Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1691888 Discussie Jongenmeisje

• Auteur

hoi meiden,

ik had met een vriendin een discussie waar we niet uit kwamen

(even voor de duidelijkheid het geslacht maar me totaal niks uit als ik zwanger zou zijn )

ze zeggen een paar dagen 2-3 voor je ei moet je sex hebben voor een meisje

de dag van of de dag erna voor een jongen

omdat jongens snelle zwemmers zijn

maaaaaar als je nou 2 dagen voor je ei 1 dag voor je ei en de dag van je ei sex hebt dan is de akns toch weer eerlijk verdeelt??

dus de meisjes liggen al te wachten en je jongens zwemmen er snel naar toe??

aparte discussie maar hoe denken jullie erover

#4447245 Quote

Het klopt idd dat de snelle de jongens zijn en de ‘volhouders’ de meisjes. Tenminste, ikheb er van gehoord, maar heb er nooit een onderzoek over gelezen oid.
    En als je 2 dagen voor je ei en op de dag van je ei klust, is het dus om het even. Het zal dan toevel zijn welk zaadje het dichtst bij is denk ik. Het wil trouwens niet zeggen dat alle snelle jongens worden en hetzelfde voor meisjes. De kans is groter dat je een jongen krijgt als je op de dag van je ei klust of een meisje krijgt als je wat eerr klust.

Of het echt een goed onderbouwd onderzoek is weet ik niet, zoals ik al schreef heb ik het onderzoek zelf nooit gelezen, heb er alleen van gehoord.

Zo zou er ook een Chinese kalender zijn die nav de geboortemaand van de moeder en de maand van de bevruchting zou kunnen voorspellen of het een jongen of een meisje wordt.

Deze twee methodes spreken elkaar erg tegen, anders zou ik uit mijn geboortemaand en in mei 2012 bevrucht raken, alleen maar snelle zaadjes hebben, want ik zou een jongetje krijgen.
    Deze methode schijnt trouwens wel regelmatig te kloppen. Meer dan de fifty-fifty kans met gokken!

En welke methode er ook wordt beschreven, zelf denk ik toch dat een jongetje of een meisje toeval is. Op mijn werk hebben we nu een groep 4 met heel erg veel meiden en weinig jongens, in beide groepen. Dan zou het zaad in dat jaar dus allemaal langzaam moeten zijn geweest…

Ik geloof zelf dus niet zo in methodes, maar dat was al wel duidelijk, denk ik, hihi…. 🙂

Liefs Daisy

#4447253 Quote

deze theorie klopt wel!! en dus ook echt waar!
    manlijke zaadcellen zijn sneller maar leven korter, en vrouwlijke zaadcellen zijn langzamer maar leven langer. maar het gaat hierbij om een kansberekening. het is geen garantie!!! maar de kans is wel veel groter!

#4447259 Quote

@famke

dat klopt maar in dit geval lijkt mij dat het niet op gaat en is het 50/ 50 toch??

#4447288 Quote

ja in dit geval is het 50/50;)

#4447303 Quote

Als er nog meisjeszaadcellen klaar liggen kunnen die eerder zijn. Maar de vraag is natuurlijk of die nog in optimale conditie zijn. Of dat de “verse” lading met jongenszaadcellen toch sneller en beter zijn. De chinese kalender heeft het bij mij ook al voor de 2e keer fout. Dus die geloof ik ook niet meer hahahah.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4447307 Quote

Idem wat die Chinese kalender betreft, zat helemaal mis bij mij. Ik heb inderdaad ook over die theorie van die zwemmers gelezen en het lijkt me logisch – hoewel ik ook niet denk dat dat een garantie is.

#4447341 Quote

Er zijn verschillende chinese kalenders en die ik gebruik heeft het twee keer goed gehad! Ook alle mensen in mijn ongeving klopten ze allemaal!!!
    Ben nu ook zeer benieuwd of het nu weer gaat kloppen voor onszelf….

#4447376 Quote

Hoi,
    Die methode klopt hoor!
    Het wordt zelfs toegepast bij het insemineren van koeien. En die boeren zullen er wel verstand van hebben, haha.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct