Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wie kan en wil me zijn/haar advies geven?

• Auteur

Hallo,
    Ik zal me even kort voorstellen:
    Ik ben 26 jaar. Woon samen met een lieve vriend is alleen 20 jaar ouder.
    We willen samen erg graag kinderen.
    Maar hij is nog met zijn scheiding bezig. Zijn ex-vrouw woont al vanaf het begin op zich zelf. Nu is mijn punt. Moet ik wachten tot hij de scheiding definitief officieel rond heeft of niet???   Wie wil me advies en raad geven!!!

Groetjes Babytje1

#2829879 Quote

Wat willen jullie zelf? Daar gaat het toch uiteindelijk om. Daarnaast komt dan de vraag wat is het beste voor de baby? Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes ermee!
    Wies

#2829901 Quote

hoi   babytje

ík ben 28 jaar en heb al bijna 3 jaar een relatie met een man die 10 jaar ouder is dan mij.
    toen ik in scheiding lag. wou ik ook graag kinderen van mijn vriend.

het gaat er denk ik om ook al is hij in scheiding   is hij is in een relatie met jouw.
    en die scheiding wil niet zeggen dat hij geen kinderen mag verwekken bij jouw.
    dat zijn jullie zaken   en daar kan niemand iets tegen doen.

ik wens jullie veel plezier

poekkie

#2829908 Quote

Tsja.. ik vind het best lastig. Hoe lang duurt zo'n scheiding?

Ik ben getrouwd met een man die 10 jaar jonger is dan IK, maar geen van ons lag in scheiding. Dus ik spreek niet uit ervaring.

Waar ik wel ervaring mee hebt, is dat het best wel lang kan duren voordat je zwanger ben. Het valt dus niet altijd bij iedereen te plannen.

Sorry, eigenlijk heb je niets aan mijn reactie als ik het zo terug lees.

Desalniettemin; sterkte met je beslissingen!

#2829978 Quote

Hallo dames,

bedankt voor de reacties van jullie.
    We hebben er wel wat aan.
    Nu nog even een beslissing nemen van wanneer ik ga stoppen met de pil.

Groetjes.

Babytje1

#2829979 Quote

Hoi,

ik weet niet hoe gecompliceerd de echtscheiding is, door bijv. eigen zaak, woning, kinderen etc. etc, maar als de scheiding nog een tijdje duurt, kun je misschien beter nog even wachten. Je vriend mag inderdaad een kind verwekken, maar de erkeninng van je kindje is lastiger, dan wanneer hij niet meer getrouwd is.

Wil je dat hij zijn kind kan erkennen, en wat ook belangrijk is, wat als je zwanger bent, hij heeft door de scheiding zijn kind nog niet kunnen erkennen en hem overkomt wat, dan is je kind niet officieel van hem en heeft je kind nergens recht op.

Hoe is zijn relatie met zijn ex, want als die al complex is dan kan het nog complexer worden. Opmerkingen van mensen dta ze daar maar mee moet leren leven, doen dan niet ter zaken. Het gaat om emoties, en die zijn er nou eenmaal als er sprake is van een scheiding.

Zelf vind ik het getuigen van respect als je wacht totdat hij zijn zaken netjes heeft afgerond. Respect tegenover zijn ex, maar ook respect tegenover elkaar.   Jij bent nog jong, en voorhem maakt die paar maanden cq jaar ook niet meer uit. Het zou wat anders zijn als jij al tegen de 40 liep.

Nou ja meid, het is uiteindelijk jullie beslissing. Mijn enige advies, maak de dingen niet nog gecompliceerder dan dat ze al zijn.

Succes
    Miep  

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct