Hoi,
ons meisje ligt overdwars, een zogenaamde dwarsligger…dinsdag a.s. hebben we gesprek met gyn (ik ben nu 33w2d), zij wil dan een versie bespreken (draaien van de baby), maar mijn man en ik hebben het erover gehad en dit gaan wij niet laten doen. Het heeft mij 4 jaar gekost om zwanger te raken en aan een versie zitten voor een baby risico’s, vroegtijdige bevalling, kindje kan in stress raken en het is mijn eerste zwangerschap, dus er is erg weinig ruimte. Dus wij laten het gaan en als zij niet draait, wat wij vermoeden want ligt hele zwangerschap al in deze houding, dan wordt het een keizersnede..ook daar kleven risico’s aan, maar meer voor mij dan voor de baby..
Mijn zus heeft overigens bij haar 3e kindje een versie gehad, 2e keer ging het goed en bleef de beeb liggen, maar zij kan wel begrijpen waarom wij dit niet willen laten doen…
Overigens blijft slechts 3% van de beebjes verkeerd liggen, dus de kans is nog groot dat je kindje alsnog gaat draaien hoor…ik hoop het ook, maar zo niet dan niet..