Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1691730 Even Klagen

• Auteur

Ben vandaag een beetje depri. Zullen de hormonen wel zijn, want vandaag is het NOD. Dan ben ik meestal emotioneel incontinent:)

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag zeuren, omdat we een gezonde dochter hebben rondlopen, maar de wens voor een tweede kindje is bij mij zo groot! Mijn man ziet dat qua financien niet zitten, ook al zou hij een tweede toch ook wel leuk vinden. Deze maand een krappe maand, doordat we veel grote eenmalige uitgaven hebben gehad, maar na vakantiegeld en teruggave belasting is dat volgens mij weer oke. Hij vindt dat we te weinig sparen, en is bang dat we het met een tweede helemaal niet meer rond kunnen komen.
    Ben ik nou te positief omdat de wens zo groot is?

Ik snap hem ergens wel en vindt het fijn dat hij alles rationeel bekijkt, maar mijn gevoelens blijven…
    Bedankt dat ik even kon klagen!

#4447104 Quote

Ik zou me niet teveel zorgen maken. je kunt het leven toch niet plannen en de toekomst blijft altijd onzeker (althans zo zie ik het). Als je wil is er altijd wel plaats voor een extra kindje. Succes ermee!

#4447108 Quote

misschien ben ik dan heel erg dom….. maar ik heb er nog nooit over na gedacht of wij het financieel wel redden met nog een kindje erbij. ik heb zoiets van alles wat nu komt is er dan maar, en alles wat later komt zien we dan wel weer!!
    beetje struifvogel gebrag, maar ik denk dat ik niet minder gelukkig ben als ik per maand minder te besteden heb. en ik weet dat ik minder gelukkig ben als we niet nog een kindje mogen krijgen.

#4447123 Quote

Ik heb nog geen kindje, dus dus kan je twijfels niet echt wegnemen. Toch denk ik dat, hoe weinig je ook te bestedn hebt, zolang het kindje gewenst is, alles goed komt. Met liefde kom je een hoop!
    Ik kan natuurlijk niet injullie portemonnee kijken, maar ik denk dat dat alles wel goed komt. Zo te lezen is het kindje heel erg gewenst en hebben jullie liefde zat!

En geld hebben is ook niet alles. Ja wel makkelijk natuurlijk, maar ik ken zat mensen met geld waarvan de kinderen het echt niet zo goed hebbenpa en ma zijn alleen maar met geld verdienen bezig en werken gigantisch veel. Kindlief wordt 4 dagen per week (!!!) door de oppas op bed gelegd!
    Of je dan zo gelukkig wordt van geld…. Liefde en aandacht is voor een kind veel belangrijker.

Succes, ennuh….klagen mag hier, hoor!

Liefs Daisy

#4447160 Quote

Ik ben het eens met Daisy. En ondanks dat ik zelf geen kindje heb en wij financieel ook niet zo sterk staan (vriend is architect dus ja, dat loopt momenteel niet zo lekker ;-)) ben ik daar weinig mee bezig. Zeker ook omdat mijn vriendinnen kids hebben en het met nog minder doen! Mijn idee is dan ook: loopt wel los. Liefde en aandacht, dat is pas belangrijk! En ook zonder geld kun je dat geven 🙂 en kom je een heel eind hoor!

Liefs van Mar

#4447221 Quote

Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Fijn dat hier altijd een luisterend oor te vinden is! Ik wacht maar weer rustig af of manlief toch uiteindelijk gaat willen. Wachten is toch onze gemeenschappelijke hobby….

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct