Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ik dacht dat ik goed had op gelet bij biologie..niet dus

• Auteur

oke dames,
    heb een groot probleem…vlgns babybrabbel moet je twee dagen voor de eisprongveel sexen….wij gedaan maar mij lijkt het logisch dat je tijdens de eisprong moet doen…
    ik snap er geen drol meer van!
    een verwarde kathelijne

#2829976 Quote

Hai,

babybrabbel is een leuke site maar niet altijd zo correct!! Zo gaan ze er standaard vanuit dat iedere vrouw 14 dagen voor de menstruatie een eisprong heeft bij die banners echter is dat dus echt niet zo.
    Wanneer je een dag voor je eisprong sex hebt zitten de zaadjes dus al in je lichaam en zijn klaar om je eitje te bespringen. Dit is omdat ze wel een lange reis af moeten leggen om bij je eitje te komen. En een eitje is maar 24 uur levensvatbaar. Dus 1 dag voor, de dag zelf of snel de dag erna kan het goede moment zijn. Afhankelijk natuurlijk hoelang de zaadjes van je man leven… kom je natuurlijk nooit achter.
    Gewoon een ruime periode om de dag klussen, zo maak je de meeste kans.
    suc 6…

Groeten Ineke (de expert die nog steeds niet weer zwanger is na een miskraam in mei….)

#2829977 Quote

hallo dames even wat weetjes die ik van mijn gyn heb doorgekregen.

je eisprong is wel altijd 14 dagen voor je menstruatie begint. maar als je een cyclus hebt van 34 dagen heb je dus op dag 20 pas een eisprong. (vandaar dat het bij babybrabbel niet klopt omdat je uitgaat van de standaard 28 dagen)
    als je dus een cyclus hebt van 26 dagen heb je dus op dag 12 een eisprong.
    dit verschild per vrouw natuurlijk.

mijn gyn zegt vanaf dag 10 van je cyclus tot dag 18 ongeveer om de dag sex hebben (hij noemt het samenleving, haha)   dit omdat de zwemmers ongeveer 24 tot 48 uur leven. hierdoor heb je altijd zwemmers in je lichaam in de periode dat je het vruchtbaarst bent.

nou dames veel plezier met de info

#2829983 Quote

Sorry maar ik ben het niet eens met je info, zoek het maar es na op internet ofzo. Vroeger ging met er van uit dat het 14 dagen was maar inmiddels hebben ze ontdekt dat dit dus niet zo is.
    Zo had ikzelf op dag 13 vorige maand duidelijk cervixslijm (helder en rekbaar) echter werd ik pas op dag 33 ongesteld….. Zo frustrerend omdat het elke keer weer anders is, andere symptomen etc. etc. Kan natuurlijk door de spanning dat je ongi weblijft..
    Zo weet ik nog es dat ik eens ongesteld op schoolkamp ging, vond het allemaal maar spannend en die hele week geen ongi meer… toen ik weer thuis ging ging het weer verder. Zo raar allemaal.

He, dames, heel veel suc6 met zwanger worden. (en blijven..).

Groetjes Ineke

#2829985 Quote

Hoi meiden,

Dit is mijn eerste berichtje. Wij zijn nu ruim een half jaar aan t proberen zwanger te worden. Misschien een goede tip: Begin met het gebruiken van de persona, een computertje dat aangeeft wanneer je grote kans hebt om zwanger te worden en wanneer je eisprong precies is. Het is eigenlijk bedoeld als anti-conceptie maar toen het bij ons na een half jaar nog niet lukte heb ik er maar een gekocht. Vorige maand ermee begonnen en hij gaf precies aan wanneer mijn eisprong was, pas op dag 18 en 19. Hebben we dus al die tijd  een beetje verkeerd gemikt….

Nu dus wel op het goede moment  geoefend, dus hopelijk met resultaat!

Succes allemaal!

#2829990 Quote

hoi allemaal,

ik ben nog een bewijs dat je eisprong niet altijd met 14 dagen is!!
    ons tweede zoontje is gemaakt ruim 3 weken nadat ik ongesteld was geweest. (want toen hadden we het condoom laten liggen, want ik was toch niet meer vruchtbaar dacht ik) en volgens mij habben we daarna een week niet meer geklust. toen ik niet ongeseld werd ging ik een test doen, en die was negatief, en een week later was hij wel positief! (dat kon ook pas omdat ik zo laat bevrucht was.) overigens heb ik wel een gemiddelde cyclus van 28 dagen.
    en ik ben nog altijd blij dat we hem toen niet gebruikt hebben!!

wij zijn net gestart voor ons derde kindje, ik ben voor het eerst weer flink ongesteld geworden afgelopen woensdag, dus ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat verlopen

groeten anke

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2829991 Quote
    Het zijn wel helden zie zaadcellen, maar ze kunnen niet heksen. Ze doen er dus even over. Dat is de crux.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct