maar er zullen genoeg stellen zijn die het dus niet kunnen betalen, even 900 euro per poging.
    Kinderen mogen geen symbool van luxe en geld worden!

Liefs Daisy

#4446584 Quote

@beauty, ik heb idd gehoord dat ik maar 1 dag minder hoef te werken komend jaar, maar ze kunnen er nog steeds geen definitieve bevestiging over geven. En het jaar daarop hebben we ws weer een groep minder en moet er dus weer iemand weg. De kans is groot dat ik dat ben, gezien de huidige ontslag regelingen.

Maar goed, ik ben nu druk bezig om van alles te bekijken om bij mensen thuis creatieve workshops te gaan geven. Als ik een dagje vrij ben vanaf september ga ik echt actie ondernemen hierop. Eerst hobbymatig, maar hoop dat het uitmond in een eigen bedrijfje. Ik heb iedeeën zat, ben creatief genoeg en in het onderwijs is geen baan te vinden op dit moment. Dat zal ook alleen maar minder worden hier in de randstad.
    En anders wordt het maar onder mijn niveau op een kinderdagverblijf werken ofzo… Misschien dat ik me dan daar door cursussen ed nog wat omhoog kan werken…

Als we de komende 5 jaar maar doorkomen, daarna wordt het allemaal wat makkelijker. De baas van mijn vriend heeft gevraagd of hij het bedrijf over wil nemen over 5 jaar en ondanks de crisis loopt dat bedrijf nog steeds erg goed en merken ze er niets van! Dat geeft al weer wat meer lucht en hoef ik idd niet meer minimaal 3 dagen te blijven werken uitgaande van een onderwijssalaris.

Liefs Daisy

#4446585 Quote

Hey meid!

Balen he dat er nu zelfs geen baan in het onderwijs meer te vinden is……….toen ik de opleiding startte was er een tekort…….

Wat een leuk idee zeg om workshops te gaan geven! Een eigen bedrijfje zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
    Kdv wordt ook steeds minder, ken mensen die daar hun baan verliezen….. Het wordt er allemaal niet beter op!

Wat fijn dat jullie een goed vooruitzicht hebben, als je straks een kindje hebt dan ga je waarschijnlijk zo ie zo minder werken en kan je misschien op andere kindjes passen.

Fijn weekend!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4446590 Quote

Jeetje Daisy! Ik kan me goed voorstellen dat je je hier heel boos om kan maken! Slaat werkelijk waar helemaal nergens op! Kijk dat er bezuinigd moet worden is gewoon een feit, maar begin eerst is met die mensen die allemaal zo goed weten waarop wél bezuinigd moet worden. Die hebben zulke belachelijk hoge salarissen!!
    Dat nu zo iets moois als een kindje krijgen kan worden bepaald door je inkomen is ronduit wreed!!
    Ik hoop natuurlijk dat dit voor jou niet meer hoeft te gaan gelden (zal niet voor 1 jan. worden ingevoerd) maar er zullen een hoop stellen na jullie komen waar dit dan wel voor gaat gelden.

Hoop toch echt dat ze gaan inzien dat dit niet kan!

Liefs Rianne

#4446614 Quote

Hoi Hoi
    Ik kan hier ook heel erg boos over worden!!!!
    Ik hoop dat je dan ook snel zwanger mag raken voor dat het er door heen komt !!

#4446671 Quote

Ik wou eigenlijk niet reageren,
    Maar doe het toch.

In het artikel staat dat het vanaf 41 jaar is dat het niet meer vergoed word of gedeeltelijk. Dat betekend toch dat de dames hier die jonger zijn, alsnog aan IVF kunnen beginnen? Zonder een bijdrage van €500.

Het is trouwens een advies van hun, betekend niet dat ze het toch doorzetten.

Ik snap hartstikke goed dat je boos bent hoor, het moet echt geen elite kwestie worden.

Liefss

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct