Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Resultaat huisarts

• Auteur

Hallo

Nou we zijn begonnen hoor…. mijn vriend heeft een zaadonderzoek verwijsbrief gekregen. De dokter vond het wel leuk van ons dat we ten eerste met zijn tweeen gekomen waren en dat we zelf voorstelden om het zaad te laten onderzoeken.
    Volgende week kan hij het inleveren en dan duurt het ongeveer een weekje voordat de uitslag er is.
    Als het zaad van mindere kwaliteit is dan worden we verder door verwezen, als het zaad goed is dan moet je door tot de twee jaar…weet dus niet waar ik nu op moet hopen, maar goed.
    Ondertussen moeten we gewoon verder gaan met proberen, dus op naar de volgende nod op 21 november

Groetjes,
    Marjolein

#2829889 Quote

Hoi Marjolein,

Even een vraagje: waarom wordt alleen je partner onderzocht? Heeft de huisarts niet aangegeven dat bij jou bloed en zo geprikt gaat worden?
    Ik vind wachten tot twee jaar wel erg lang hoor. Is daar een speciale reden voor?

Wij werden toen gelijk doorverwezen naar de gyneacoloog (na een jaar proberen). Ik moest toen eerst bij de huisarts een aantal maanden mijn cyclus bijhouden middels een grafiek. Misschien dat jij dat al gedaan hebt? Mijn cyclus was goed dus daarom werden wij toen doorverwezen en bij de gyn. moest ik toen bloed laten prikken etc. en daarna werd het zaad van mijn man gecontroleerd.
    (en vervolgens kreeg ik nog een HSG onderzoek etc. maar dat is nu niet van belang).

Ik ben heel benieuwd. Laat het niet tot 2 jaar wachten hoor! Dat is zo frusterend voor jullie elke maand!

Succes!

Groetjes,
    Rosanne (mama van Quentin)

#2829905 Quote

Inderdaad, als het zaad goed is gewoon verdere onderzoeken aanvragen hoor.
    Want die zijn ook niet zo gedaan. Omdat ik 3 miskramen had gehad hebik ercht heel erg op aangedrongen (mijn ha wilde ook niet) en alleen het chromosomen onderzoek nam al 3 mnd in beslag.

Als ik jouw was zou ik al gaan tempen krijg je wat meer inzicht in je cyclus.
    Handige sites http://www.vruchtbaarheid.org en http://www.cycluskalender.nl/

#2829907 Quote

Spannende tijden!! Ik zelf heb het ook aan de hand gehad.

Het is echter wel heel belangrijk dat jullie allebei onderzocht worden. Ook al is het zaad slecht, er kan ook iets met jou zijn wat prima verholpen kan worden met medicatie ofzo. Het is zo zonde om weer tijden lang in onwetendheid te zitten. Ik spreek uit ervaring!
    Huisartsen zijn nooit zo scheutig met dit soort dingen, maar achteraf gezien zou ik eerder hebben geeist doorverwezen te worden.

Heel veel strekte!

Liefs,\
    Bien

#2829917 Quote

Ja dat snap ik ook niet!!! Als het goed is, zou ik wel vragen om doorverwezen te worden naar een gynaecoloog!!! Dat is na 1 jaar heel normaal. Ik heb net ook alle onderzoeken gehad en nu moet ik weer een jaar wachten….. dus als ik jou was zou ik dat echt vragen hoor!!! Hopelijk is het natuurlijk niet nodig en wordt je als nog snel zwanger!

#2829929 Quote

Hoi Marjolein,

Fijn dat het contact met de huisarts zo prettig is verlopen. Indertijd toen wij na een jaar naar de huisarts gingen reageerde hij naar mijn gevoel vrij bot. Hij wilde het zaad van mijn man wel laten onderzoeken maar verder moesten we maar wachten tot 2 jaar. Ik was niet zo van slag voor die 2 jaar maar meer hoe hij het zei.  Helemaal niet meelevend.
    Verder zegt iedereen na een jaar wordt je doorgestuurd. Dus dan heb je zelf zoiets van: he waarom ik dan niet? De meeste vrouwen zijn zwanger binnen een jaar maar er is ook nog een percentage die er wat langer over doet(zoals ik zelf, 20 mnd) Je moet heel goed kijken welk tempo je aan wil en kan. Wacht eerst even de uitslag af van het zaadonderzoek, ik hoop echt dat het goed is dat scheelt al een hoop gedokter. Overleg met je huisarts wat de stappen zijn.
    Als je iets graag wil dan kan het niet snel genoeg gaan naar je idee, het is zo moeilijk. Vooral als mensen in je omgeving na een zucht al zwanger zijn. ( hoe ze het doen, ik weet het niet)
    Als je eerder toch verwezen wil worden gewoon vragen aan de huisarts. Leg bijv. uit als je bang bent dat er iets niet goed is dat je het graag wil laten onderzoeken. Bij de gyn kan je inderdaad ook niet gelijk terecht. Hopelijk ben je snel zwanger. Succes

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2829937 Quote

Hallo,

Nou idd we wachten eerst het zaadonderzoek af, weten we over een week of 2. In de tussentijd wilde ik deze maand wel met ovulatietesten werken, gewoon voor de zekerheid.
    Als we de uitslag hebben kunnen we pas gaan beslissen wat we wel en niet willen en kunnen, en evt in welk tempo.
    Donderdag gaat hij het inleveren, dus dan weten we het rond de 10e.

Groetjes,
    Marjolein, nod 21 november

#2829970 Quote

Beste Marjolein,

Wij zijn (pas) een half jaar bezig en hebben een maand geleden het zaad van mijn man laten testen, omdat we reden hadden om te vermoeden dat er iets mis zou kunnen zijn. Helaas was het zaad inderdaad niet goed. 2 weken geleden heb ik een afspraak gemaakt bij de gynacoloog en deze de dag erna weer afgebeld, omdat ik er gewoon nog niet tegen kan. Enkele vriendinnen zeggen dat ik doe aan struisvogel politiek en inderdaad dat klopt, maar ik kan het gewoon niet aan om te horen dat we misschien nog maar een paar kansen hebben.

Het gekke is dus dat we heeeeel snel zijn gaan testen en nu staat alles stil.
    Ik vertel je dit, omdat je vooral moet kijken naar wat jullie willen en als je straks verder wil testen moet je het doen en als je zelf wilt wachten moet je wachten. Luister naar jezelf, want ik heb gemerkt dat veel mensen een mening hebben, maar jullie moeten het allemaal ondergaan en verwerken.

Heel veel succes en luister naar jezelf en elkaar!

groetjes Charlotte

#2829993 Quote

Hoi Charlotte,

Bedankt voor je eerlijke reactie. idd hebben wij ook de grote angst dat er iets mis is met het zaad, dat is gewoon een gevoel van ons beiden. Ook twijfelen wij nog hoe ver in de medische molen wij ons willen gaan storten. Wij willen heel graag een kindje, begrijp me niet verkeerd.
    Daar komt dan nog bij dat ik het alleen nog maar aan een goede vriendin verteld heb, onze families denken dat wij gewoon nog even wachten met zwanger worden…..ze moesten eens weten. Dat vind ik vaak nog het moeilijkste, dat ik op een verjaardag ben en met mijn 6 weken oude nichtje zit en de visite vraagt doodleuk….nou ben jij zeker aan de beurt???

Voorlopig blijven we vrolijk verder proberen , en we zien wel waar het schip strand.

Groetjes Marjolein

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct