Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1691640 Laat Eisprong

• Auteur

Nou..ik zit weer te wachten op een eisprong, elke dag een ovulatietest maar tot nu toe nog geen resultaat en ik zit al op dag 23. Mijn cyclus is deze maand dus weer lang…nu al 37 dagen. Vorige maand was het 45 dagen. Ik vraag me af hoe lang ik moet doorgaan met testen…

#4446997 Quote

Als je cyclus vaker lang is (je zei al 45 dagen de vorige maand) zou ik doorgaan met testen. Je weet dan wel wanneer je ei is en wanneer je ongi komt.

Misschien dat je voor de volgende cyclus pas kan beginnen de dag voor je eerste ei (ei in je kortste cyclus), dan hoef je ws niet zo heel erg lang te testen voor je weet wanneer je ei is. Of heb je dat deze cyclus ook al gedaan?

Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe lang je al bezig bent voor jullie kindje, maar mij persoonlijk gaf het meer rust om de ovulatietesten achter wege te laten en vanuit berekeningen op de juiste dagen klussen. De ovulatietesten legden er bij ons echt zo’n ‘moeten’ op, zeker toen we zo rond een jaar bezig waren.
    Maar als je onregelmatige cyclus hebt, snap ik ook dat het fijn is om te weten wanneer je ei precies springt ook ivm je ongi bepalen.

Succes!

Liefs Daisy

#4447001 Quote

Hoi!

Door blijven testen om te zien of je een eisprong hebt…….. Bij Een cyclus langer dan 5 weken heb je niet altijd een eisprong. Als je net met de pil gestopt bent dan is zn lange cyclus normaal. Is het langer dan zou ik toch eens langs de gyn gaan.

Succes!

#4447005 Quote

Hai,
    Ik heb een zoontje van 5 en wij zijn al lang bezig voor een tweede kindje. Zijn al vaak bij een gyn geweest, maar er is niks aan de hand. Ook al twee keer een iui behandeling gehad maar heeft helaas niks opgeleverd.
    We hebben het een jaartje laten rusten en wilden nu het toch weer proberen door middel van ovulatietesten.
    Zonder deze testen weet ik gewoon niet wanneer ik een eisprong heb.
    Vorige keer had ik op dag 19 een positieve ovutest. Je zou zeggen dan heb je een cyclcus van 32 dagen maar toen werd ik dus pas op dag 45 ongesteld…

#4447018 Quote

Oke. Wel erg laat dan! Ik neem dat je wel getest hebt en dat het geen miskraam is geweest?
    Als er zolang tussen eisprong en ongi zit, moet er toch iets aan de hand zijn lijkt me? Je hoort wel eens dat er 16 dagen tussen zit, bij altijd maar 12, maar 26 dagen is wel erg lang! Als het zo vreemd blijft zou ik toch weer naar de gyn gaan, ook al is er voorheen niets gevonden.
    Bij ons is trouwens ook geen oorzaak gevonden, we hebben 3 iui achter de rug en wachten nu op ivf nummer 1.

Liefs Daisy

#4447025 Quote

Hoi Mariekje,

Ik heb niet echt ervaring met ovulatietesten, wel met lange cyclussen. Ik wilde eens vragen, was jouw cyclus bij jullie eerste ook zo lang of was het toen anders?

Toen ik zwanger werd van mijn dochtertje zat ik op een gemiddelde van 33 dagen (dat lukte redelijk snel). Nu een gemiddelde van 37 dagen. Dat is balen want dan duurt het wachten zo lang.

En zoals ik al zei, ik weet niks van ovulatietesten maar als je de afgelopen maanden positieve testen hebt gehad zou ik gewoon regelmatig verder klussen. Je weet dat er sowieso eisprong is en dan moet het wel lukken toch?

Groetjes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4447038 Quote

Toen wij zwanger wilde worden van onz eerste waren mijn cylcussen helemaal onregelmatig. Het verschilde van 30 tot 100 dagen. Dus ovulatietesten had toen geen zin. Bij de gynecoloog kreeg ik toen het middel Clomid. Na 2 maanden was ik zwanger maar toen kreeg ik een miskraam. Na die miskraam werd ik meteen weer zwanger ( zonder Clomid) en daar is onze zoon uit voortgekomen.
    Nadat ik gestopt ben met medicijnen ( ik heb veel medicijnen moeten slikken ivm chronische migraine) is mijn cyclus regelmatig geworden.
    De afgelopen maanden was het tussen de 32 en 35 dagen dus ik verbaasde me dan het vorige maand ineens 45 dagen was. Ik heb geen idee of het een miskraam was, ik heb geen zwangerschapstest gedaan.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct