Hallo allemaal!
Graag zou ik jullie advies over mij sitiatie willen. Ik ben 20 jaar, mijn vriend 23. Wij zijn al 6 jaar samen en hebben na een jaar huren afgelopen jaar samen een woning gekocht, We hebben alle twee een vaste baan, ik werk in de kraamzorg. Een paar maanden geleden ben ik gestopt met de pil omdat ik een beetje down werd van de hormonen. Sinds dien zijn mijn eierstokken echt nog meer aan het rammelen dan daarvoor. Mijn werk creeert dat natuurlijk nog meer dan normaal. Omdat ik veel over baby’s en kinderen weet ben ik ook niet bang voor wat het zal brengen, ook omdat wij een stabiele relatie en thuissituatie hebben. Maar… als ik dan voorzichtig het onderwerp kinderen probeer aan te snijden wil mijn vriend hier niet over praten. Hij zegt dan dat ik niet moet zeuren omdat we al alles hebben wat ons hart begeert. Dat is ook zo, maar mijn verlangen om zelf mama te worden is echt heel groot. Wellicht is dat nog erger omdat ik jong mijn moeder verloren ben. (is iemand trouwens bekend met het versterkte gevoel hierdoor?) In mijn ogen kunnen we het dus prima gaan proberen, maar mijn vriend wil het op afstand houden. Hij zegt dat hij het wel wil, maar pas over 3 jaar ofzo. Maar dat duurt dus nog best lang en ik word echt helemaal gek als ik die kleintjes vast heb op mijn werk. Eigenlijk zou ik het nu graag willen, of volgend jaar. Mijn gevoel is gewoon zooo sterk. Maar ik kan mijn vriend natuurlijk ook niet onder druk zetten of wat dan ook. Ook ben ik enorm tegen het “per ongeluk” zwanger zijn, want ik wil dat wij er samen voor kiezen. Ik zou hem nooit zo voor het blok zetten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vriend misschien wat eerder wil beginnen? (zonder dat hij mij als “zeur” ziet)???
Bedankt alvast voor jullie ideeën!