Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoe zat dat met een verhoogd prolactine-gehalte??

• Auteur

Hoi dames,
    Ik plaats bijna nooit een vraag, maar ik heb nu echt even jullie hulp nodig.

Kwam gisteren tot de schokkende ontdekking dat er wat melk uit m'n tepel kwam.
    Moest er wel heel hard in knijpen en het was echt een heel klein druppeltje. Ben niet zo van de SM, maar ik zag dat er wat korstjes op m'n tepel zaten (jak), vandaar dat ik kneep.
    Hoe zat dat nou met die verhoogde prolactinegehalte?  Komt er dan veel vocht uit je borsten? Ben je dan altijd onvruchtbaar? En betekend het altijd dat je prolactine is verhoogd als  er melk uit je borst komt?
    6 November is m'n NOD, dus een zwangerschapsteken kan het nog niet zijn denk ik.

HEEEELP!

Liefs,

TeHa

#2830009 Quote

haihai
    ik heb ook een verhoogd ptolactine gehalte. je kan er wel zwanger mee worden maar soms wel moeilijker, laat het anders even prikken bij je huisarts. want in principe is het de natuurlijke manier van je lichaam om te zeggen dat je niet zwanger kan worden (net als wanneer je borstvoeding zou geven) kan wel maar moeilijker…

en afscheiding uit je borsten is verder ook niet zo gek hoor maar als het veel is even laten nakijken….

#2830022 Quote

Hoi TeHa,

Natuurlijk blijf ik je een beetje volgen via het forum. We zitten steeds dicht bij elkaar qua NOD. Jij nu 6 november las ik (en ik waarschijnlijk tussen de 1 en 4 november).
    Maar tjonge, wat je nu weer hebt! Het is niet te hopen  dat je een verhoogd prolactine gehalte hebt.. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat als er melk uit je borst komt (hoe weinig ook) dat je wel even schrikt. Hou het even in de gaten en bel anders gewoon de huisarts even.

Succes! En we horen wel hoe het is afgelopen.

Liefs,
    Joline

#2830023 Quote

Hoi teha,

Ik heb nog steeds wat melkvloed, maar ondertussenis mijn waarde al wel gezakt tot een heel mooi niveau!!
    De laatste keer ben ik in het ziekenhuis geprikt.
    Daar had ik een waarde van 0.3 en daar zeggen ze: als je boven de 0.8 zit ben je pas wat verhoogd en onder de 0.1 verlaagd. Ik zit dus hardstikke goed ondanks dat er nog steeds wat uit mijn borsten komt.
    Je kan altijd je arts navragen , maar als je redelijk hebt moeten drukken om er wat uit te krijgen?? Denk dat je je dan niet zo druk hoeft te maken.

Ik had af en toe gewoon plekken in mijn beha zitten (sorry voor de detail) en dat is helemaal vervelend en toch kan het geen kwaad bij mij!!!

Nou succes en overleg evt met je arts!!

Liefs Alma

#2830026 Quote

Hoi lieve dames, bedankt voor jullie reacties.

Vanmorgen nog es hard geknepen (auw oei!) en er kwam niks uit . Snap er echt niks van. Het zal dus hoop ik wel allemaal loslopen. Maar als het meer wordt ga ik zeker de dokter bellen. Nogmaals bedankt!

Jolinde, leuk weer even van je te horen. Jammer dat je niet es vaker langskomt.
    Jouw NOD is dus al heel dichtbij! Spannend hoor. Heb je al ergens last van ofzo?
    Had deze maand erg lang last van ovulatiepijntjes. Als het dat is dan tenminste. Pas sinds vandaag voel ik geen steken meer in m'n lies. Errug vaag allemaal weer wat ik door maak *zucht*.

Nouja, nog even geduld hebben dus.
    Jij alvast heel veel sterkte in deze zenuwachtige dagen.
    Hou je me op de hoogte!

Liefs, TeHa

#2830054 Quote

Hup naar de huisarts! En dan niet gelijk zeggen dat je een te hoog prolakdinges gehalte hebt, want daar houden huisartsen niet van…
    Nou ja, ik snap het wel, je kan ook even afwachten of je ten eerste niet "gewoon" zwanger bent of ten tweede het niet aanhoudt. Blijven knijpen dus.
    Wel gek hoor, een hele druppel? Nou haal je niet gelijk vanalles in je hoofd en hou het goed in de gaten. Sterkte daarmee.

Liefs

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2830077 Quote

Ha TeHa,

Nergens last van deze keer, maar we deden het ook even rustig aan. De vorige maand is het denk ik toch heel vroeg misgegaan. Ik wilde even kijken hoe mijn cyclus deze maand zou zijn. Als het weer heel regelmatig is, dan zou het vandaag 'los moeten barsten', maar het kan ook gerust vrijdag pas zijn. Irritant he: altijd regelmatig ongesteld en als je dan 'voor het echie' gaat is heel je cyclus naar de maan… Maar daar heb jij ook last van, toch? Ik ga er in ieder geval gewoon vanuit dat ik ongesteld word.
    En jij?  Wel  een beetje last, maar niet heel erg?  Spannend he!

Ik hou je op de hoogte!

Liefs,
    Joline

#2830098 Quote

Hoi Joline,
    Heb nergens last van verder. Ga er maar weer vanuit dat ik ongesteld ga worden.
    En ja, als je aan de pil bent wordt je natuurlijk regelmatig ongesteld. Maar nu moeten onze lijfjes het allemaal zelf weer gaan uitzoeken en dat kost blijkbaar nogal wat moeite. Helaas.
    Hebben jullie wel "geklust" deze maand of ook niet? Zo nee, stop ik nu met duimen draaien, of je echte naam is Maria natuurlijk. Haha.
    Ik wacht je berichtje met spanning af….

Liefs terug,
    TeHa

#2830190 Quote

Hoi TeHa,

Ha, ha, nee ik heet nog steeds geen Maria… (had wel makkelijk geweest overigens, grapje). We hebben wel geklust, maar minder 'intensief' dan anders zeg maar. Ik was overigens al een jaar 'pilvrij'. Des te frustrerender was het dat ik gewoon regelmatig was en nu opeens niet… Maar ja. Ik ben nog niet ongi geworden, maar dat zal vast nog wel komen.

Hou je me op de hoogte van de ontwikkelingen? Doe ik het ook!

Liefs,
    Joline

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct