Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

nog een kindje?

• Auteur

Graag willen wij nog 1 kindje erbij als het ons gegeven is. maar wij stuiten op veel practische problemen zoals, wij hebben een klein huis slaapkamers zijn vol,moeten we dan een grotere auto? etc etc graag zou ik van andere moeders die hierover ook hun twijfels hadden een reactie krijgen.

#2830032 Quote

Hoi Wilma,
    Ja dat herken ik wel. Wij zijn er nu gelukkig wel uit en willen heel graag een 3e kindje.
    Wij hebben een zoon van 7 en een dochter van 6.
    En soms heb ik nog weleens van : waar we beginnen we aan? Onze kinderen zijn al zo groot en redden zich al behoorlijk. Als je weg wil  dan hup allemaal de jas aan en dan sta je al bij de auto, met een kleintje moet er van alles mee. En zo zijn er inderdaad nog veel meer situaties te bedenken.
    Maar dat allemaal kan niet tegen onze kinderwens op. En dus  zullen we met elkaar met heel veel liefde een plekje vrij vrij maken op de slaapkamers, in de auto, extra tijdig ons klaar maken als we weggaan e.d.

Veel succes bij het "wikken en wegen"!

groetjes Esther.

#2830087 Quote

bedankt voor je reactie,
    mijn grootste zorg is als we wel besluiten voor nog een kindje dan vind ik het erg belangrijk; de slaapplaats. hoe groot zijn jullie slaapkamers? onze kamers zijn ongeveer 3 bij 2 meter en schijne daken.
    groetjes wilma29

#2830105 Quote

Hoi,

ook wij hebben nu besloten om voor een 2e te gaan. Wij hebben vorig jaar ook onze slaapkamer uitgebreid (het kleinste kamertje bij onze kamer betrokken). We hebben nu dus nog maar 2 slaapkamers!! Maar we hebben besloten dat we de zolder maar aan onze oudste gaan geven en zijn kamer wordt dan de babykamer, als het zover is.
    We zien wel hoor.
    Ik wens je veel wijsheid toe met het nemen van jullie beslissing.

Groetjes, Chantal

#2830106 Quote

Hoi Wilma,

Ik ben een moeder van een dochter van nu ruim twee en we gaan nu ook voor een tweede kindje. Wij wonen ook niet zo heel erg ruim. Beneden hebben we voldoende ruimte maar boven hebben we maar twee slaapkamers. Toen ik zwanger was van de eerste hebben we al besloten om de zolder bewoonbaar te maken. Mocht er een tweede kindje bijkomen dan gaat de oudste naar de zolder. Deze kamer is al helemaal klaar, moet alleen nog leuk aangekleed worden. We hebben in eerste instantie wel overwogen om eventueel te verhuizen naar een woning met meer ruimte boven. Dit hebben we echter maar van de baan geschoven. Om er echt op vooruit te gaan moeten we gewoon te veel betalen. Succes met je beslissing!

#2830159 Quote

wat leuk om jullie reacties te lezen,ik was namelijk bang dat ik vooral reacties van moeders zou krijgen die vonden dat dit een luxe probleem was etc. Maar nu het volgende wij hebben dus geen zolder op ons huis ja een kleintje waar je misschien net kan kruipen, dus dat is jammer genoeg geen oplossing voor ons. groetjes

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct