Dat kunnen ze inderdaad al zien. Uit het bloedonderzoek is gebleken dat ons ventje positief bloed heeft, dus heb vorige week een spuit gekregen. Omdat dit mijn eerste kind is, kan het nu nog geen kwaad, heb nu nog geen of onvoldoende antistoffen in mijn lichaam om schadelijk te zijn voor de kleine. Wel zou het zo kunnen zijn dat ons bloed met elkaar in aanraking komt tijdens de bevalling en dat schijnt ook kwaad te kunnen als je geen spuit krijgt.
Bij een tweede zwangerschap zou het wel voor problemen kunnen zorgen, omdat er dan dus al antistoffen aanwezig zijn en mijn lichaam het bloed van de kleine dan als een lichaamsvreemde stof ziet. Dus zou ik de kleine af kunnen gaan stoten. Geloof dat ik na de geboorte van ons ventje ook nog een spuit krijg. Ik vind het allemaal prima, als ons schatje maar in orde is en het veilig is om voor een tweede te gaan. Die spuiten vallen best mee.
Hoop dat ie na de geboorte wat minder eigenwijs is haha. Maar die kans is klein, hij krijgt het van twee kanten mee 😉 Mijn man was als kind wel super lief, dus hoop dat hij daarin op zijn papa gaat lijken 🙂